juraXTZ napsal:
To čidlo teploty oleje pravděpodobně nefunguje správně. Olej by měl mít vyšší teplotu. V tom šroubu máš vyvrtanou jen slepou díru a do ní je čidlo vloženo, nebo je díra skrz a čidlo má přímý kontakt s olejem ?
To čidlo je jenom zavrtané asi 8mm ve šroubu oleje. Není v kontaktu s olejem. Prodávají se přímo šrouby s čidlem, ale stojí moc peněz. Já mám přesné čidlo za 35 korun zalepené v tom šroubu. Je to takový pokus. O nic nejde. Ve finální verzi bude možnost připojit dvě teplotní čidla a ať si je dá každý kam chce.
Jaký má olej teplotu nevím, srovnání nemám. Na vzducháči GPZ 550 rok 1981 jsem měl teploměr a v létě v koloně měl olej 120°C. Víc nikdy.
Já to nějak porovnám. Nevím, kolik by měl mít olej v motorce.
Taky chápu, že to čidlo není umístěno optimálně - takový pokus.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Obecně - Ladinek aj.
Žádná výroba zatím není, testuju první prototyp.
k tomu měření času - už víme - že ta finální veze bude mít svoje hodiny. Chápu, že čas na rallye je potřeba měřit i když motorka chcípne.
Dotaz na všechny: (1) Co se týká možnosti ukládání historie rallye a kol - pamatovalo by si to deset posledních výsledků obojího - Chceme to? Já jsem k tomu skeptický, přijde mně to zbytečné. Co si myslíte vy?
(2) Chceme aby měl AST svoji vlastní záložní baterii? Nebo chceme aby byl AST připojen přímo k baterii motocyklu? Nebo chceme obojí? To připojení přímo k baterii motorky je další kábl navíc, zatím to bylo připojeno jen do spínačky, zapíná se po otočení klíčku.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Za mna:
-hodiny:
(1) nechavam pristor vyjadrit sa rally jazdcom
(2) ked bude mat len vlastnu bateriu, tak ju treba casom vymenit, alebo ratas s dobijatelnou bateriou? - co to urobi s limitom ceny?
zatim hlasujem pripojit na moto a ako zalohu interna bateria
Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
vlk napsal:
Za mna:
-hodiny:
(1) nechavam pristor vyjadrit sa rally jazdcom
(2) ked bude mat len vlastnu bateriu, tak ju treba casom vymenit, alebo ratas s dobijatelnou bateriou? - co to urobi s limitom ceny?
zatim hlasujem pripojit na moto a ako zalohu interna bateria
Myslím, že ta historie rallye je kravina, ať si to každý napíše fixkou na nádrž, když to potřebuje vědět.
K té vnitřní baterce - nepočítá se s tím, že by to bylo připojeno přímo k baterii, pořád by to bylo připojené jenom do spínačky, zapne se po otočení klíčkem. V posledním návrhu je teď malá LiOn baterie s životností pět až šest let. A bude na konektoru, takže vyměnitelná. Na ceně se to nijak neprojeví.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Jestliže ta Lion baterie udrží chod hodin 5-6 let tak to je supr. Když to bude schopný zároveň počítat i čas závodu při vypnutém klíčku. Nevím jak to bude zapojený ani tomu nerozumym. Jen vím že se AST dost hřeje. Tyfoza, ty jsi konstruktér. Sám rozhodni. Nás uživatelů se na to neptej. My žádáme pouze kvalitní spolehlivý výrobek. Jestliže by to mělo na další kabel žrák aku z motorky víc něž je zdrávo, třeba jako alarm. Tak to by taky nebylo nic moc.
Tak bych tam dal třeba přepínač na drát napájení pro potřebu závodu a žádný drát navíc k aku by nebyl potřeba. Ale tu Lionku pro udržení hodin po celý rok /5-6let/ JO.
Když jsem psal o tom možném zaznamenávání historie tak to z toho důvodu, že jsi nás žádal o další nápady a využití paměti AST. Nutné to opravdu neni. Bylo by ale dobré uchovat poslední závod do smazání nebo do spuštění dalšího nového závodu. To je můj názor.
Ladinek: jasně, že každý nápad dobrý. V každém případě díky.
LiOn kvůli hodinám, vydrží dlouho. Kabel k baterce není potřeba.
Dořešíme, uděláme, vyrobíme
Hlavně to chce čas a pořádně testovat.
Z nápadů co tady plavou:
- záznam historie - posledních deset by šlo
- údržba - možnost pamatovat si kilometry výměn důležitých věcí a kontrol na moto - taky by to šlo
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tyfoza> příkladná práce kdysi jsem se tím zabýval když jsem byl v nejlepším vylezl na světlo ten Vector tak jsem se na to vyprdnul. Vypadá to kompletní bytelné. Jestli můžu tak jen jednu malou připomínku. Dej si skutečné pevné datum zamrazení vývoje. Pomalu se to zvrhává do smyčky která nebude mít konce. Ber to jako první závaznou objednávku 1ks. Když píšu závaznou myslím závaznou. Cena je +- daná, funkce tak jak jsou zcela stačí. Možná by ostatní mohli vyjádřit konkrétní zájem. Ono se to pak lépe nakupuje a vybírá když víš jestli to bude 5,10,50 nebo 100 kusové série. Klobouk dolů a zejména za rychlost vývoje.
Přátelé, není vše jen růžové. Na RBM bylo otestováno. A dopadlo to totálním selháním kvůli vniknutí vody - promáčkl jsem displej dovnitř.
ve zkratce - membránová klávesnice po totálním promoknutí přepíná sama; utopené dálkové ovládání to taky moc nezvládlo a jak jsem promáčkl displej bylo vymalováno.
Hned jak to elektronik spraví, bude nahoře plexi a musím zjistit, zda membránovka existuje nečínská, poctivá vodotěsná nebo jestli tam budou muset být pořádná tlačítka.
Tady je to sepsáno: http://tripmaster...allye.html
Upravil tyfoza dne 15-04-2013 15:47
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
tyfoza napsal:
Přátelé, není vše jen růžové. Na RBM bylo otestováno. A dopadlo to totálním selháním kvůli vniknutí vody - promáčkl jsem displej dovnitř.
ve zkratce - membránová klávesnice po totálním promoknutí přepíná sama; utopené dálkové ovládání to taky moc nezvládlo a jak jsem promáčkl displej bylo vymalováno.
Hned jak to elektronik spraví, bude nahoře plexi a musím zjistit, zda membránovka existuje nečínská, poctivá vodotěsná nebo jestli tam budou muset být pořádná tlačítka.
Tady je to sepsáno: http://tripmaster...allye.html
Čekám než přijde další displej, protože OLED za šest kil vodu nepřežil
Vývoj pokračuje, dneska večer jsem viděl funkční otáčkoměr. Stačí kolem kabelu od svíčky udělat pár otáček drátu a měří to.
Testovali jsme na stopětadvacítce dvouválci Honda Rebel CA125 a pak na jednoválcovém BMW Dakar. Víc snadno dostupných kabelů od svíčky jsem v garáži nenašel.
Moc mně není jasné, kdy je u více válcových strojů impuls = jiskra na svíčce, takže se to bude muset nastavit, kolik jisker na otáčku motoru, ať to počítá správně.
Zbývá dotvořit grafický ukazatel.
Video jsem dělal z ruky mobilem a je přímo tristní. Ale je tam vidět ta malinká smyčka drátu, kterou to měří, kus elektroniky a kotník elektronikův a naprosto nečitelný počet otáček a frekvence pulsů.
[youtube]FwwFNQ6ttBA[/youtube]
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Jen k tomu otáčkoměru,funguje i na více válcích a né všechny motorky mají dnes vysokonapětové káble od cívek k fajfkám.Často se používají fajfky které už obsahují i indukční cívku a k těm vedou jen dva obyčejné dráty..
qwert napsal:
Jen k tomu otáčkoměru,funguje i na více válcích a né všechny motorky mají dnes vysokonapětové káble od cívek k fajfkám.Často se používají fajfky které už obsahují i indukční cívku a k těm vedou jen dva obyčejné dráty..
Podle toho co jsem si přečetl v návodech k různým univerzálním tachometrům, tak buď se omotá drát kolem kabelu od svíčky nebo se dává podložka s vývodem pro čidlo přímo pod svíčku. Ta tenounká podložka řeší to, jako bys tu smyčku namotal až kolem svíčky - takže pak nevadí indukční cívka ve fajfce.
Tolik teorie, jestli najdu v okolí motorku, která to takto má, tak to ověřím. Máme tady ve městě skvělý motoservis, tak se zeptám, třeba bude mít na dílně motorku co to má takto řešené, abychom mohli ověřit, jestli to měří.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tyfoza> ten počet u víceválců se dost liší. Hraje do toho i počet cívek na válec. Takže koeficient nebud jen v celých číslech. Mělo by to být násobitel v rozsahu od 0,5 pak 1 a 2. Toby mohlo pokrýt všechny aplikace tzn 2imp/1ot, 1imp/1ot a 1ipm/2ot. To snímání buď:
U klasiky (cívka a fajfka spojeny VN kabelem) buď omotat pár závitů kolem VN káblu nebo připájet na NN straně cívky.
U novoty (sjednocená cívka s fajfkou např.990 nebo 1200GS) nezbývá než přippájet někde po cestě od ŘJ k fajfce (NN strana cívky)
Tak vývoj pokračuje, AST 2.0 se blíží.
Větší displej 71×39mm. Nový displej je stejně velký jako celá krabička AST v předchozí verzi. Obsahuje otáčkoměr. Obsahuje hodiny. Byla již nutná oboustranná základní deska. Počítá se s možnosti vyvedení signálních LED na externí modul (neutrál, rezerva, mazani, směrovky, ERROR - přehřátí/nabíjení, vrchol kroutícího momentu) umístěný napevno jako rozšíření v horní části.
Procesor poběží na 8 MHz oproti minulým 16MHz. Je to možné proto, že procesor již přímo nevyhodnocuje signály z čidla na kole. Snížení frekvence procesoru vede k výrazně vyšší robustnosti zařízení. Životnost paměti je již neomezená. Nově bude uvnitř záložní baterie CR2032.
Vstupy pro měření teploty jsou volitelné – buď analogová termistorová čidla (která bývají již na monitorování teploty v chladiči) a nebo ta naše osvědčená digitální. Pro analogové bude potřeba podle typu dodat nebo změřit závislost odporu na teplotě, případně krajní body pro aproximaci.
Napájecí AST napětí od 6 V do 30 V. Nově změna jasu podsvícení v závislosti na okolním světle.
Vstup na otáčkoměr je omotáním VN kabelu a nebo přímé připojení na primární stranu zapalovací cívky.
A čtyři krásná tlačítka v gumových čepičkách.
tyfoza přiložený následující obrázek:
[98.39Kb]
Upravil tyfoza dne 10-06-2013 22:22
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Hej ted jsem zhltl všech 10 stránek, smekám, velmi hluboko, pokud to bude koupím též. Pošlu ti odkaz do PM abys mrkl co má konkurence, to né abych nasral ale at víš co je za co a co to umí. Jinak za mě krásná práce a ještě něco, každý nemá love koupit si to v obchodě a je obdivuhodné, že se ještě dnes najdou lidi zapálení pro takovou nimravou práci. Bydlím kousek od tebe, cca 50 km tak bych koukl na to v reálu teda pokud by bylo možno. Bl