Název novinky: CENDURO :: ktm 690 enduro prídavná nádrž

Přidal satos dne 19-11-2018 10:12
#19

Miguely, začal si s témou prídavnej nádrže v diskusii o držiakoch telefónu. Teraz sme s diskusii k prídavnej nádrži a zas otáčaš na hmotnosť motorky, ktorú som kritizoval niekde úplne inde. Máš ma z nejakého dôvodu v zuboch, alebo čo? Prečo si nereagoval tam?
Toho chlapca nechcem zaťahovať do žiadnej diskusie, ale toľko viem, že menil motorku (800GS na CRF250L) hlavne kvôli hmotnosti. A názor jazdca, ktorý takmer sólo prešiel 35000 km, je pre mňa viac než podnetný. Ale problém asi bude v tom, že ja mu rozumiem, lebo sám sa stretávam so situáciami, kde skutočne nepotrebujem manipulovať so zbytočnými 50 kg.
Vôbec netuším kto si, možno slávny pretekár, alebo cestovateľ, fakt neviem. Ale si predstav, že ideš po asfalte a chceš si nájsť miesto na stan, 50 m od cesty. Zídeš dole a tam bác, močiar a motorka je "utopená". Dopredu nejde, dozadu nejde. No a si tam sám. Niekde v Rusku. 50km doprava nikoho, 50 km doľava nikoho. Len ty, 100 kW delo, perfektný samonastaviteľný podvozok a 230 kíl aj bez bagáže. Hneď by si menil za CRF. Či? Preto vtipy, že "nešiel off road" tu dávaju asi len borci, čo mastia "off" šotoliny a aj to len v partii.
U mňa je to s výberom motorky tak, ako s výberom pneu. Neviem, koho napadol blud, že kupujem pneu na 70% asfalt a 30% off road. To ja by som mal teda kupovať pneu na 95% asfalt. Ale kupujem pneu podľa toho, aký ťažký terén a v akom komforte tých 5% chcem prejsť. A že ich vlastne chcem prejsť.
To, že niekoho nazvem "šotolinár", to nie je výsmech. Ja sám som v prvom rade asfalťák (aj keď nútene), potom šotolinár a nakoniec aj endurák (bez ohľadu na moje schopnosti, ale púšťam sa). Rozdiel asi bude, že mne, keď skončí šotolina a začne prudký výjazd s balvanmi, tak pokračujem. Neviem, aké máte tie 230 kg motorky, ale silno predpokladám, že tebe a tvojej partii by na tú šotolinu stačil aj Tracer či NX. Ísť na tom, tak sa pred balvanmi asi tiež zastavím.
Takže ak kritizujem T700 alebo 790 ADV kvôli hmotnosti tak to preto, že sľubovali enduro motorku vhodnú aj na asfalt a nie šotolinovú motorku. Tých je dosť.

A čo že tá polovica z vás, čo by tie balvany prešla, nešla ďalej? Hm?

Cenduro je skratka cestovného endura. Enduro nie je šotolina, enduro sú už tie balvany. A cestovné znamená aj vhodné na cesty. Ja som si veterný štítok zvýšil o 15 cm a namiesto rýchlosti 100-110, kedy mi už nepríjemne fúkalo na krk teraz v pohode podržím aj 140-160. A pokiaľ sa bojíš jednobuchu, tak 690E pri tejto rýchlosti (otáčky 6000+) ide úplne hladko. Limitom sú len pneu. Ale ak sa s partiou do endura nepúšťaš a obuješ nejaké E07, tak už asi len ten hluk.