History byla si taková :
V polovině devadesátých let chtěla Aprilia velkou motorku s litrem do V. Protože neměla dost zkušeností, oslovila s vývojem a výrobou Rotax a Helveg s ostatními konstruktéry navrhli motor formátu LC8. Ten jim ale Aprilia nevzala. Chtěli motor použít do celé škály rozdílných modelů a lehký točivý jim moc neseděl.
Navíc měli obavu o spolehlivost takhle našponovaného motoru a ukázalo se, že měli pravdu.
Tak začal Rotax znovu pod Helvegem vývoj V60. Ten mu vdechl základ, ale pak byl zlanařen ke KTM, která po velkém véčku toužila také. Tam byl projekt oprášen, označen LC8 a dotažen do konce a prožil si dětské nemoci až k dnešní LC8-990. Protože je ale tenhle formát výkonově na doraz a teplotně nevyvážený, rozjela KTM projekt RC8, který je sice těžší, ale má větší potenciál vývoje.
Tož asi tak.....
Pro případné šťourali a zpochybňovače :
- zdroj informací = Matinghofen
- zkušenost se spolehlivostí KTM = statisíce najetých kilometrů s přáteli, kteří je sedlají od roku 2004
LC8 mám rád, líbí se mi a rád se s ní někdy proskočím, ale doma bych ji nechtěl. Mám na velké enduro jiné nároky.
Variace na téma jak a kam brodit...aneb jak Rakušák pomáhá Italovi.
Zajímavá pasáž jak a kam lze brodit....ovšem co na to elektrika
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=125HC4wK4s0&feature=related[/youtube]
Upravil xx2 dne 18-04-2012 22:03
smazak73 napsal:
Variace na téma jak a kam brodit...aneb jak Rakušák pomáhá Italovi.
Zajímavá pasáž jak a kam lze brodit....ovšem co na to elektrika
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=125HC4wK4s0&NR=1[/youtube]
Aby jste neřekli že nejsem objektivní a pěju jen ody .....
Problém uchycení podsedláku v hliníkovým rámu
Zřejmě to bude potřeba řešit nějaký garážtech výstuhy
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XXkqBgYshmU[/youtube]
Me zkušenosti z cest jsou však takové - že absolutně nejvíc závisí na tom jak se majitel o motorku stará a případně jak si dává pozor na známé neduhy a je případně připraven je řešit
tukan co na to prdí a nedělá nic protože má přeci spolehlivou motorku si docela často neběhne zrovna nejdál od domu či servisu
a to platí nezávisle na značkce ...teď v africe jsem na KTM neměl žádný problém, problémy byly s 2 bmw, 1 hondou, defekt si vybralo taky další bmw a oprava epoxidem proběhla opět na bmw i když tedy na předělané vidlici z ktm
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
Pokuď se někdo snaží z motorky dělat náklaďák tak se prostě něco zlomit musí.Recept je jednoduchej.Vozit jen to nejnutnější.Všude se dnes dá sehnat všechno,není třeba to tahat z domova.I ten požitek z jízdy s kamionem je jaksi mimo i na dálnici o off road cestování pak už ani nemluvím.
To podvodní video vypadá jako, jako že si partička firemních manažerů vyjela na nedělní vyjížďku
Na to, kolik jich tam bylo tam měli vběhnout hned, vzít to do teplých a vynést ven.
Řešili jsme to stejné v sestavě 1+1 + motor Rotax a to už jsem nabíral výfukem vodu. Jediný slabý článek byl spínač stojánku,který mírně prosvěcoval.
Doma všechno vypláchla vapka.
Upravil PavelETV dne 19-04-2012 16:46
Tak kdyby to tady někoho zajímalo:
Po výměně oleje castrol 10W 40 GPS za 15W 50 formula motorex se motor ztišil a zklidnil spojka jde ted sametově
Brzd. desky vpředu origo(nečitelné) ,vzadu goldfren vyměněno za Bendix ....motorka brzdí jako čert
Upravil xx2 dne 29-05-2012 08:42
smazak73 napsal:
Tak kdyby to tady někoho zajímalo:
Po výměně oleje castrol 10W 40 GPS za 15W 50 formula motorex se motor ztišil a zklidnil spojka jde ted sametově
Brzd. desky vpředu origo(nečitelné) ,vzadu goldfren vyměněno za Bendix ....motorka brzdí jako čert
Promiň, ale nějak jsem nepochopil který olej jsi nahradil kterým....
smazak73 napsal:
Tak kdyby to tady někoho zajímalo:
Po výměně oleje castrol 10W 40 GPS za 15W 50 formula motorex se motor ztišil a zklidnil spojka jde ted sametově
Brzd. desky vpředu origo(nečitelné) ,vzadu goldfren vyměněno za Bendix ....motorka brzdí jako čert
Promiň, ale nějak jsem nepochopil který olej jsi nahradil kterým....
Motorex za castrol
Ten kastrol v motoru dělal neuvěřitelný kusy.
Když to bylo studený klouzala spojka.
V hladinoměru olej nebyl vůbec ani při nastartovaní teď krásně vyleze
motor šel takovým houpavým rytmem i když synchro bylo v poho.
Teď běží éňoňůňo
Používám Motorex 15W50, ale Top Speed po celou dobu a nikdy žádný problém. Jen někdy na konec sezony, když vím že už toho moc nenajedu tam leju Motul 5100 15W50.
Tu Formulu jsem nikdy nezkoušel, ale kluci ji nedávno nalili do ostrých jednoválců a dost na ni nadávali.....
Používám Motorex 15W50, ale Top Speed po celou dobu a nikdy žádný problém. Jen někdy na konec sezony, když vím že už toho moc nenajedu tam leju Motul 5100 15W50.
Tu Formulu jsem nikdy nezkoušel, ale kluci ji nedávno nalili do ostrých jednoválců a dost na ni nadávali.....
No uvidíme
Za Top speed se mi nechtělo dát ty prašule ,tenhle splňuje API i GL.
Potřeboval bych poradit od znalce:
Nemáš náhodou ponětí: Když koupím pravej přepínač na řidítka s vypínáním světel bude to fungovat i na novějších modelech nebo překopali komplet elektriku?
Upravil xx2 dne 30-05-2012 14:28
Nikdy jsem nad tím nebádal, ale zkusil bych si najít katalogová čísla kabelových svazků před a po modernizaci.
Kdysi jsem uvažoval o vypínači,štvalo mne, že svítím po lese. Pak jsem to ale přestal řešit. LENOST
Je ale neuvěřitelné, že mám stále původní žárovky. Těch ran co schytal bylo nepočítaně a žádná spálená.
Používám Motorex 15W50, ale Top Speed po celou dobu a nikdy žádný problém. Jen někdy na konec sezony, když vím že už toho moc nenajedu tam leju Motul 5100 15W50.
Tu Formulu jsem nikdy nezkoušel, ale kluci ji nedávno nalili do ostrých jednoválců a dost na ni nadávali.....
No uvidíme
Za Top speed se mi nechtělo dát ty prašule ,tenhle splňuje API i GL.
Potřeboval bych poradit od znalce:
Nemáš náhodou ponětí: Když koupím pravej přepínač na řidítka s vypínáním světel bude to fungovat i na novějších modelech nebo překopali komplet elektriku?
Kabely pro ovládání stvětel by měly být v pravém ovladači nachystány.
ETV 1000 Long Way Edition
KTM LC4 ADVENTURE.
Honda CBX 1000 ´81
Aprilia SR50 (70)