Zdravím, uvažuju o koupi mé první motorky a jak to tak vypadá, cestovní enduro mi přijde pro mé potřeby jako nejvhodnější volba – možnost i delších výletů s bagáží, sem-tam šotolinová cesta, nepotřebuju bláznit a jezdit rychle, radši se kochat.
Chtěl bych tedy od vás zkušenějších poradit s výběrem – vím, že rozhodnutí bude na mně, ale každá rada a osobní zkušenost dobrá. Je mi přes 30 a naposledy jsem na motorce seděl tak před 15-ti lety, na pionýrovi Kamarád má BMW 1100GS a ta se mi dost líbí (možná i pod vlivem cestopisů od Igora Brezovara a Ewana McGregora – Long Way Round a Down), pak ještě pokukuju po Suzuki V-Strom, mám do výběru zařadit ještě něco jiného, jaké s nimi máte zkušenosti? Motorku bych chtěl ojetou, tak max do 100tis.Kč Co a to říkáte, jsem začátečník, měřím 2m tak chci motorku, která mi nebude malá a bude spolehlivá, tam má plusové body asi spíš GSo, zase V-Strom bude za stejné peníze mladší (výrazně) a je slabší 49kW vs. 57kW, což pro začátečníka je asi lepší. Tak, co myslíte??
Ahoj obě motorky co jsi napsal mají něco do sebe! ani u jedné se asi nemusíš bát že by to byl trhač asfaltu a jestli jsi rozumnej tak se toho bát nemusíš orpavdu.
u BMW jsou akorád si mylsím větší pořizovací náklady na opravy
Strom je jízdně tedy rychlsotí spotřebou se dá vyrovnat BMW a mylsím že v něčem i BMW překonává
debaty řetěz a karda?? já říkám obojí má něco do sebě. u kardanu se o to nestaráš jen 1y za xx km měníš olej ale když se ti má posrat nepozdnáš to a nepředejdeš tomu to je velké Mínus
o řetež se sice musíš starat mazat ho a čistit ale zas víš kolik toho asi ještě vydrží a vidíš to... a osobně si mylsím že do terénu kardan opravdu nepatří!
takže okuď se chceš rozhodnout mezi BMW a Stromkem 650 máš to těžké!! obě jsou podle mě dobré ale to že Stromek je slabší se bát nemusíš
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občane
No právě, že mi každý říká, že Stromem, nebo GSem nic nezkazím...GS se mi líbí, ale trochu mě odrazuje stáří a možnost poruchy kardanu, nebo obecně dražších oprav, V-Strom bude novější, ale zase jsem slyšel a myslím si to, že GS je poctivá motorka, která by měla vydržet (když někdo jede na motorce kolem světa, většinou má BMW a to nebude náhoda) Táhne mě to spíš k BMW, ale u Stromu můžu mít za stejné peníze mnohem novější stroj... Je ten Bawor fakt tak nezničitelný a jak někdo řekl, že mě přežije? Stejně asi záleží kus od kusu, co?
Ja som identickú otázku riešil pred 2 rokmi.
Srdce ukazovalo smer BMW, peňaženka smer Vstrom.
Kúpil som stromka, mám ho dodnes a absolútna spokojnosť
Nízke náklady, skvelá spotreba (650) a bez porúch......
LeosJ napsal:
No právě, že mi každý říká, že Stromem, nebo GSem nic nezkazím...GS se mi líbí, ale trochu mě odrazuje stáří a možnost poruchy kardanu, nebo obecně dražších oprav, V-Strom bude novější, ale zase jsem slyšel a myslím si to, že GS je poctivá motorka, která by měla vydržet (když někdo jede na motorce kolem světa, většinou má BMW a to nebude náhoda) Táhne mě to spíš k BMW, ale u Stromu můžu mít za stejné peníze mnohem novější stroj... Je ten Bawor fakt tak nezničitelný a jak někdo řekl, že mě přežije? Stejně asi záleží kus od kusu, co?
BMW vůbec není nezničitelné a může se na ní cokoliv rozbít úplně stejně jako na každé jiné motorce - akorát je pak okolo víc posměváčků...
Ale pokud tě srdce někam táhne, tak mu to rozum stejně nikdy dostatečně nevysvětlí. Kup si to, co se ti zdá milé a bude ti přinášet radost. Motorka je o radosti...
Když pak časem zjistíš, že to není ono, tak ji prodáš a koupíš jinou - ale budeš mít svoji vlastní zkušenost, kterou ti už nikdo nevezme (a která ale taky nejde nikomu předat).
Tyhle úvahy na začátku jsou na tom snad nejkrásnější, to těšení, ta zvědavost, to napjaté očekávání, to vyhledávání inzerátů... Užij si to a přeji dobrý nákup
PS: nejsem objektivní, mám své BMW GS a mám ho moc rád
BMW GS = stroj na radost
S tímhle rozpočtem máš celkem slušný výběr - zařadil bych tak triumph tiger, aprilia caponord, honda varadero, za mě taky cagiva Gran canyon/navigator.
Já jsem koupil svou první BMW a to R 1100 GS s najetými 60.000 km od člověka, který se o ni dobře staral. Dnes mám najeto 110.000 km, jediné co jsem měnil tak nějak nad plán byl Hallův snímač otáček. Jinak jen běžný servis (oleje, seřízení motoru, brzdové desky, atd..) což je cena stejná jak u jiných motorek, šetřím za řetězovky..... Olej nežere, motor jde jak hodinky.... O kardan je jen třeba se starat, měnit olej a občas (cca po 40.000 km vyměnit ložisko). Kardany se kazily na nových R1200GS (r.v. 2006-2007). Tam byly konstrukční problémy. Dobře udržovaný kardan na 11-ce je věčný. Sevisní interval 10.000 km, pánové bez urážky kdo z Vás to dnes má
Jestli jsi fanda Igora Brezovara, máš asi DVD z cesty napříč Amerikou, kde se nachomýtnul k místnímu srazu BMW, kde nebyly zvláštností stroje s najetými 200.000 mílemi.
Tím chci říct, že pokud koupíš udržovaný stroj, stáří se bát určitě nemusíš.... Tyto motory nás přežijí.
Běžný servis taky nestojí žádné horentní sumy, samozřejmě nesmíš jezdit do značkového servisu. Je tady pár moc šikovných kluků, kteří se baworáky zabývají a dělají za normální ceny.
Je to motorka, která je jednoduchá, ovladatelná, žádná bestie. A jestli máš 2 m, tak nebudeš mít ani problém s výškou sedla a trochu vyšší hmotností.
Co mě stálo hromadu peněz, tak to bylo dovybavení, ale to už byla jen moje volba...... (kufry, lauf, svod, podvozek, maska+světla, přídavná světla, sedla, atd..)
Dnes mám i novou 1200 GS ADV, a kdybych měl jednu prodat, tak 11-tka to určitě nebude.
Nakonec se zeptej Igora (je tady registrovaný), co ten jeho stroj už zažil a přežil.
Nemám nic proti Suzuki a jiným značkám (měl jsem i Afriku), ale nevěřím, že tyto motorky vydrží to co R1100GS (možná ta Afrika). Proto se jejich cena drží poměrně vysoko.
Nediskutuju o jízdních vlastnostech atp., třeba na V-Stromu jsem nikdy nejel.
To je můj názor.
LiborJ přiložený následující obrázek:
[105.02Kb]
Upravil LiborJ dne 25-03-2013 20:03
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
To jencekgs: je to moc chytrý a hodný člověk, všichni ho máme rádi on mě tak trochu k motorkám přivedl
To LiborJ: Moc hezky jsi to napsal a vzhledem k tomu, že čím dál víc mě to táhne k GSu, tak se mi to dobře čte, tvoje motorka je moc hezká.
Těším se, až se na 11ce co nejdřív svezu a pak uvidím, to bude rozhodující, možná ji zavrhnu, možná se do ní zamiluju, kdyžtak budu hledat dál.
Někdo po prvním svezení se na jedenáctce je zděšený a až časem po nějakých tisíci či více km teprve přijde této motorce na chuť. Proto pokud můžeš tak si ji půjč od kamaráda třeba na týden a jezdi, pak budeš vědět zda ti sedne nebo ne což po najetí 10km nepoznáš a to si myslím že u žádné moto.
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Luky, když sedneš na GS z něčeho jiného, tak je to zvláštní pocit, ale jelikož to bude Leošova první motorka na které se projede, bude očarován. Jen doufám, že mi ji vrátí v celku
Já když se po poprvé svezl (po cca 3leté pauze z VFR) tak mi šlo jen blbě řadit.
Ale proti uzkým řidítkům VFR se to vedlo mnohem lépe a troufám si říct, že se mi na ní lépe zatáčelo jako na VFR
Ale aby bylo jasno, nikam ho netlačím
S Rablenkou cestou necestou
Já furt kdo je ten hodnej a chytrej a teď mě to docvaklo tak to je jencek tak to jo A teď vážně když jsem si koupil 11 nactku po Pegasu a začal na ní jezdit tak jsem si říkal ty vole co jsi to koupil za traktor? Asi za 1000km jsem ji přišel na chuť a dnes už bych neměnil i když je dnes překonaná a jsou modernější motorky. Měl jsem nedávno takové zatmění a uvažoval o novém vodníkovi ale už mě to přešlo zase jsem přez zimu potunil a zjisťuji že mě za ní nikdo tolik peněz kolik jsem do ní nasypal nedá tak si ji nechám asi nafurt.
komaiz, tak takhle přesně jsem to měl já
Rok na jednobuchu Pegaso a jel jsem na něm i do bazaru se projet na jedenáctce.....už při první jízdě sem si taky říkal....bože co to je za kovárnu
Cca po tisíci km jsem boxerovi přišel na chuť a dnes bych na cestování nic jiného nechtěl. Co jí naložím tak bez odmítání a ztráty výkonu odveze.
Volal jsem klučinovi co motorky opravuje a sám má 1150 a ten mi říkal....zvuky u BMW neřeš. Dneska ta má jedenáctka slouží kamarádovi a já koupil dvanáctku, pro mě jako pro vyššího člobrdu je dvanáctka lepší, má vyšší posez, hravější motor, trošku nižší váhu a líbivější design ale to je detail.
Upravil Luky1 dne 26-03-2013 15:07
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...