Ad mlhovky - kopíruji: Mlhový světlomet může být jeden nebo 2. Může být namontován nad, pod nebo vedle jiného předního světlometu... Směrnice nejprve jednak říká výčet, jaký světlomet musí nebo může mít motocykl - a pak rozebírá, např. u mlhovek, zda toto doplnění je v jednom či 2 světlometech. Tedy stručně: mlhovky mohou být vpředu 1 nebo 2, vzadu taktéž, může být 1 nebo 2.
Ad dálková - směrnice říká, že mohou být max. 2 dálkové světlomety. Explicitně takto to popisuje - motocykl musí být vybaven dálkovým světlometem (tedy min. 1), dálkových světlometů může být jeden nebo dva. Tečka. Význam - 1 dálkový tam být musí, nejvýše ale dva. Což pro mě osobně znamená, že dle směrnice na Suz.DL650 nemohu dát další přídavné dálkové světlo. V praxi se ale klidně může stát, že na STK projdete (2 dálková + přídavná), protože a) nikdo si toho nevšimne neznají směrnici 2009/67/ES podrobně c) je jim to jedno d) jsou taky motorkáři :-) nebo se ale taky může stát, že vás s tím vyhodí. To už je loterie...
Co se výčnělků týče (tedy padáky, nosiče, kufry) - viz další díl za měsíc
Ta směrnice je ale z roku 2009
Ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacíh je uvedeno to co tom článku úplně nahoře pak to ujasňuje asi ta směrnice která platí 7 let. Proč se to rozebírá až v roce 2016? http://eur-lex.eu...091:CS:PDF
Upravil abbe Faria dne 25-04-2016 18:43
Jen v kratkosti, nesleduji co pisete ale vcera stk s honda xr 650 r, nafoceno kontrola vsech doplnku hledani magic napisu E, kontrola dle fotek z hondy a konfrontace s modelem, zaver....... uvedte motocykl do puvodniho stavu tzn, demontaz vseho i vyztuh chladicu, to co mi rekli nebudu ani publikovat, takze pouze homo veci nebo s papirem z fabriky, prestavby typu karbon, sklolaminat apod. toz pekne pekne s tema nasema upravama typu ala Dakar je definitivne END, vivat EU je*bu to tu aj s EU. Bahnu zdar
Myslím že se nic krom fotek nezměnilo a záleží koho chytneš.Já byl v pondělí s schadulou,přídavné světla i plexi bez vitamínu E focen,předek,zadek,tachometr,vin a štítek nic víc je nezajímalo.Dnes vfr 750 s remusem a taky to bylo bez problému.....
www.motodilyhavirov.cz
Byl jsem teď s kamarádem co má Intrudera. Vyhodili nás na předkopnutých stupačkách, prohnuté SPZ a chromovaném rámečku SPZ (osvětlení SPZ se prý může odrážet a oslňovat.)
Taky si našel fotky motorky na internetu a porovnával...
Upravil Barney dne 28-04-2016 21:57
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ DR 350 S
Barney napsal:
Byl jsem teď s kamarádem co má Intrudera. Vyhodili nás na předkopnutých stupačkách, prohnuté SPZ a chromovaném rámečku SPZ (osvětlení SPZ se prý může odrážet a oslňovat.)
Taky si našel fotky motorky na internetu a porovnával...
tak tady asi zlatí kluci i když mi nedávno czuník psal že jezdím k .... jsem docela zvědavý jak bude přes stk procházet s tím co tam má vše navěšené Jediné co mně tedy překvapilo,bylo,že se vše musí fotit na lince a kdybych tu motorku přivezl na vozíku,musel bych jí složit.....U techniků evidentně platí to pořekadlo s tím psem a holí......
Snad jediný problém měl kamarád na jiné stanici stk než sem byl já a to s nosiči od Bartuse,po sundání nálepek "Bartus" bylo vše ok a mohlo se fotit
Upravil motoblb dne 29-04-2016 04:46
www.motodilyhavirov.cz
abbe Faria napsal:
Máš pravdu E tam je ,ale je tak pidi ,že jsem myslel že je to nálitek při výrobě
A mám ještě dotaz teď jsem namontoval plotnu touratech použitou (původně na triumph 800) a přesahuje onen obrys moto vzadu. Plotna nemá homologaci E ani dot. Můžu ji tam mít nebo ne?
Kdyby technik chtěl, tak tě za to může vyhodit. Můžeš to tam mít, pokud tam byla třeba plastová plotna od výrobce a tys jí nahradil stejně dlouhou (přečuhující dozadu) kovovou nebo nosičem topcase apod. Do stran to je fuk (až do šířky řídítek) ale dozadu to nesmí být delší než celková délka motorky tak, jak byla homologovaná. Nosiče, plotny - nemají žádné homologace, neexistuje na to žádný postup jak by jí mohly získat. Jen eventuálně list, že to souhlasí s obecným provedením požadovaným direktivou 2002/24/EC- to znamená hrany.
Většina výrobců motorek, kteří nabízí třeba plastový kufry, mívají homologovaný nějaký typ plotny na jejich vlastní kufr společně s motorkou. Bude to v typovém listě. Takže všechny plotny stejně dlouhé jsou v pořádku, protože nezměníš celkovou délku motorky.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
milý Abe Fario, obávám se, že nemůžu sedět u internetu stále. Nicméně, jak vyplývá z jednoho příspěvku výše, opravdu se situace na STK obecně mění a zpřísňuje. Jinak nevím, na co bys rád slyšel odpověď. A trochu mi uniká, proč "mravokárci"... Všem prima den.
blejdamint napsal:
Jen v kratkosti, nesleduji co pisete ale vcera stk s honda xr 650 r, nafoceno kontrola vsech doplnku hledani magic napisu E, kontrola dle fotek z hondy a konfrontace s modelem, zaver....... uvedte motocykl do puvodniho stavu tzn, demontaz vseho i vyztuh chladicu, to co mi rekli nebudu ani publikovat, takze pouze homo veci nebo s papirem z fabriky, prestavby typu karbon, sklolaminat apod. toz pekne pekne s tema nasema upravama typu ala Dakar je definitivne END, vivat EU je*bu to tu aj s EU. Bahnu zdar
No když narazíš na ****a, tak po tobě může chtít cokoliv. Ale otázka je, na co má právo a co už jsou jeho výmysly. Tady to je myslím evidentní.
Pak to je na tobě - chci se hádat, vedoucí, prokazování zákonů a nebo jít jinam.
Jsou to fakt nesmysly. Kdybys měl čas, prolítni si ten zákon EU o provozu na pozemních komunikacích a uvidíš, co tam je. NIKDE, naprosto NIKDE není jediný slovo o tom, že bys nesměl změnit třeba kapotáž za jinou z jiného materiálu - jen s vyjímkou, že kdyby bylo cokoliv ze skla, musí to mít CE (ne E). Tady jsi natrefil fakt na ****a.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
abbe Faria napsal:
Ta směrnice je ale z roku 2009
Ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacíh je uvedeno to co tom článku úplně nahoře pak to ujasňuje asi ta směrnice která platí 7 let. Proč se to rozebírá až v roce 2016? http://eur-lex.eu...091:CS:PDF
Některý části zákona jsou ještě starší ale pořád platí.
V roce 2016 se to rozebírá proto, že od nového roku začaly platit nový pravidla na STK a policie dostala rozšíření pravomocí a kouzelnou stostránkovou příručku z CSSD nazvanou "prokazování technicko způsobilosti při silniční kontrole policí čr a neschválené změny motocyklů", kde najdou přesné návody, jak a co na kterém typu motorky kontrolovat a za co prudit.
Takže třeba ten rámeček co psal Barney - strana 42 a 43, popsané naprosto do detailů včetně přesného označení atestu, který musí mít rámeček SPZ jako výbava vozidla se schválenou technickou způsobilostí. Jeho chromovaný to nepochybně neměl. SPZ je jedna z nejrozsáhlejších kapitol, je to tam popsaný absolutně do detailu včetně toho, jak poznat padělané SPZ, na jakých typech motorek a do jakého roku smí být SPZ se šikmými rohy, které SPZ mají a které nemají prolisy, jsou tam i fonty atd.
Prostě teď mají "kuchařku", podle které vezmou - je to chopper, tak tady tyhle věci zkontrolovat. Všechno co je v té příručce jsou závady typu B (vážná) nebo horší, takže odstavit vozidlo.
Upravil TomasTT dne 29-04-2016 09:23
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
Mi se to líbísoudruzi konečně po letech zase dostali rozum.A učiní přítrž tomu aby si lidi věšeli na motorky tuny sra.čekPořadek musi byt,tak je to spravne...
Upravil 12345 dne 29-04-2016 09:49
vlastimil napsal:
Mi se to líbísoudruzi konečně po letech zase dostali rozum.A učiní přítrž tomu aby si lidi věšeli na motorky tuny sra.čekPořadek musi byt,tak je to spravne...
Přesně tak
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
blejdamint napsal:
Jen v kratkosti, nesleduji co pisete ale vcera stk s honda xr 650 r, nafoceno kontrola vsech doplnku hledani magic napisu E, kontrola dle fotek z hondy a konfrontace s modelem, zaver....... uvedte motocykl do puvodniho stavu tzn, demontaz vseho i vyztuh chladicu, to co mi rekli nebudu ani publikovat, takze pouze homo veci nebo s papirem z fabriky, prestavby typu karbon, sklolaminat apod. toz pekne pekne s tema nasema upravama typu ala Dakar je definitivne END, vivat EU je*bu to tu aj s EU. Bahnu zdar
No když narazíš na ****a, tak po tobě může chtít cokoliv. Ale otázka je, na co má právo a co už jsou jeho výmysly. Tady to je myslím evidentní.
Pak to je na tobě - chci se hádat, vedoucí, prokazování zákonů a nebo jít jinam.
Jsou to fakt nesmysly. Kdybys měl čas, prolítni si ten zákon EU o provozu na pozemních komunikacích a uvidíš, co tam je. NIKDE, naprosto NIKDE není jediný slovo o tom, že bys nesměl změnit třeba kapotáž za jinou z jiného materiálu - jen s vyjímkou, že kdyby bylo cokoliv ze skla, musí to mít CE (ne E). Tady jsi natrefil fakt na ****a.
To je pekne co pises Tome ale hadej se s organem, ja na to nemam nervy, ten bordel a vykladani zakona po svem a kazdy jinak, proste jak jsem psal neni tam E a dolu, jezdim tam leta na stejnou STK kluky znam, spis jsou hlidani nadrizenym, byval tam jeden a dnes jsou tam 4 kousci, nebudu ani vypisovat co jsem dostal za kapky, vytahl fotku od hondy a ukazal tak to bude a velka tecka, nevim kam toto vsecko pujde......... do kopru, jen jsem napsal ci popsal, nebrecim, jen konstatuji, buzerace a aj to druhe slovo.........., Bahnu zdar, to jestli to sviti ci blika nikdo nezkousel, poslal me dokonce i pro druhe zpetne zrcatko, tot postreh z krasneho odpoledne.
blejdamintxr650r
Děkuji za rozvinutí diskuze to vlákno je založeno správně ,omlouvám se za mravokárce..jak tě mám přinutit něco napsat než tím ,že tě nakrknu.
Jen mě nejde prostě do hlavy ,že vyhláška platná 7 let jde do provozu...(realita) po těch letech svojí platnosti.
Zdá se mi ,že toto vlákno je o něčem a něco se už konečně dozvíme
vlastimil napsal:
Mi se to líbísoudruzi konečně po letech zase dostali rozum.A učiní přítrž tomu aby si lidi věšeli na motorky tuny sra.čekPořadek musi byt,tak je to spravne...
To jo a pak si sednem na vobrubák a budem si povídat jak se ti Němci ,Italové mají...neřikej ,že jsi tu dobu nezažil
Upravil abbe Faria dne 30-04-2016 06:35
abbe Faria napsal:
Máš pravdu E tam je ,ale je tak pidi ,že jsem myslel že je to nálitek při výrobě
A mám ještě dotaz teď jsem namontoval plotnu touratech použitou (původně na triumph 800) a přesahuje onen obrys moto vzadu. Plotna nemá homologaci E ani dot. Můžu ji tam mít nebo ne?
Kdyby technik chtěl, tak tě za to může vyhodit. Můžeš to tam mít, pokud tam byla třeba plastová plotna od výrobce a tys jí nahradil stejně dlouhou (přečuhující dozadu) kovovou nebo nosičem topcase apod. Do stran to je fuk (až do šířky řídítek) ale dozadu to nesmí být delší než celková délka motorky tak, jak byla homologovaná. Nosiče, plotny - nemají žádné homologace, neexistuje na to žádný postup jak by jí mohly získat. Jen eventuálně list, že to souhlasí s obecným provedením požadovaným direktivou 2002/24/EC- to znamená hrany.
Většina výrobců motorek, kteří nabízí třeba plastový kufry, mívají homologovaný nějaký typ plotny na jejich vlastní kufr společně s motorkou. Bude to v typovém listě. Takže všechny plotny stejně dlouhé jsou v pořádku, protože nezměníš celkovou délku motorky.