Dovolil bych si nesouhlasit s Qwertem. Je to sice věc názoru každého soudruha, ale z mého pohledu se ten tripmaster stává mnohem atraktivnější díky teploměru a kontrole dobíjení. Jak už jsem řekl dřív, tak na moje hobby využití si vystačím s orig.africkým tripmasterem i když absence ovladače na řidítkách ho deklasuje docela dost. Nicméně než ovladač mi víc chybí kontrola dobíjení a právě teploměr. To uvítají pouze pošuci jezdící celoročně. Když je -10, tak není moc co řešit, ale právě teploty okolo nuly jsou zrádné a je docela dobrý vědět jestli je +5,nebo -1.
Jak říkáš věc názoru.Jezdím dlouho a za každého počasí a teploměr mi příjde zbytečný tak jako kontrola dobíjení.Dnešní moderní motorky už s dobíjením moc problémy nemají.Mě stačí nastartovat,pustit světla,vrknout a vidím jestli mi to dost nabíjí. Ale je to jen můj názor..
upozornění na teplotu - máme dvě teplotní čidla, jedno monitoruje minimum, druhé maximum. Může se to udělat jako s palubním napětím, takže pro každé teplotní čidlo si nastavíme rozsah ve kterém nic nehlásí a pak není problém aby jedno čidlo bylo teplota oleje a to druhé teplota chladící kapaliny, že by to nemuselo být jen vzduch a olej - to by byl krok k univerzálnosti.
displej - tak konečně mám za sebou jízdu na sluníčku - naprosto přímé slunce OLED přesvítí, hodně se utlumí - když jedu ve stupačkách je to ok, stíním si tělem, když by displej byl zabudován v kokpitu, taky by na něj míň svítilo. Mám ho na hrazdě řídítek a tam zůstane. Jako není to špatné, ale chci to lepší.
Takže dochází ke změně - místo dispeje OLED 55×28mm bude o facku větší displej FSTN 66.5×33.3mm. Boxík hliníkový se taky zvětší.
OLED zvládal 22snímků za vtěřinu, ten FSTN zvládne jenom 5. Tím definitivně skončí možnost do budoucna pustit na našem AST video ;-)
a jinak funkce - funguje to, včera přibylo dalších testovacích 110km - jízdu jsem si moc neužil, ploužil jsem se kolem komína a porovnával podle GPSky - průměrné rychlosti, nájezd vzdálenosti atd. Krom níže uvedeného motivačního prvku jsem s tím spokojený - přibudou drobné změny v ergonomii ovládání - přičítání/odečítání kilometrů dostane tři úrovně rychlosti podle délky stisku; nastavení korekce roadbooku dostane dvě rychlosti počítání (byl jsem o 0.9758 špatně vůči GPSce, pak jsem zmenšil odvod kola a nechal korekci na 1 a ok.
Přední kolo - jak měříte obvod? Já jsem nastavil s gumou 21 90/90 jenom číslo ( 21" + 2×90×0.9 ) × Pí. Asi si na to vezmu špagátek.
dotaz na motivační prvek na trať - je to kravinka - ale: původně se zobrazoval rozdíl mezi průměrnou rychlostí v tomto kole a celkovou průměrnou rychlostí. To se mně nelíbilo.
Druhá verze píše rozdíl mezi průměrnou rychlostí v tomto kole a nejlepší dosaženou průměrnou rychlostí na kolo. To už je lepší.
Přemýšlím, jestli by nebylo lepší dát jako motivační prvek to, co používá aplikace pro sportovce sporttracker v mobilu - rozdíl mezi aktuální rychlostí a nejlepší průměrnou rychlostí na kolo.
??? nějaké návrhy ???
Upravil tyfoza dne 05-04-2013 08:26
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Co já vim tak u kola na cyklocomputer se doporučuje udělat křídou čáru na přednim kole a na zemi, popojet (nejlépe na něm - aby bylo zatížený) o jednu otáčku a udělat druhou čáru - ap ak změříš vzdálenost na čar na zemi...... jednoduchý a dost přesný... a můžeš si s pásmem pohrát třeba že uděláš průměr z 5ti nebo 10ti otáček...
Bvízka se k bvízce naklání
Mě už se z těch funkcí nějak začíná točit hlava. Bez návodu v ruce málokdo bude vědět co mu to ukazuje a na co zrovna kouká. Jestli jsou funce volitelný tak ať to tam je. Třeba se to bude někomu hodit. Meli dobře popsal jak měřit obvod kola. Je to tak nejjednodušší a chtělo by to na AST zavéct. Metren na zemi naměřím délku jednoho otočení kola. Třeba 1258 mm a toto číslo zapíšu pro výpočet vzdálenosti a rychlosti. Žádné další počítání neni potřeba.
Ještě by mě zajímalo jak máš ošetřený nulování, part a časů kol. Já osobně raději vždy nulování mačkam 2X zasebou. A to z toho důvodu abych měl jistotu že jsem opravdu vynuloval. Vono to za jízdy dost drncá a mačkat čudlík v rukavici zrovna ve chvíli když vletíš do díry neni žádná jistota že jsi to opravdu vynuloval. A koukat na to když se to zrovna moc nehodí je vo hubu. Chtělo by to nějakou prodlevu, 10-15 vteřin. Třeba když zmačknu 5X zasebou aby to zaznamenalo pouze to jedno první zmačknutí. Další nulování umožněno až po 15 vteřinách.
Upravil Ladinek dne 05-04-2013 15:40
Ladinek: to nulování jak píšeš patří do ergonomie ovládání - a to dořeším postupně až s tím budu jezdit.
V každém případě je to dobrý tip. Hele - jaký postupem to má počítat kola? Teď je, že tlačítkem PLUS přičteš kolo. Na jedno zmáčknutí 1 kolo, můžeš to držet. Ale když bys to zmáčknul 3× tak to započítá 3×. Takže s tím bude potřeba něco vymyslet.
Mám i odečítání kol, právě proto, kdyby si někdo přičetl víc než jedno kolo.
Tvoje řešení je lepší, nemusíš se dívat na krabičku.
Nulování PART a TOTAL je podržením NULL - napřed vynuluje jeden a pak druhý. Krátkým NULL vynuluješ PART, dlouhým PART i TOTAL.
Obvod kola se zadává v milimetrech, jinak by to ani nešlo.
Z funkcí se ti hlava točit nemůže, vždyť je to jednoúčelový tripmaster (krom jiného). Opravdu tlačítko MODE na krabičce je úplně zvlášť a když si vybereš, jakou obrazovku chceš, tak na té se to drží. Na dálkovém si nepřepneš nic, ani kdybys chtěl ani omylem.
Upravil tyfoza dne 05-04-2013 16:43
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tyfoza- jak už jsem psal výše, přičítat kola zmačknutím tlačítka. I kdybych to zmačknul 10X tak to musí přičíst pouze jedno kolo. Další zapsání kola až po prodlevě. Odečet kol potřebovat nebudeš a v žádném případě tato možnost odečítání ani omylem být nemůže. Fakt neni čas na to koukat když při průjezdu kola se na tebe tlačí další závodníci. Omrknout to pro kontrolu můžeš v klidu někde na rovince. Závodník je vygumovanej a opravdu neví zda jede 5 nebo 6 kolo. Proto si lepíme na nádrž proužky izolepy a po průjezdu kola odhazujeme jako večerníček. Žádná možnost lepení zpět!!! AST by mělo pomáhat, ne zdržovat.
Jak už jsem ti psal na OFFMOTU, ty jsi zastánce jízdy podle TOTAL a já zase PART. Total ti nikdy sedět nebude, jen to budeš ladit a čumět na displej a to je nebezpečný. I když pojedete dva vedle sebe tak to sedět nebude. Někdo pojede kaluž vlevo jiný vpravo. Nastavení obvodu kola bude u každého třeba taky jiné. Snímač otáček v bahně může vynechat a jiné odchylky. I když si budeš trasu najíždět ty sám tak ti to taky sedět nebude. Protože sprchne a budeš kličkovat jako zajíc abys to projel. RB nikdy nesedí přesně, jsou odchylky i desítky metrů. Pak jsou lidské chyby v zápisu třeba místo vlevo se má jet vpravo. 1 km a veskutečnosti se mělo jet 2 km. I to se stává. Kdyby vše sedělo na metr tak nebude nikdo bloudit. Jenže ano se bloudí a hodně. Na 200 km trati nejlepší závodník natočí o 15 km víc. Méně zdatný závodník nabloudí 30 - 50 km víc. Proto jsou i 5ti hodinové rozdíly mezi prvním a posledním závodníkem. Záleží na obtížnosti tratě. To budeš celej závod jenom ladit a sledovat AST. Já jezdim PART. Při průjezdu jen 2x zmačknu ani na to nekoukám a jedu dál. Nic neladim protože nuluju na každém bodě. Pak jen sleduju když se blíží další bod. Ale to je věc každého soudruha komu co víc vyhovuje.
Držím ti palce aby se to povedlo, ještě máš před sebou velkej kus práce a ježdění.
Upravil Ladinek dne 05-04-2013 20:41
Ladinek - geniální, díky. Pomalu tomu začínám rozumět. Napsals to super.
ad tripmaster - 2× nulovat není problém, pořád to nuluje PART.
ad počitadlo kol - tak to bude muset dochytat. Chápu.
Hodím sem pak nějaké podrobnější video, jak to vypadá teď. Už to tady počítač chroustá.
Verzi 1.0 otestuju pořádně, hlavně aby to dobře počítalo. Něco s tím odjedu.
Pomalu tvořím dlouhý seznam změn pro verzi 1.1 Ale jsou to věci ohledně pohodlí ovládání a nikoli problémů funkce. A to je pozitivní.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Podrobně o AST, jak se to ovládá, co to umí.
Až se stydím, když vidím, že to video má 20minut a když se slyším.
Tož si to užijte aspoň tak, jako já.
[youtube]qEOd_Ckl8vU[/youtube]
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
petr0604 napsal:
Paráda, moc se mi to líbí a chci to
Počkej na tu verzi pro lidi:
- bude větší displej - tentokrát opravdu sunlightreadable. Tento OLED je sice dobrý, ale nemá ve specifikaci sunlightreadable, prostě jsme objednali ne úplně optimální - hlavně ani jiný v časovém presu moc sehnat nešel
- bude otáčkoměr - v režimu NO RACE, tam kde jsou teď km/volty/ODO - tam bude grafický otáčkoměr - plus další režim REV COUNTER - tedy pouze otáčkoměr
- bude ergonomické ovládání - tak jak psal Ladinek - ovládání vhodné i pro závodníky
- bude stejná cena - změny se týkají hlavně programu uvnitř, nový displej je o facku levnější a o tu facku bude zase dražší krabička.
Otáčkoměr
Bavil jsem se s nějakýma lidma co jezdí na silničkách a řekli, že otáčkoměr musí mít nastavitelné maximální otáčky, aby upozornil, když už je otáček moc.
A taky hodnotu, při které má motor největší kroutící moment a s blížícím se vrcholem krouťáků dá AST najevo, že je ideální čas řadit - navrhovali zábleskovou LEDku.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
qwert napsal:
Varování před námrazou se mi jeví na motorce zbytečné,to tam raději nacpi antiradar..
Tak jsem probral s elektronikem možnosti - detekce radaru je možná. - není možná detekce laserové pistole, kterou používají měšťáci, tam nedochází k odrazu, není co detekovat. Někdy u piva rozpracujeme návrh toho detektoru. Teď bych to ale neviděl jako aktuální. V tišťáku se s takovým senzorem počítá, ale byla to by malinká elektronika zvlášť, která by jenom informovala AST nebo by mohla být samostatně. Ale budu se tím zabývat. Díky za tip.
Upravil tyfoza dne 06-04-2013 12:17
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Qwert: No jo návod bude potřeba, má to jedno ovládací tlačítko, tak ať víš, že ovládá
Přijde ti to nějaké složité? Co si nalistuješ tu věc to dělá. Ale já to vidím zevnitř, protože celou logiku ovládání jsem skládal, je možné, že zvenku to vypadá hůř...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Skouknul jsem to video a je to pěkná hračka, neviděl jsem akorát zminovanou korekci jasu.
Když už to bude na moto přišroubované napořád co takhle přidat počitadla servisních intervalů, jako oleje - filtry,vzduch, olej - tlumiče + datum od nuly(servisu) popřípadě nájezd na pneumatiky ten by musel být pro offroudáky dvojmo kvuli přehazování.
lobo6 napsal:
Skouknul jsem to video a je to pěkná hračka, neviděl jsem akorát zminovanou korekci jasu.
Když už to bude na moto přišroubované napořád co takhle přidat počitadla servisních intervalů, jako oleje - filtry,vzduch, olej - tlumiče + datum od nuly(servisu) popřípadě nájezd na pneumatiky ten by musel být pro offroudáky dvojmo kvuli přehazování.
Ty servisní intervaly si můžeš psát na okraj té hliníkové krabičky, bude k tomu lihová fixa. Předpokládám, že to s těmi intervaly nemyslíš vážně - jinak tohle by šlo velmi snadno. Ale fixa je lepší.
Nastavení jasu - omlůvám sa - ano, to jsem zapomněl ukázat, ale už tady bylo na videu dřív viz. http://www.youtub...Rimwo#t=8s
Upravil tyfoza dne 06-04-2013 13:59
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
tyfoza napsal:
Qwert: No jo návod bude potřeba, má to jedno ovládací tlačítko, tak ať víš, že ovládá
Přijde ti to nějaké složité? Co si nalistuješ tu věc to dělá. Ale já to vidím zevnitř, protože celou logiku ovládání jsem skládal, je možné, že zvenku to vypadá hůř...
Složité to není,jen jsem narážel na těch 20 min. videa..
Já jen že jsem něco podobného viděl že má navi Zumo 350
Osobně to nepotřebuji KTM se servisuje týdně a co si nepamatuji naklepu na Spritmonitor, ale když to má "tvoje slova zavazet" na moto celej čas a k hlavní potřebě to bude sloužit 2 krát ročně proč nevyužít potenciál a neudělat chlívek Maintenance
a ještě poznámka smazal bych dle mého přebytečné e v popisku rallye