qwert napsal:
Tady si člověk ani nemůže v klidu postěžovat na svou motorku..
čoveče, strécu, stěžovat si na motorku z konce minulého století, která se koupí za "pár korun" a asi ne moc udržovanou, s 60k / kdoví jestli/ motorem koncepčně někdy z konce 80. let a podvozkem stejné datace, že nejede jako 100koňová motorka a s relativně "moderním" podvozkem z nového tisíciletí, to je trošku zvrhlé ne?
qwert napsal:
Stříkačka stejný krouťák ale o 500 otáček výše,ucukaný plyn,větší spotřeba,problémy s často vybíjenýma baterkama..
Je třeba mírně doplnit fakta, že je pro nenavyklého pilota 990 ucukaná je pravda, že víc žere je také pravda,že je náročnější na akumulátor je samozřejmě také pravda ale zas nepotká majitele problém s benzínovým čerpadlem, chybějící neprovedenou svolávačkou, rozhozenou synchronizací atd.
Ten rozdíl v dole uvedených parametrech je tak malý že je v civilním provozu naprosto zanedbatelný jen jsem chtěl zamezit šíření nepřesných informací .
Adv 950
Objem 942 cm3
Výkon 72 kW
Výkon při otáčkách 8000 ot/min
Točivý moment 95 Nm
Otáčky při max toč.mom. 6500 l/min
Adv 990 podle roku
Objem 999 cm3
Výkon 78 kW 84.5 kW
Výkon při otáčkách 8250 ot/min 8750 ot/min
Točivý moment 100 Nm
Otáčky při max toč.mom. 6750 l/min
Maximální hodnoty čehokoli jsou uváděny jen pro ty co mají potřebu se s nimi předvádět,a o skutečném využití pro jízdu toho moc nepoví. Důležitější je vědět jak který motor byl konstruktérem navržen a podle toho se snažit jezdit. Udávat přednosti mezi motory bez těchto znalostí je jen malicherné tahání triček.
Já jsem si pořídil Afriku jako stavební základ sajdkáry. Moc jsem chtěl LC8, ale bohužel KTM nepatří mezi značky "sidecar friendly" Dlouze jsme to diskutovali v Sette,ale legalizece by se stala noční můrou, tudíž byla ze hry. Zbylo mi na výběr BMW,Honda a Jawa 660. Nechci se nijak dotknout příznivců modrobílé vrtulky, ale na můj vkus je velký GS moc velká stodola. Mám raději drobnější motorky. Přemýšlel jsem jestli investovat větší peníz do osmistovky, nebo se smířit s menším výkonem a pořídit Jawu. Nakonec se mi naskytla pěkná RD07, 2001, 40tis.najeto a přišlo mi to jako dobrej kompromis a ještě jsem ušetřil. Že má hroznej podvozek? Nevadí, přední vidli budu stejně dávat kyvnou a zadek to nějak pobere. Motor na sajdu stačí a maximální rychlost je pro enduro soupravu víc než dostatečná. Naopak LC8 by mohla být se svým výkonem občas hodně nebezpečná. Ona sajda rotující vzduchem je přece jen silnější káva, než když se člověk vymázne na sólu.
Na druhou stranu přece je to motor vyhlášenej tupec, kterej nabrumlá partu km a nepotřebuje žádnej náročnej servis. Všichni si chrochtají nad spolehlivostí a to se mi líbí. Tahle věc je si jediná která by mě u KTM trápila. Co vím, tak všechny LC8, které mají už dost najeto si říkají o nemalé investice, což je logicky daň za mnohem ostřejší motor.
Takže bych měl bejt teoreticky spokojenej.Jenže jaké bylo moje rozčarování, když mě tahle údajně spolehlivá motorka ze 4 jízd 2krát nechala. Byly to sice dětské závady s kterými jsem si poradil,ale teď zase mlátí něco ve spojce pokud je to studený a zmáčku spojku. Za tu motorku jsem dal 90tis, protože jsem chtěl něco co dlouho vydrží vzhledem k náročnosti přestavby. Teď mě to docela štve a vím, že příště už si takovou ojetinu nikdy nekoupím. Nicméně do boje už jsem se dal, dal to doufám, že mouchy Africe vychytám a bude sloužit. Kdybych to ale mohl vrátit zpět, tak bych si raději odpustil trochu výkonu, přidal ještě něco málo peněz a koupil si novou 660tku a byl bych asi spokojenější.
Dost se to ve mě vaří, když si představím, že za svoje staré TT600 jsem dal 22tis.,3 roky se k němu choval jako prase a kromě oleje a gum jsem neměnil nic a pak jsem ho za 19tis.prodal. Odjela 2 Rumuska kde dostala takovej kouř, že by z Afriky zůstala jen hromada šrotu. Hrozná vražda, ale zábavy poskytla víc než motorky za 10ti a více násobek ceny. Teď jsem si koupil motorku, která je krásná,ale věřím jí míň, než tý Starý Hyeně.
Pokud jde o mě, tak jsem si během posledního roku udělal u sebe jasno. Motorku chci radši menší i když nenabídne takovej komfort. Pokud mám s sebou tahat množství krámů a jet ve dvou, tak než okufrovanýho mastodonta raději použiju sajdu. Když chci jet sám,tak oželím nepohodlný sedlo atd.Nový XTčko za 150tis. mi na cestách poskytne mnohem víc zábavy, než mnohem komfortnější,ale těžká motorka za 2 až 3 násobek ceny.
Ojetinu za cenu v řádu 100tis. a více už si nikdy nekoupím. Když vidím jaký vraždy se prodávají, tak to riskovat už nehodlám. To není je případ mojí Afriky. Vidím to všude kolem sebe.Hlavně že to je naleštěný a obalený doplňkama, ale po nějakým čase člověk zjistí, že je to kepl, kterej akorát stojí peníze.
Už kdysi jsem tenhle systém začal praktikovat u aut a vyplácí se to.
To je ovšem můj názor a nikomu ho nenutím. Proti lidem kteří to vidí jinak nic nemám, tak mě hned nechtějte ukřižovat.
Lasky , to klepání od spojky je pro Hondu typické, ale dělají to i jiné japonské motorky
Pokud motorka dobře řadí a jde plynule dávkovat spojku, tak to neřeš
Jaké 2 závady Tě nechaly stát na silnici ?
PetrAT napsal:
Lasky , to klepání od spojky je pro Hondu typické, ale dělají to i jiné japonské motorky
Pokud motorka dobře řadí a jde plynule dávkovat spojku, tak to neřeš
Jaké 2 závady Tě nechaly stát na silnici ?
Poprve čerpadlo. Ale nějak jsem dodnes nepochopil co se vlastně stalo.Kontakty a takový ty věci jsem jsem kontroloval nedávno před tím. najednou zdechla, tak koukám a čerpadlo nic, tak jsem si došel pěšky na pumpu, přinesl benzín, napojil to na přímo a chytla. Nechtělo se mi sindavat nádrž,abych se dostal ke konektoru, tak jsem ho nechal připojený, když stejně nejde. jenže za chvíli slyším, jak se zase rozběhlo. Tak jsem to zas zapojil zpátky. Je to blbost, ale mě neskutečně nasralo, že zrovna když mám nejvíc práce, tak na náměstí před úřadem se jak pitomec hrabu v motorce.Představil jsem si, jak bych asi řval, kdyby se to stalo o jízdu dřív. To jsem byl v prosinci Českým Jiřetíně. Jel jsem v noci zasněženou silnicí teplota mezi -10 a -15 a nikde ani noha.To bych asi nadával hodně.
Podruhý nevím co se vlastně stalo.Chvíli běžela na sytič, než jsem se oblíknul, pak jsem se sytičem ještě kousek jel a asi po 1km jsem ho vypnul, zdechla a ani za boha nechtěla chytit. Zrona jsem zase někam spěchal, tak jsem neměl čas se v tom hrabat. Zpátky domů to mám z větší části z kopce, tak jsem jí pustil zpátky, že si vezmu auto. Doma jsem to ještě jednou zkusil a jela. Od tý doby zase dobrá. Já vím, že jsou to prkotiny k zasmání, ale tohle mě vytočí úplně nejvíc. Mě je úplně jedno, když se pokazí spojka, brzda, nebo bůhví co, ale s tí se dá dojet. jak se přestane točit motor, nebo kola, tak jsem nepříčetnej ať jde o jakejkoliv dopravní prostředek a jak se to několikrát opakuje, tak ztrácím důvěru a nechci ho.
Já totiž žiju poslední dobou dost hektickej život a na to abych si šel po práci zajezdit moc času nemám, takže používám motorku jako svůj hlavní dopravní prostředek, tak jako jinej člověk auto, nebo mhd. Poslední asi 3roky mi k tomu sloužila Jawa 350 se sajdou, předním několik let Honda Pantheon a ani jednou jsem neřešil technickou závadu. Teď si pořídím motorku, která je opěvovaná jako jedna z nejspolehlivějších a zrovna když se to nejmíň hodí, tak bude stávkovat. I když uznávám, že jsou to jen prkotiny, který se vyladí.
Další co mě nasralo bylo, když jsem při údržbě zjistil, že elektrika je kompet rozvrtaná. Všechny svazky rozdělaný a nasledně zabalený izolačkou. Spousta kabelů různe napojovaných. Každá z těchle věcí sama o sobě nic není, ale jak to postupně přibejvá, tak chytám nerva, když si představím, že to měla bejt motorka v IA stavu.
Ovšem ta spojka mě trápí. Já vím, že takový drobný klepání se ozývá běžně. Jenže tohle je docela hlasitý. Dělá to jen za studena . Zmáčknu spojku, začne mlátit, zařadím rychlost a přestane. Vyřadím a zase začne. Pustím spojku a přestane. Jakmile se troch zahřeje, stačí krátká jízda, tak už neklepe. Až budu mít chvilku, tak to rozeberu. Jen se obávám, aby nejezdila hřídel. To by asi byla hodně drahá oprava.
Spojka - podle popisu to vypadá na tlumiče záběru , viz jsme to popisovali výše
Akorát je podivné, že to dělá ve 40 tkm , mě to začlo kolem 75tkm
Na druhou stranu je pravda, že ty starší spojkové koše vydržely dýl , než ty které se montovaly po roce 2000
Palivové čerpadlo - ano takto se chová , zase výše uvedeno, podtlakovka za 1300,-
Sytič - hmm, to nevím, nezkoušel jsi jestli se správně vrací lanko sytiče ??
qwert napsal:
Tady si člověk ani nemůže v klidu postěžovat na svou motorku..
čoveče, strécu, stěžovat si na motorku z konce minulého století, která se koupí za "pár korun" a asi ne moc udržovanou, s 60k / kdoví jestli/ motorem koncepčně někdy z konce 80. let a podvozkem stejné datace, že nejede jako 100koňová motorka a s relativně "moderním" podvozkem z nového tisíciletí, to je trošku zvrhlé ne?
Problém je v tom,že nejede ani jako 60koňová motorka stejné značky,ze stejné doby a téměř stejným motorem.Už jsem to psal výše a speciálně pro tebe to opakuju.Takže to chce víc a líp číst...
A když už jsme u té úchylnosti.K úchylnosti má mnohem blíž trápení cestovní motorky na motokrosové trati,nebo v lese mezi stromama.....Jistě víš o čem mluvím..
Upravil xx4 dne 19-03-2013 22:34
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Já jen aby nedošlo k nějakému nedorozumění Pavle,tou mrdkou co se zadýchá jsi myslel Hynkův alp?
Hynkův alp je totální přestavba a bavíme se o sériových strojích.A upřímně,když by se snažil hnát se do kopců-bavíme se o asfaltu, za svižně jedoucí LC8,nebo čímkoliv podobným (abych se nedotkl citů páně Hugily) tak tu motorku prostě užene.Tuning,netuning.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
hobrnos napsal:
To Pavelgs - Když je Afra tak špatná, měl bych 2 otázky: 1. Proč sis ju kupoval? 2. Vždycky ju můžeš zase prodat, ne?
Neber to ve zlém, fakt mě to zajímá, měl jsem cukání ju taky koupit.
Už jsem to tu někde psal.Myslím.
1) Protože jsem už zapomenul,jak moc nejede a jak moc mi to kdysi vadilo.Moje chyba,moje skleróza.
2) Samo že ji můžu prodat.Nejsem Sisyfos,abych se s tím balvanem musel trápit na věky věkův.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
A když už jsme u té úchylnosti.K úchylnosti má mnohem blíž trápení cestovní motorky na motokrosové trati,nebo v lese mezi stromama.....Jistě víš o čem mluvím..
Já ale nemám cestovní motorku, já mám cestovní enduro...tak ji podle toho využívám
Ale jako jo, jsem trochu ouchyl, stejně jako spousta dalších
''
Hajnej na zdechlé Africe předlítává SERko
''
Upravil Hu dne 19-03-2013 22:51
PetrAT napsal:
Spojka - podle popisu to vypadá na tlumiče záběru , viz jsme to popisovali výše
Akorát je podivné, že to dělá ve 40 tkm , mě to začlo kolem 75tkm
Na druhou stranu je pravda, že ty starší spojkové koše vydržely dýl , než ty které se montovaly po roce 2000
Palivové čerpadlo - ano takto se chová , zase výše uvedeno, podtlakovka za 1300,-
Sytič - hmm, to nevím, nezkoušel jsi jestli se správně vrací lanko sytiče ??
Lanko sytiče se určitě vrací. To jsem všechno dělal. Spíš jestli to nebyl zase nějakej výpadek čerpadla. Teď jsem pro jistotu začal jezdit s dostatkem benzínu abych mohl čerpadlo bez problému kdykoliv vyhodit, kdyby náhodou zastávkovalo zase.
Na tu spojku se pak někdy podívám. Otázka je zda má opravdu najeto 40. Motorka pochází z Rakouska. Tady měla 2 majitele. jeden z nich má mojí velkou důvěru, tomu věřím, že s tím nic nedělal. on na ní hlavně skoro vůbec nejezdil. Myslel jsem si, že ten před tím si jí dovezl sám, ale jak jsem zjistil později, tak v tom měl prsty jeden dovozce. Tyhle lidi a jejich prktiky docela znám, mám mezi nimi u kamarády a dobře vím co dělají. Je mi z toho na blití a od tud taky pochází moje averze k ojetinám. Takže když se jednou dozvím, že ta motorka má o dost víc než 40, tak mě to ani nepřekvapí.
Ono stačí chvíli sledovat důkladně třeba italskou inzerci. Kopice motorek který mají většinou 80 najeto. A ty samý motorky se objevujou u nás, ale mají 40.
Jak jsem řekl, teď už je to jedno a zbavovat se toho nebudu. Letos budu jezdit sólo a začnu stavět na podzim. Cena stavby bude asi docela brutální a motorka se stane neprodejnou. Proto jsem chtěl něco relativně jednoduchýho, žádnou raritu, ale naopak motorku, kterých je mezi lidma hodně, aby byly díly dostupné ještě hodně dlouho. Pokud to jednou zabouchá, tak bude možnost takovej motor tupec za nějakej sice nemalej peníz zgenerálkovat ale bude sloužit dalších mnoho km, steně jako hodně lidem slouží v sajdách dvouventilový BMW a nebojí se s nima jet přes půl Evropy, když ví co v tom mají.
Moje averze není na Afriku, ale na tyhle ojetiny pochybnýho původu. Nasranej jsem hlavně na sebe, že jsem se nechal unést, přitom s autama jsem něco podobnýho přestal dělat už dávno, tak nechápu co mi jeblo, že jsem to udělal s motorkou. Na blbnutí si sice zase koupím nějakou vraždu, ale max. za 30tis.a tam člověk snadno odpustí nějakou tu nedokonalost.
Ono už je totiž možná lepší si koupit něco vylágrovanýho, za pár korun a motor si udělat pořádně.