Základná info: sme v bivaku a po prebierkach. Jozef Kráľ (Josip), Samuel Theis (Samifumi) a Laňďal. Jožo a samo idú v kategórii 1V600, ja v kategórii “C“, čo sú hrochy. Idem totiž na Afrike.
Lokalita je prekrásna, priamo v zátoke Primoštenu. Z izby je výhľad na more, staré mesto, aj hotelový bazén. Večera nás ešte len čaká, uvidíme aká bude strava.
Prebierky sa berú tak „polovážne“. Po administratívnej časti sme dostali igelitku s nálepkami a sponzorov, ich nalepenie bolo podstatným bodom technickej prebierky . Keďže som s „hrochmi“, tak som namiesto spreju na reťaz (čo dostali Samo s Jožom), dostal liter oleja. Poriadny hroch má asi podľa organizátora mať kardan a žrať olej
Práve sedíme na prvom, všeobecnom brífingu, ktorý je pomerne podrobný, ale upsss: v taliančine a nemčine. S administratívou a pravidlami to vyzerá, že sa dosť hrajú. Napr. itineráre sa budú odovzdávať, až potom dostane jazdec ďalší. Teraz sa už 10 min. vysvetľuje radenie a organizácia na štarte etáp. Penalizácie sú za všetko možné. Videli sme ukážku itíka z prvej etapy. Na prvých 60 km bolo 100 políčok. Všade možne speed-limit, bude to asi hodne náročné na navigáciu a prácu s roadbook-om.
Depo je plné ľahkých endúr, ale je tu aj jeden Transalp, Big, 2 x 990-ka, majú byť aj 2 boxery od BMW, ale ešte som ich nevidel. Prebierky pokračujú aj zajtra dopoludnia.
Samo a ja sme tu s rodinami. Naše dcéry sa hneď začali spolu hrať, manželky spontánne začali debatiť, zatiaľ teda OK. V bazéne je morská voda, ale ohrievaná. Pre deti fantastikuš!
Na prebierkach sme sa zaregistrovali ako tím, dokonca bol za to príplatok. Uvidíme teda, či budú tímy nejako hodnotené (nejaká súťaž družstiev). Zatiaľ sa o tom nič nehovorí ani v propozíciách nič také nebolo.
Program bude pomerne nabitý, denné reporty budú stručné a heslovité. Zo štvrtka na piatok som nespal vôbec, z piatka na sobotu 3 hodiny. Už som ako zombík. Na dnes všetko, po večeri odpadnem. Zajtra poobede o 16hod. ideme do prológu. Držte palce!
Samo: Ako tu tak sedím na brífingu, rozmýšľam koľko má ICO tripmaster desatinných miest, lebo to čo tu hovoria bude dobrý labyrint. Striktne sa má dodržiavať rýchlosť. Ako Lanďo píše sú tu samé malé kubatúry, ale za to vyšperkované, krásne motorky GasGAS, Husaberg, KTM – všetko pekne spravené. Zajtra štartujeme v centre starého mesta, tak sa na to teším. Som rád že tu máme aj rodinky, snáď sa im to bude páčiť. Chalani mi tu dávajú rady za čo som im veľmi vďačný.
Josip: Trvanie brifingu 1:20 hod... Prostatici, ktorí vypili viac ako dve pivá postupne odchádzajú....Iba vysvetlivky k roadbook-uu majú 100 položiek... Na tejto rally bude základ dodržiavať rýchlosť, očividne je to tu hrané na penalizácie v Speed limit zóne. Za propozície by sa nemusel hanbiť ani kvalitný právnik. Nejaká tá penalizácia je pripravená na každé prdnutie. Uvidíme čo to vlastne bude. Ale v porovnaní s Rally Albania je to tu sto a jedno z pohľadu organizácie....
Deň prológu: ukázal sa náročnejší, než sme čakali. Preto len heslovitý report.
Trate prológu boli krásne, ale aj nebezpečné. Často na strmých svahoch. Je ťažké dávať paľbu, ak je na boku zráz cca 100 až 200 metrov. Krásne šotoliny striedajú kamenisté polia. Celkovo stú trate zatiaľ fajn.
Samo a Jožo bez problémov. Za seba môžem hovoriť len o nasratosti na vlastnú blbosť. Zle som uchytil snímač magnetu, čo sa prejavili pri vjazde do terénu – v meranej časti prológu. Navigačná rally sa nedá jazdiť bez korektných dát navigačných prístrojov. Čaká ma mastná penalizácia.
Všetci traja pokračujeme. Organizácia rally je braná vážne. Zajtra prvá ostrá etapa.
Štart od 08:00, slušná kilometrová nálož a náročná, intenzívna navigácia. Všetci už spia, len ja na recepcii píšem report. Dobrú noc.
Najprv doplním údaje ohľadom včerajška. Náročný bol najmä večer. Itinerár sme dostali až o deviatej večer, rozprava bola dlhá a itinerár rozsiahly. Spracovanie zabralo dosť času.
Dnešná etapa: 230 km v nádhernom teréne. Zatiaľ môžeme povedať, že itinerár je bezchybný, organizácia precízna a trate sú lahôdkové. Terény sú naozaj rallyového charakteru. Veľa krásnych šotolín, kamene pomenej. Nejaké technickejšie pasáže sú, ale len tak na spestrenie, aby jazdec nemal pocit, že je to len taká zábavka. Nechcem tým ale povedať, že by to nebolo náročné.
Prvého vážne zraneného som míňal dnes asi po 20 km spojovačky. Zlomená noha. V úplne nevinnom mieste, kde by nemal byť dôvod na akýkoľvek pád. Na rozprave dnes večer bol aj chlapík so zlomenou rukou. Podľa počtu štartujúcich v dnešnej etape je po prológu 10 ľudí “out“. Straty za dnešok ešte nie sú zrátané.
Zajtra nás čaká najdlhšia etapa preteku – 395 km. Itinerár má šialených 565 políčok. Strihli sme to na polovicu a pred prvou špeciálkou budeme prevíjať druhú polovicu.
My sme OK, mašiny tiež. Josip má problém s roadbook-om, ja s tripmastrom a Samovi zázračne všetko funguje. Josip ide na Tubliss II a zatiaľ drží. Samo a ja ideme na mousse a mám obavu, koľko vydržia tie moje v ťažkej Afrike. Cieľ na zajtra je doraziť tak, aby sme stihli večeru.
...včerejší info dorazilo kvůli pomalému připojení právě teď ...předávám:
Deň 4. – stage 2: masaker štartového poľa
Už vyše týždňa ťahám extrémne nočné šichty. Už nevládzem. Dnes to bude bez foto. Mám šancu dostať sa o desiatej do postele a rád by som to konečne využil.
Vo svete Dakaru má pojem maratónska etapa svoj význam. Vo svete týždňových hobby rally je to 400 kilometrová etapa. Tá dnešná na Dalmatia rally narobila poriadne čoro-moro.
Organizátor zariadil raňajky od piatej, štart bol od šiestej. Spočiatku sa šli nádherné šotoliny, lesňačky, poľňačky. Ale potom sa šlo do kopcov. Náročné kamenné výjazdy a zjazdy v špeciálkach dali dobre zabrať. Organizátori od rána riešili problémy jazdcov. Na CP1 to ešte vyzeralo OK, ale na CP2 bolo nezvykle veľa meškajúcich, alebo chýbajúcich jazdcov.
Nanešťastie sa zlé správy týkajú aj nášho tímu. Samo má vážny problém, vyzerá to na poruchu motora. Do bivaku ho stiahla organizátorská dodávka. Zajtra sa pokúsime zistiť o čo ide. Josip mal smolu s defektmi. Pichol Tubelise vzadu a rozbil ho vpredu, prezul na duše, a potom pichol aj prednú dušu. Na prázdnej prednej gume prešiel od cieľa ST1 až do cieľa ST2. Na poslednú spojovačku ho ale organizátor odmietol pustiť a stiahol ho asistenciou do bivaku. Pre Josipa už sme zohnali mousse a zajtra mu ich nahodíme. Afrika sa zatiaľ drží a ja s ňou.
Počasie je síce krásne, ale je nám pekelne teplo. Nosím sebou 5 litrov vody, aj tak som na benzínkach vypil ďalší liter tekutín. Odkedy som prišiel do bivaku, pijem všetko čo mi príde pod ruky.
Nazdar lidi!
Dnesny itinerar zase ako roman, spracovaval som ho 2 hodiny. Zajtra 350-ka etapa, maju byt dazde. Asito bude tvrde. pisem na mobile tak nula diakritika. Dobru :-)
Deň 5. – deň voľna: práca, oddych, rekreácia
Makať sme začali už po raňajkách. Našťastie, lebo sme sa babrali až do poobedia. Ale všetko je pripravené na ďalšiu etapu. S Josipom sme už zohraný a mousse obúvame a vyzúvame ako na bežiacom páse.
Jožo nahodil oba nové plášte, ja len zadok. Mousse držia aj na ťažkej Afrike – našťastie. Dokonca som zohnal aj magnet, a tak by som od zajtra mohol mať funkčný tripmaster.
Po dvoch dňoch sú straty prekvapivo veľké. Z 90 jazdcov, ktorí prešli registráciou, pokračuje už len 60!!! Po bivaku sa pohybuje cca 5 jazdcov s niečím v sadre. My máme smútok vôli Samovi, jeho motorka má poruchu motora a je mimo hry. Samo to mal pritom dobre rozbehnuté.
Od poobedia si konečne užívame deň voľna. Prešli sme si Primošten – veľmi krásne mestečko na výbežku polostrova. Napriek májovému termínu je tu prekvapivo teplo. Dávame jedno chladné za druhým.
Zajtra štart od šiestej. Nevieme ešte čo to bude za etapu, ale tuším trojstovku, inak by asi nebol taký skorý štart. Rozhodne pôjdem opäť skoro do postele. Dnešný dlhý spánok mi rozhodne pomohol.
Deň 6. – stage 3: bazénová etuda
Tretia etapa mala 350 km a navigačne to bolo zase náročné. To by ale nebol najväčší problém. Naplnila sa predpoveď počasia a cca od 100-tého kilometra začalo pršať a zmenilo sa to postupne na prietrž mračien. Cesty začali zaplavovať potôčiky zo svahov. Našťastie na CP2 už bolo sucho, ale premrzli sme a značne sa tak unavili. Či stihnú čižmy do rána vyschnúť je vo hviezdach.
Terénmi bola dnešná etapa opäť prekrásna. Kamenné vložky boli náročné najmä kvôli vode. Mokrý plášť na mokrej skale – to prináša nečakané tanečné kreácie a dneska by sa za mňa nemusel hanbiť ani Johny Travolta z Horúčky sobotňajšej noci. Dva kráť som to aj položil ale bol som taký rozbehnutý, že som Afriku okamžite dvihol akoby to bola kroska a pádil ďalej.
Sme slušne uťahaní. Myšlienky zameriavame už len na úspešné dokončenie zajtrajšej poslednej etapy. Tá má 220 km, čo je síce zdanlivo pohoda, ale itinerár má zase šialenú dĺžku. Budeme navigovať do bezvedomia. Josip ide na štart o 08:11, ja o 08:00.
O tejto rally je toho veľa čo povedať ale na to všetko príde rad po jej dokončení.
Deň 7 – stage 4
Už v noci začalo pršať. Na posledný deň je plánovaných 220 km a opäť intenzívna navigácia.
Prší a prší. Obloha je jedna sivá stena, zlepšenie v nedohľadne. Už sa teším na tie mokré kamene, na ktorých mokré oholené pneumatiky budú v podstate na nič. Je posledný deň rally a mne konečne ide tripmaster – včera som menil osadenie magnetu. Stále kontrolujem hodnoty a učím sa zase veriť hodnotám z neho.
Prvá špeciálka je cca po 30 km presunu. Tu sa dozvedáme, že pretek bude ukončený po prvej špeciálke, ktorá má asi 20 km. Určite správne rozhodnutie organizátora – riskovať na posledný deň nejakú masakernú rozbíjačku by bol číry nezmysel.
Špeciálka je namotaná v oblasti viníc, prevažne po hline, tráve a šotoline. Zodraté pneu do tvrdého terénu nefungujú vôbec, všade kde sa dá, volím čo najviac kamienkovú stopu. Pozitívne je, že neblúdim, keďže mi funguje tripmaster. Oblasť je rozjazdená ako tankodrom. Vo veľa zákrutách je vidieť stopy vyletujúcich jazdcov. Veľa sa blúdi. Našťastie som dôsledne aplikoval pravidlo, že ak som si istý svojou navigáciou, netreba sa dať pomýliť blúdiacimi jazdcami.
Asfaltový presun do bivaku si s Jožom ešte spestrujeme šotolinovými odbočkami. Večerné vyhlásenie výsledkov je zvládnuté na vysokej úrovni, s milými ďakovačkami, peknými videami a spomienkou pre každého účastníka. Po problémoch a penalizáciách sme napokon obaja v prvej polovici výsledkovej listiny.
Až vybalíme, poumývame a poodkladáme, zhrnieme naše dojmy z krásnej Dalmatia Rally 2015.