Libor 77 napsal:
Chlapáci nechtěl jsem tu rozpoutat hádky KTM vs BMW . Apropoo na to druhý jsem se vůbec neptal... Netvrdím že GS je šeredná motorka nebo mrdka, taky se mi líbí, ale nechtěl jsem se o ní bavit. Zajímal mě rozdíl mezi KTM Adventure 950 a 990, nic víc. Asi tady nikdo neměl možnost jezdit na obou typech, aby mi poradil objektivně . Roky výroby bych nevybíral nějak mladé - na to nemám finančně..jedná se mi spíše o roky 2003 - 2006, na ty bych myslím finančně dosáhl. Nikdy jsem motorku se vstřikováním neměl a tak mě i tato varianta láká. Již dva prodávající mě zase tvrdili, že 990 žere méně než 950..taky že není tak ostrá na rukojeť plynu a podobně. Jenže ani jeden neměl před tím 950...
To je holt každoroční folklór.
Jezdil jsem 950S r.2004 se spotřebou od 5L do7-7,5L s tím,že těch pět jsem dal na výletě s klukama na GS (no flame prosím ) ,kdy jsem jeli většinou kochacím tempem,které jsem udával já . Sem tam jsme koně provětrali,to zase jako jo.Takoví masochisti zase nejsme.
Standart byl tak 6L .Spotřeba hodně slezla po namontování laďáků LeoVince a namontování "pomalejšího" převodu (přední kolečko).Od té doby motorka jezdila naprosto parádně od 2000-2500 otáček a nebyl problém si jen tak prdlat na čtvrt plynu lesama po šotolinách.
U 990 (mám z doslechu) byly ty reakce hrubší a majitelé si co jsem četl dost stěžovali na cukání v režimu "šimrání plynu",což je pochopitelné,protože tohle nemá vstřikování moc rádo (paradox-nejtěžší u vstřikování,je vyřešit režim volnoběhu)
OT:Stejné trable s cukáním se řešily i u GS.
Poslední karburátorové LC8 byly už vymazlené a těm bych dal přednost před prvníma stříkačkama 990.
Jo a pozor u verze S.U ročníku 2004 se jedná o opravdu vysokou motorku,kdy jsem i já se svýma dluhýma hnátama pozanl,co znamená termín "krátká noha".
Dá se to ale pořešit jiným nastavením podvozku (jedna z parádních věcí u LC8)
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
pavelgs - moc děkuju za psaní, tedy i těm předchozím co psali k mé otázce , tedy hlavně dík za poznámku k eSku..měřím 177 cm a i na starší 950 (rv 2003) mi nohy vůbec nestojí celými chodidly na zemi .
Nejsem moc znalý v oblasti lc8 a tak nevím jakým rokem vlastně karburátorové 950 končily? Jsem též spíše kochací jezdec a tak se mi líbí Tvá věta o laděných výfucích a následném zlepšení v nižších otáčkách (tedy spojeno i s výměnou kolečka za menší). To samé jsem tuto sezónu udělal na své nynější TDM a taky jsem byl spokojen s průběhem otáček, kdy jsem využíval jejich nižší stupnici .
Co třeba tlumiče - jak často je repasujete či servisujete?
Po MZ150, Aprilii Tuareg 600, BMW 650 F a paní TDM 850 vysněná černá KTM 950 Adventure
Libor 77 napsal:
pavelgs - moc děkuju za psaní, tedy i těm předchozím co psali k mé otázce , tedy hlavně dík za poznámku k eSku..měřím 177 cm a i na starší 950 (rv 2003) mi nohy vůbec nestojí celými chodidly na zemi .
Nejsem moc znalý v oblasti lc8 a tak nevím jakým rokem vlastně karburátorové 950 končily? Jsem též spíše kochací jezdec a tak se mi líbí Tvá věta o laděných výfucích a následném zlepšení v nižších otáčkách (tedy spojeno i s výměnou kolečka za menší). To samé jsem tuto sezónu udělal na své nynější TDM a taky jsem byl spokojen s průběhem otáček, kdy jsem využíval jejich nižší stupnici .
Co třeba tlumiče - jak často je repasujete či servisujete?
Jestli se nepletu,tak poslední karburátory byly 2006.S výškou 177cm by ch ti doporučil raději standart výšku.Sko je fakt vysoké,zvlášť když si nastavíš podvozek na tvrdo.
Tlumiče jsem nechával dělat na konci sezóny (přední),zadní fungoval po celou dobu bez problémů.
Na předních se provádělo "vyčištění,odbahnění" a výměna gufer a oleje.
Myslím,že by bylo dobré tě upozornit na to,že charakter motoru Lc8 je proti TDM (míval jsem 4TX) zásadně jiný a to tak že hodně.Je potřeba si na něj zvyknout a naučit s ním zacházet.Je to prostě sportovní divočina,která dovede nakopat zadek a ne vždy odpouští chyby.Přešel jsem na KTM z BMW a nějaký čas trvalo,než se mi podařilo se přepnout do jiného režimu.Rozhodně to není sametová TDM.
Na druhou stranu,ten zátah motoru,ochota se točit a rychlost reakce je silně návyková záležitost.
O LC8 ti asi nejvíc řekne Qwert,takže ho kontaktuj skrz PM a dozvíš se o téhle motorce asi všechno.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Tohle vlákno se jmenuje LC8, tak jsem doufal, že když tu bylo popsáno 6 stránek, tak se dozvím o ní víc než dost.. S Qwertem jsem si už trochu psal, přemýšlím i o té jeho ADV na prodej, ale mám strach z počtu najetých km, zvlášť když Qwert není zrovna kochač, nýbrž vyznavač těžkého terénu.. Počtu si rád i od dalších majitelů .
TDM mám 96 rok, takže taky 4tx a je mi jasný, že tuhle babičku předčí kdejeká novější motorka, vždyť je jen "téměř dokonalá", žádné GS které je nejlepčí na švětě a možná v celém vesmíru..
Po MZ150, Aprilii Tuareg 600, BMW 650 F a paní TDM 850 vysněná černá KTM 950 Adventure
czunik napsal:
hele a KTM je motorka?? pořád mi nikdo neodpověděl
Néééé, je to motorová kolobrnda
tak to je tolik povyku kvůli kolobrndě??
No vy jste se tak dloho hledali,až jste se našli ve vlákně LC8
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Libor 77 napsal:
pavelgs - moc děkuju za psaní, tedy i těm předchozím co psali k mé otázce , tedy hlavně dík za poznámku k eSku..měřím 177 cm a i na starší 950 (rv 2003) mi nohy vůbec nestojí celými chodidly na zemi .
Nejsem moc znalý v oblasti lc8 a tak nevím jakým rokem vlastně karburátorové 950 končily? Jsem též spíše kochací jezdec a tak se mi líbí Tvá věta o laděných výfucích a následném zlepšení v nižších otáčkách (tedy spojeno i s výměnou kolečka za menší). To samé jsem tuto sezónu udělal na své nynější TDM a taky jsem byl spokojen s průběhem otáček, kdy jsem využíval jejich nižší stupnici .
Co třeba tlumiče - jak často je repasujete či servisujete?
Jestli se nepletu,tak poslední karburátory byly 2006.S výškou 177cm by ch ti doporučil raději standart výšku.Sko je fakt vysoké,zvlášť když si nastavíš podvozek na tvrdo.
Tlumiče jsem nechával dělat na konci sezóny (přední),zadní fungoval po celou dobu bez problémů.
Na předních se provádělo "vyčištění,odbahnění" a výměna gufer a oleje.
Myslím,že by bylo dobré tě upozornit na to,že charakter motoru Lc8 je proti TDM (míval jsem 4TX) zásadně jiný a to tak že hodně.Je potřeba si na něj zvyknout a naučit s ním zacházet.Je to prostě sportovní divočina,která dovede nakopat zadek a ne vždy odpouští chyby.Přešel jsem na KTM z BMW a nějaký čas trvalo,než se mi podařilo se přepnout do jiného režimu.Rozhodně to není sametová TDM.
Na druhou stranu,ten zátah motoru,ochota se točit a rychlost reakce je silně návyková záležitost.
O LC8 ti asi nejvíc řekne Qwert,takže ho kontaktuj skrz PM a dozvíš se o téhle motorce asi všechno.
Qwert už tady bohužel neřekne nic neb byl zjebán nejvyšším a toho se musí respektovat.Takže abych zabránil dalšímu smazávání účtu a neurážel majitele nejlepších endur na světě svými neotesanými výroky,odcházím do ilegality.Břéťo nemusíš mě mazat,udělám to sám..
Libor 77 napsal:
pavelgs - moc děkuju za psaní, tedy i těm předchozím co psali k mé otázce , tedy hlavně dík za poznámku k eSku..měřím 177 cm a i na starší 950 (rv 2003) mi nohy vůbec nestojí celými chodidly na zemi .
Nejsem moc znalý v oblasti lc8 a tak nevím jakým rokem vlastně karburátorové 950 končily? Jsem též spíše kochací jezdec a tak se mi líbí Tvá věta o laděných výfucích a následném zlepšení v nižších otáčkách (tedy spojeno i s výměnou kolečka za menší). To samé jsem tuto sezónu udělal na své nynější TDM a taky jsem byl spokojen s průběhem otáček, kdy jsem využíval jejich nižší stupnici .
Co třeba tlumiče - jak často je repasujete či servisujete?
Jestli se nepletu,tak poslední karburátory byly 2006.S výškou 177cm by ch ti doporučil raději standart výšku.Sko je fakt vysoké,zvlášť když si nastavíš podvozek na tvrdo.
Tlumiče jsem nechával dělat na konci sezóny (přední),zadní fungoval po celou dobu bez problémů.
Na předních se provádělo "vyčištění,odbahnění" a výměna gufer a oleje.
Myslím,že by bylo dobré tě upozornit na to,že charakter motoru Lc8 je proti TDM (míval jsem 4TX) zásadně jiný a to tak že hodně.Je potřeba si na něj zvyknout a naučit s ním zacházet.Je to prostě sportovní divočina,která dovede nakopat zadek a ne vždy odpouští chyby.Přešel jsem na KTM z BMW a nějaký čas trvalo,než se mi podařilo se přepnout do jiného režimu.Rozhodně to není sametová TDM.
Na druhou stranu,ten zátah motoru,ochota se točit a rychlost reakce je silně návyková záležitost.
O LC8 ti asi nejvíc řekne Qwert,takže ho kontaktuj skrz PM a dozvíš se o téhle motorce asi všechno.
Qwert už tady bohužel neřekne nic neb byl zjebán nejvyšším a toho se musí respektovat.Takže abych zabránil dalšímu smazávání účtu a neurážel majitele nejlepších endur na světě svými neotesanými výroky,odcházím do ilegality.Břéťo nemusíš mě mazat,udělám to sám..
Ale no táák.Přece necouvneš před BMW?
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
No jasně a ještě navíc ve vlákně týkajícím se motorky kterou sedláš... Až se někdo ve fóru zeptá na GS, taky to tam budete tak zas´...t nesmyslnými příspěvky jako oni? Věřím že ne..asi když máš nejlepčí mašinu na světě, tak můžeš kecat i dotoho, čemu nerozumíš. Možná jim křivdíme a ty nádory z buků jejich motorek se při dlouhém používaní přenesou i do jejich hlav a pak způsobují to, čím se tu projevují..budiž jim odpuštěno !
Po MZ150, Aprilii Tuareg 600, BMW 650 F a paní TDM 850 vysněná černá KTM 950 Adventure
Libor 77 napsal:
No jasně a ještě navíc ve vlákně týkajícím se motorky kterou sedláš... Až se někdo ve fóru zeptá na GS, taky to tam budete tak zas´...t nesmyslnými příspěvky jako oni? Věřím že ne..asi když máš nejlepčí mašinu na světě, tak můžeš kecat i dotoho, čemu nerozumíš. Možná jim křivdíme a ty nádory z buků jejich motorek se při dlouhém používaní přenesou i do jejich hlav a pak způsobují to, čím se tu projevují..budiž jim odpuštěno !
Hele, mě trčej nádory z boku motoru a né z buků motoru nedělej mi z toho dřevo na podpal
qwerte, nedělej hérečku. Dyť ty jsi prakticky ikona tohohle webu a myslím že to víš
Upravil Luky1 dne 04-12-2012 21:29
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Qwert už tady bohužel neřekne nic neb byl zjebán nejvyšším a toho se musí respektovat.Takže abych zabránil dalšímu smazávání účtu a neurážel majitele nejlepších endur na světě svými neotesanými výroky,odcházím do ilegality.Břéťo nemusíš mě mazat,udělám to sám..
Tos tedy p.osr.al. Je fakt, že Břeťa Tě napomenul, ale to neznamená, že se urazíš a nebudeš sem chodit. To by ses choval jako malý kluk a to už myslím nejseš. Nebo se pletu?
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
Ke kecům se zde moc nevyjadřuji, ale myslím Břéťo žes docela zbytečně Qwerta zaťal
pošťuchování mezi BMW a KTM už vůbec neřeším, je ot zbytečné, znám hodně lidí z obou táborů, bramborářů je víc, je tam víc pohodářů, ale taky víc namyšlenců, u kačen je zase víc ublíženců co startují na první našlápnutí protože se do ktm pořád někdo naváží
no a co tak si poštěkají na webu a karavana zimních blábolů táhne dál
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
Libor 77 napsal:
To S Qwertem jsem si už trochu psal, přemýšlím i o té jeho ADV na prodej, ale mám strach z počtu najetých km, zvlášť když Qwert není zrovna kochač, nýbrž vyznavač těžkého terénu.. Počtu si rád i od dalších majitelů .
něco o kačenách vím takže jestli máš zájem o skutečnou diskuzi ptej se
jinak konkrétně ke Qwertově motorce - toho bych se vůbec nebál, je mnohem lepší když motorka jezdí a dostane co má než když ji trápí někdo sem tam, na webu je někoilik rozebraných kačen s nájezdem přes 100tis a většina věcí je v toleranci, ta motorka nebyla úplně levná a je docela festovně udělaná a když dostane co má tak vydrží fakt hodně
zrovna qwertova je v pohodě potvrzená pravidelným servisem, qwert jezdí svižně, ale plynule a motoru vyhoví takže motor si troufnu tvrdit bude mít menší opotřebení než mnohé s menším nájezdem
pro klid duše bych šel po spotřebáku - ale spojka tam bude v toleranci, nevím jestli měnil pružinu a pístek regulátoru oleje a vodní pumpu, ale to ti řekne dle servisu a není to žádná velká pálka pak maximálně ložiska, vše ostatní udržoval takže jak říkám bez obav lepší než zajíc v pytli
ostatně Péca co koupil jeho předchozí LC8 babičku má přes 100tis a ještě s ní dal Albania Rally což opravdu není žádná kochačka, i když je fakt že na autobusu to už nepojede a pořídil k tomu ještě exc
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
HonzaH napsal:
Ke kecům se zde moc nevyjadřuji, ale myslím Břéťo žes docela zbytečně Qwerta zaťal
pošťuchování mezi BMW a KTM už vůbec neřeším, je ot zbytečné, znám hodně lidí z obou táborů, bramborářů je víc, je tam víc pohodářů, ale taky víc namyšlenců, u kačen je zase víc ublíženců co startují na první našlápnutí protože se do ktm pořád někdo naváží
no a co tak si poštěkají na webu a karavana zimních blábolů táhne dál
Božínku, jediná slza z jedinýho oka se mi koulí po tváři jak si to hezky napsal
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
qwert napsal:
Vždyt to už je všeobecně známo že na tamtom foru je několik silně duševně zaostalých jedinců.To se pak odráží na reakcích na motocykl na který jezdecky nemají i na volbě motocyklu na kterém jezdí a v důsledku svého pomatení mysli tu věc s vředy místo motoru nazývají enduro..
Kecy kydy urážky. Smajlíkem na konci to nespravíš.
Nemám BMW ani KTM. Vadí mi ty dokola opakované kraviny
Asi takhle.Na BMW GS i LC8 jsem odjezdil řádově desítky tisíc kilometrů na každé z nich,takže moc dobře vím o čem která motorka je a fakt mě sere,když se přihrne nějaký jantar a začne vykládat,jaká je LC8 kraksna poruchová a kdesi cosi a BMW je bezporuchový zázrak techniky.
LC8 má pár slabých míst,stejně jako BMW a pokud jde o poruchy,moje zkušenost s GS se tady probírala už dříve a pozitivní nebyla ani náznakem.
Kdybych teď stál před volbou GS vs LC8,šáhnu bez zaváhání po KTM.Právě na základě zkušeností z desítek tisíc odjetých kilometrů.....
....a protože to tady mám tak jako tak za pár,rýpnu si a přikládám foto účtu ze servisu BMW.Stejnou čásku jsem platil o půl roku později.Super,že jo......
''
To Libor 77: Měl jsem stříkačku i karbec. Karbec je na asfaltu tupější. Stříkačka má ostrou odezvu na plyn. Na asfaltu je to super, je to agresivní závoďák, tam jsem si to užíval. Bez menšího kolečka a Akrapů stříkačka v nízkých otáčkách dost cuká. Dá se na to zvyknout, resp. časem se naučíš jemněji pracovat s plynem. Když člověk při motání kolem stromu zavřel plyn, tak stříkačka zhasínala motor. Zavřený plyn = nula paliva. To umělo nepříjemně překvapit a přivodit horkou chvilku. Bylo potřeba dříve spojkovat. Jak jsem psal výše, pomohl tomu pomalejší převod + grif se spojkou. Karbec s tím problém nemá, ten "jede" i se zavřeným plynem. Karbec je do offu lepší, je jemnější.
Jinak kromě bájného příběhu Alexe jsem nikde nezaregistroval, že by někdo se stříkačkou měl problém. Vůbec bych se jí nebál.
177 cm je dost i na eSko. Člověk se na tom naučí sedět. Jezdí na tom i menší kluci.
Upravil cibus dne 05-12-2012 09:28
Libor 77 napsal:
No jasně a ještě navíc ve vlákně týkajícím se motorky kterou sedláš... Až se někdo ve fóru zeptá na GS, taky to tam budete tak zas´...t nesmyslnými příspěvky jako oni? Věřím že ne..asi když máš nejlepčí mašinu na světě, tak můžeš kecat i dotoho, čemu nerozumíš. Možná jim křivdíme a ty nádory z buků jejich motorek se při dlouhém používaní přenesou i do jejich hlav a pak způsobují to, čím se tu projevují..budiž jim odpuštěno !
Hele, mě trčej nádory z boku motoru a né z buků motoru nedělej mi z toho dřevo na podpal
Nauč se číst..psal jsem z boků motorek - to znamená že na více motorkách je více boků..chápeš Luky1???
Po MZ150, Aprilii Tuareg 600, BMW 650 F a paní TDM 850 vysněná černá KTM 950 Adventure