mám 1100GS a nedám na ni dopustit. na silnici se s ní dá jak sportovně, zatáčky zvládá bravurně, tak kochace (jo, to já nejradši) a v terénu se taky neztratí (tam je limit někde mezi řidítkama a stupačkama, rozhodně ne v motorce). Alespoň podle mého ideální cestovatel. Když se potřebuju dopravit někam svižněji, tak je to pohoda (až na tu ochranu proti větru), tam pak kochačka alá kadla-kadla, popřípadě nějaká ta cesta mimo asfalt.
Krom běžného servisu jsem zatím na cestě řešil jen výměnu spojkového lanka (to je v pohodě), výměnu plynového lanka (to už je o poznání horší, ale taky se dá když víš jak). Píchnutí za mě vyřešil ultraseal. no a ulomený zrcátko, když jsem narazil na svůj limit mimo asfalt.
Jinak běžný servis je pro ne uplně levého človíčka docela slušně udělatelný i doma. podle mě obrovská výhoda boxera - úžasný přístup + o vodní náplň míň. Ale zase to trochu hůř svítí, vyřešil jsem přídavnýma hellama. Kardanka, pokud se pohlídá olej a ložiska, tak je taky k nezaplacení.
Ale abych jen nechválil BMW, tak jsem se i svezl na Africe. Svezení mi přišlo hodně příjemný. Když jsem si po velmi krátké chvilce zvykl na trochu menší výkon a hlavně houpavý podvozek, tak jsem si ji vážně
užíval. Ale jen co jsem měl možnost vidět servis, tak přístup k ventilům a pod. nic moc. Vím jen že ještě ho (majitele - mýho kamaráda) ve štichu na cestě nenechala.
Co jsem se svezl na dalších, tak nebudu hodnotit, pač jsem na nich najel 00prt.
Jinak jestli mě něco jiného láká, tak je to nějaký jednovál. např 650challenge (tam se mi líbí ten motor s dlouhým servisním intervalem), nebo něco od ktm. Prostě něco s čím se dá jak cestovat, tak i si trochu slušně zablbnout.
Jirka
Upravil JirkaVorel dne 21-07-2012 09:37
Mě diskuze o tom, co je "lepší" přijdou trošku mimo. Je to jako hodnotit krasobruslení :-D Ale jelikož jsem měl možnost také kde co sprznit, tak bych řekl toto: Pokud chcete jezdit po silnici a daleko, tak je skoro jedno na čem to dáte. Tam si většina lidí vybere podle značky a sympatií. V-Strom, GS1200, Caponord, Varadero, Tiger, KTM990 .... vám tu službu odvedou bezvadně. A i když z těchhle mašin pomocí terénních pneumatik můžete udělat "offroady" ,tak je masochysmus . Z téhle kategorie je v terénu bezkonkurenčně nejpoužitelnější právě KTM. Kdo měl možnost vyzkoušet, tak se mnou souhlasí.
Pokud se někdo hodlá pohybovat z 90% v terénu, tak se dobrovolně nebude tahat s něčím , co má 250kg Tam bych rozhodně volil v objemech kolem 600ccm a před image, bych dal přednost zábavě.
Pokud někdo hledá i ve starších ročnících, tak Afrika, Supertenere, Elefant, Big800 jsou-li v dobrém technickém stavu ,stále konkurenceschopné. Musí tam ale člověk počítat s tím, že jízdní vlastnosti už tam zdaleka nejsou na úrovni motorek kolem roku 2010.
nuclearB napsal:
............. jsou-li v dobrém technickém stavu ,stále konkurenceschopné. Musí tam ale člověk počítat s tím, že jízdní vlastnosti už tam zdaleka nejsou na úrovni motorek kolem roku 2010.
Já přidám jednu zkušenost z poslední doby.
Mám odježděno 5 let na BMW R1100GS (cca 45.000 km). Ta motorka je velmi dobrá, psali o ní jencekgs, JirkaVorel. To co psali můžu jen potvrdit. Moje 11-tka má najeto 95000 km, žere 0,5l oleje na 5000 km, startuje na drc, s laďákem a KN filtrem má krásně plynulý zátah. Nikdy mě na cestě nezklamala, i když je pravda, že všechny problémy se snažím řešit preventivně, popř. při prvním náznaku. A že na 11-tce fouká? a co, vždyť je to motorka. Když mi vadí vítr, jezdím autem.
Ještě před 3-mi týdny jsem byl přesvědčen, že i podvozek je suprový (mám repáslé tlumiče a HYPERPRO pružiny).
Před těmi 3-mi týdny jsem pořídil novou R1200GS ADV. Že to líp jede (motor) to jsem čekal a nějak mě to moc nepřekvapilo, ale po najetí prvního 1000 km jsem nadšený z podvozku (mám verzi s ESA a těmi dalšími el. vymoženostmi). Ta motorka je nepoměrně líp ovladatelná, sedí jak přibitá, hrby to žehlí, že o nich skoro nevíš, v jednom ve dvou - funguje to naprosto suprově. Komfortní nastavení, sportovní nastavení...nemá to chybu. Oproti 11-tce je to obrovský pokrok. Rozhodoval jsem se mezi KTM LC8 a báwem. Jezdím i ve dvou, cestuju tak jako většina z Vás (většina zpevněné cesty, občas nějaký off...), nebaví mě tankovat každých 200 km, pohodlí spolujezdkyně mi taky není lhostejné. Proto u mě vyhrála R1200GS ADVENTURE. Dle mého vnímání si dovoluji tvrdit, že uživatelský rozdíl v podvozku mezi KTM LC8 a poslední verzí R1200GS Adventure při běžném cestovatelském používání není téměř žádný. Motoricky jedou poslední dvanáctky jako prase (chtěl bych vidět toho, komu to nestačí) a dojezd 450 - 550 km je pro mě taky super. Jak bylo uvedeno výš, pokud bych chtěl jezdit hlavně terén, nebo off, tak si koupím nějakou enduro 450-tku, a nebudu se tahat s takovou obludou.
A ještě jeden postřeh co se týká porovnání výkonu R1200GS a KTM LC8. Mám kámoše co jezdí na LC8 v R-ku, je dost velký divočák. Vloni ve FR alpách závodil s italem na R1200GS ADV, který měl na tandemu babu a neměl na něj šanci (jako na toho itala).
Z dvanáctky jsem nadšený, dle mého názoru není na trhu všestrannější cestovatelský stroj (jen ta cena ), a jedenáctku si zatím nechám, bo ji mám rád, i když už to v mých očích není tak úžasný stroj, tak se na ní rád občas projedu....pokrok nemáš šanci zastavit.
Toš tak.
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
jasně že pokrok člověk nezastaví a 12tka je super, proč by jich taky tolik jezdilo, že jo. je to pak už jen o tom jaké kdo má finanční možnosti. jo, 11ctka se možná tolik asi každýmu nelíbí. já taky na začátku říkal tohle nee, ale čas a finance mi vysvětlili jak je krásná. ještě k tomu foukání, jasně, je to motorka tak to na ní fouká. jde spíš o to jak. mě fouká přímo do helmy a obvykle mám plexi plný much. zatím jsem neměl finanční možnost to řešit - vždy byli věci co měli přednost. ale je to věc se kterou se dá docela dobře žít.
mám už jen jeden postřeh k tomuhle srovnání. u 12ctky mi přijde podvozek hodně hravý, takový až moc připraven poslouchat. to 11tka když jede, tak to jede "něco". prostě kus hmoty.
to že si každý vybírá podle svých preferencí je taky absolutní pravda. člověk v podstatě s žádným cendurem neudělá úplně zásadní chybu. že do terénu jsou lepší lehčí motorky je taky bez diskuse.
každý si musí trochu rozmyslet kde a jak chce jezdit. za výsledek stejně obvykle může srdce a peněženka, ale tak to má být...
Upravil JirkaVorel dne 21-07-2012 17:33
Je zajímavé že se to zvrhlo v debatu BMW 1200GS vs. KTM 990 Adv., přitom třeba mne ještě nikdo nepřesvědčil že když dám s motorkou za rok jeden až dva prodloužené víkendy a pak jednu hlavní dovolenou na týden až dva, tak se investice 100 tis navíc proti V-Stromu vyplatí (a to se bavim o ojetinách... novej V-Strom proti novému BMW např. je cca 200 vs. 400 tis.) začínám chápat majitele starejch Afrik že se nechtěj svejch motorek vzdávat....
Bvízka se k bvízce naklání
To Meli:
Chtěl jsi poznatky a zkušennosti. Napsal jsem sve poznatky a zkušennosti s motorkama, které dobře znám. Nebudu chválit V-STROMA, i když by te to evidentně potěšilo, když jsem na tom v životě neseděl. Krom toho se mě osobně ta motorka prostě nelíbí. Pro jiného to může být nejhezčí stroj v galaxii. Zrovna tak 400 litrů je pro někoho "pakatel" a pro jiného částka, kterou nikdy nedá do kopy, a už vůbec ji nevrazí do motorky. Pro mě je to dost peněz, ale na druhou stranu nekouřím, nepiju, děvky si neplatím, rodina nestrádá, tak proč si neudělat radost, nehledě k tomu při následném prodeji za ni dostanu podstatně víc, než za V-STROMA, takže ty prachy jsou relativní. Myslím, že na užitné vlastnosti motorky nemají vliv.
Jezdit se dá na čemkoliv, kamoš co spolu cestujeme má 23 let starou Guzzi, moc to nejede, skoro to nebrzdí, a projeli jsme pulku Evropy. Má ji rád a nechce ji vyměnit, i když si může dovolit koupit z fleku 2 dvanáctky naráz. A vo tom to je, těžko komukoliv radit, každý si musí najít svou motorku sám, bo každému sedne něco jiného.
Jak jsem říkal výš, jen jsem napsal mé zkušenosti s motorkama, které znám.
Toš tak.....
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Dovolím si jeden poznatek k F800GS z hlediska spolujezdce. Minulý týden jsme brouzdali po vlasti a jelikož jeden z nás momentálně nemá motorku, bylo nás osm na sedm motorek. Na sedle spolujezdce se vystřídalo pár lidí, nejjemnější výraz pro sedlo byl "trestná lavice". Na delší cestování ve dvou prý ani omylem.
BMW R1100GS & Jawa 350/640
LiborJ napsal:
To Meli:
Chtěl jsi poznatky a zkušennosti. Napsal jsem sve poznatky a zkušennosti s motorkama, které dobře znám. Nebudu chválit V-STROMA, i když by te to evidentně potěšilo, když jsem na tom v životě neseděl. Krom toho se mě osobně ta motorka prostě nelíbí. Pro jiného to může být nejhezčí stroj v galaxii. Zrovna tak 400 litrů je pro někoho "pakatel" a pro jiného částka, kterou nikdy nedá do kopy, a už vůbec ji nevrazí do motorky. Pro mě je to dost peněz, ale na druhou stranu nekouřím, nepiju, děvky si neplatím, rodina nestrádá, tak proč si neudělat radost, nehledě k tomu při následném prodeji za ni dostanu podstatně víc, než za V-STROMA, takže ty prachy jsou relativní. Myslím, že na užitné vlastnosti motorky nemají vliv.
Jezdit se dá na čemkoliv, kamoš co spolu cestujeme má 23 let starou Guzzi, moc to nejede, skoro to nebrzdí, a projeli jsme pulku Evropy. Má ji rád a nechce ji vyměnit, i když si může dovolit koupit z fleku 2 dvanáctky naráz. A vo tom to je, těžko komukoliv radit, každý si musí najít svou motorku sám, bo každému sedne něco jiného.
Jak jsem říkal výš, jen jsem napsal mé zkušenosti s motorkama, které znám.
Toš tak.....
Tak pod toto se podepisuji, pěkně napsané a podle mne pravdivé
Zdravím. Mrzí mne, že se tu nepíše o TransAlpu. Ne proto, že ho vlastním, ale proto, že je to hodná a univerzální motorka. Pro jednoho úplně dostačující (až na ten výkon). Ale to by nám mohl Meli povykládat. Dnes jsem se vrátil ze srazu na Radarce a dost se tam mluvilo i o Yamaha Supertenére v souvislosti s kvalitou R1200GS.
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
hobrnos napsal:
Zdravím. Mrzí mne, že se tu nepíše o TransAlpu. Ne proto, že ho vlastním, ale proto, že je to hodná a univerzální motorka. Pro jednoho úplně dostačující (až na ten výkon). Ale to by nám mohl Meli povykládat. Dnes jsem se vrátil ze srazu na Radarce a dost se tam mluvilo i o Yamaha Supertenére v souvislosti s kvalitou R1200GS.
Přesně tak..Alp je tak dobrý že jednoho příští týden kupuju.Je fakt že s originálem po úpravách moc společného nebude mít..
hobrnos napsal:
Zdravím. Mrzí mne, že se tu nepíše o TransAlpu. Ne proto, že ho vlastním, ale proto, že je to hodná a univerzální motorka. Pro jednoho úplně dostačující (až na ten výkon). Ale to by nám mohl Meli povykládat. Dnes jsem se vrátil ze srazu na Radarce a dost se tam mluvilo i o Yamaha Supertenére v souvislosti s kvalitou R1200GS.
Mám, ale málo najeto. Tak nemůžu objektivně hodnotit. A navíc je to moje první ,,velká " motorka. Meli na ní projel hodně, tak může napsat klady a zápory. Já jsem spokojený, až na ty koně. A chybí mi taky kardan.
Upravil hobr dne 23-07-2012 07:18
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
PetrAT napsal:
[quote]
Co se tam rozebíralo v souvislost s ST1200 ?
Padl tam názor, že příští moto (po BMW) by mohla být ST.
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
Vlákno jsme bral jako souhrn zkušeností, nic víc nic míň, kdo nechce nic pořizovat si může rozšířit obzory, kdo chce se může inspirovat zkušneostma co by ho nenapadly nebo jim nepřikládá důležitost
ad LC8 a Maroko - kluky znám, problémy taky - zrovna tady se tomu z části dalo předejít - olejová hadice se zpětným ventilem je známá a u starších modelů se mění prevetivně, ale údržba je věc každého stroje nejen LC8
jak tady zaznělo výše - výběr motorky jakožto velice neracionálního způsobu urtáceni peněz ja na každém, pokud by mi šlo jen o cestování tak si beru jinou motrku než LC8 - je drahá, má krátké intervaly a dražší provoz - ale dává mi to že si na ní cestu užiju a že ta motorka umí víc než já, pokud byhc chtěl do terénu tak bych bral lehčí,na cestování pohodlnější s větší nádrží a menší spotřebou atd.
z motorek nad kterýma bych ještě uvažoval jako cenduro - Transalp (pro ty mám slabost) a F650 Dakar a LC4 Adventure a případně předelávka z 690
Transalp - nezáludná super spolehlivá a nenáročná motorka - pro někoho nudná, ale pokdu mi jde o cestování tak super, staší ročníky mají najeto přes 200tis a furt fungují, 600 jede i bez vody - nepříliš výkonný motor, hodně poctivíé hmoty atd.
dorbý základ na přestavbu ala Qwert
Dakar - příjmený jednobuch, lehký zvládne i terén přitom to není lehká-ostrá a má rozumné servisní intervaly a hlavně super nízkou spotřebu
LC4 Adventure - už z výroby cestovatelská motorka se vším všudy , škada že už s ednes takové nedělají, relativně lehká, luxusní terénní podovozek, velká nádrž a rozumná kapotáž, na silnice ale nic moc, ale pořád je to KTM a vyžaduje údržbu + preveci (např. vahadla)
KTM690 - luxusní motor, nejsilnější jednoválec, malé vibrace, lehká, super do terénu, moderní konstrukce i podovozku - na cenduro nutná drahá přestavba - terénní sedlo, větší nádrž, ideálně kapotáž
Upravil HonzaH dne 23-07-2012 09:52
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
Ještě jedna věc - starší vs. moderní - vše má své výhody i nevýhody
stará - levná, nekomplikovaná na údržbu a opravy, ale konstrukce poplatná své době, jak pevnost rámu, tak tlumiče, tak ovladatelnost či brzdy - pokud člověk jezdí jen na tomhle tak není problém, zvykne si, víc co od stroje čekat - ale je prostě objektovním faktem že se to nedá srovnávat s modení kosntrukcí -ideální je porovnání hned vedle sebe to s epak člověk nestačí divit jak to nejede, nezatáčí a hlavně nebrzdí
nová - dražší, komplikovanější, ale dle výběru stroje jsou jízdní vlastnosti jinde
výběr si musí zvážit každý sám podle svých preferencí
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
HonzaH napsal:
Ještě jedna věc - starší vs. moderní - vše má své výhody i nevýhody
stará - levná, nekomplikovaná na údržbu a opravy, ale konstrukce poplatná své době, jak pevnost rámu, tak tlumiče, tak ovladatelnost či brzdy - pokud člověk jezdí jen na tomhle tak není problém, zvykne si, víc co od stroje čekat - ale je prostě objektovním faktem že se to nedá srovnávat s modení kosntrukcí -ideální je porovnání hned vedle sebe to s epak člověk nestačí divit jak to nejede, nezatáčí a hlavně nebrzdí
nová - dražší, komplikovanější, ale dle výběru stroje jsou jízdní vlastnosti jinde
výběr si musí zvážit každý sám podle svých preferencí
to mi povídej.. teď v rumunsku jsme si jeden den vyměnili stroje a já jel na 1200ST a vyměnil jsem to s kolegou za moji 750ST.. to byl pak rozdíl při přesedání zpátky.. tam opravdu člověk zjistí jak to starší moc "nefunguje" (obrazně řečeno) a jak se majitel rád vrátil ke svojí dvanáctce se slovy, že je rád že se vrací ke své,že se na té mojí bál a nechápe jak s tím můžeme s klukama jezdit to co jezdíme a začíná nás obdivovat
If you see the flash, it's already too late
Honzo, na to že máš KTM, píšeš hodně rozumně
Ale Vážně, já to pochopil stejně jako ty. Dát zkušenosti jak kladné, tak záporné. Proto jsem napsal i o své 1100. To co píšeš moderní vs. kvalitní (čti starší) je pravda. Já prostě vím že nemám to nejmodernější, a že 12GS i Kačena i Tiger i Varadero má větší výkon, jsou lehčí (až na Varadero) ale i tak jsem velice spokojen s tím co nabízí. Na dvanácte jsem se vezl. Jede o dost víc nš má 11ka, ale tím že má vyvažovák, pro mě ten motor ztratil duši.
Afrika ani alp 600 jsou koncepčně ještě starší než má Rabla, a přece jsou jejich majitele jedni z nejvěrnějších.
Vždycky jak slyším že Afrika je se 60k slabá, vzpomenu si na svého dědu, který mi říkal. Nekupuj 350ku, tak je moc silná, kup si 250ku, ta výkonově stačí a navíc je to jednohrnek.
A když si někdo koupil Afru v devadesátých letech (v té době jsem po ní strašně toužil), tak to byla neskutečná raketa.
Tak mi příjde jestli nejsme jen víc a víc nároční a rozmazlení.
jencekgs napsal:
Tak mi příjde jestli nejsme jen víc a víc nároční a rozmazlení.
JSME!!!
je to tak...dnes když se někdo zeptá tak najízdu ve dvou je 600 s 50k slabá a chce to litr
a přitom ještě docela nedávno mělo 50 koní jen několik závodních strojů a i na 250 se v klidu ve dvou jezdilo
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009