Myslím, že s tímto spekulováním o nákupu levné navigace prošla většina z nás. Já také spekuloval a po neustálém hledání levnější varianty jsem skončil u Zuma. Když to shrnu tak všechny ty levnější varianty jsou vyhozené peníze. Nechci se tady rozepisovat o výhodách věcí, které jsou vyrobeny přesně pro tu danou činnost. Oblečení si taky musím vybírat z nabídky pro moto a né z nabídky pro lyžaře.
Např. takovou vodotěsnost nevyřešíte tím, že navigaci zabalíte do nějakého pouzdra, protože tím snížíte čitelnost displeje.
Pro opravu v navigaci sice zastavím a sundám rukavice, ale je plno situací kdy to nejde a já provedu opravu za jízdy.U auto navigace to při jízdě na motorce bude opravdu oříšek.
No jo, vyhodíš prachy za zumo a nezbyde ti na koupení brzd u motorky.
Hele neřešme to, pro mě to není nezbytná věc, vložil jsem do toho přímo ůměrný kapitál. A ona spolehlivost je taky otázkou. Prozradí Garmináci kdo ještě neměl problém, nebo spíše měl.
S tím oblečením ... nedělám v otázce bezpečnosti kompromisy, jestli ti přijde že je stejně nutné mít Zumo jako nejezdit ve šponovkách... Řekl bych že to na můj vkus trošku dramatizujete.
Otazku komfortu respetkuji, ne však za takovou cenu. Můj pohled na věc.
Co jsem to jenom chtěl....?
Je to otázka vkusu a potřeb každého soudruha. Nakonec - jako všechno v životě.
Souhlasím, že Zumo je drahá hračka a cena neodpovídá její hodnotě.
Bohužel ale, pro mně není jiná alternativa. Rád si hraju.
Komunikace s PC, export dat, trasy, stopy, profil trati, komentované bloudění .....
Tyhle srandy každý nepotřebuje, nehraje si - tudiž proč dávat xkrát víc peněz za Zumo...?
Všichni maj možnost volby, proč tedy něco někomu hanit....?
Po třech letech se Zumem mohu říct, že mně nezklamala.
Rozhodovat se dnes, koupím ji znova....
Nemusel jsem nic přetěsňovat, upravovat, pájet, balit do igelitu ...atd.
Jediný problém, který Zumo má - párkrát mně logicky protáhla zbytečně místy, kudy bych nikdy o své vůli nejel....
no nečetla jsem to tu sice celé, ale taky jsme zkoušeli levné"auto" v různých obalech, tak jako při troše dobré vůle to nějak vždycky jde, pak jsme ale usoudili, že bychom si přece asi měli koupit něco, co nás tak nějak nebude strašit- teda až na cenu pořízení, pak ale přišla náhoda v podobě mého zhynulého mobilu, jelikož jsem na to nebyla připravená, tak ani momentálně nevím, co za mobily že jsou teď na trhu, no teď už trochu vím, ale i tak to není má parketa, ale jeden pan prodavač mě přivedl na myšlenku navigace v mobilu, po pravdě, asi na motorce oželím, to, že ji nebudu vidět, stačí sluchátko, stejně bychom kupovali jednu, kdyby to bylo zumo tak by ho asi vozil Petr, takhle budu muset fungovat já- jako navigující vodič, ale kdo ví, jak to všechno ještě dopadne, takže naše další zkouška bude navigace v mobilu, pokud ani ta se neosvědčí, tak pak už asi zbývá jediné.
No ale po pravdě, zase tak často s ní nejezdímě, občas rádi i bloudíme
poprvé zkusíš,...............................pak už nelze jinak
Já mám 60csx nebo jak. Vůbec s ní neumím a používám ji jen když se ztratím. Někdy když se ztratím podle ní, tak ji zase vypínám abych se podle mapy našel.
Prakticky ji používám jen ve velkých městem kde se bojím. Jinak jezdím hrozně rád podle mapy a bloudím. Mám rád když jedu někde kde to neznám a když mi navigace říká kam mám jet, tak je to jak kdybych to tam znal. Tož tak.
Bystřa s Itchym by mohli vykládat jak jsme si prohlídli města i tam kde je nikdo nezná a to opakovaně
S Rablenkou cestou necestou
Mno, já spíše doplním, že teprve jízdou dle navigace se podíváš i tam, kde s mapou nezabloudíš :-)
Ale zatím ty kouty země, kudy nás navigace protáhla, stály za to.
tedy pokud máte rádi opuštěná místa, kde nepotkáte ani živáčka
a i v praze nás to povodilo takovýma bočníma uličkama, kam bych nezavítal ani s mapou :-D
dle mého bych ale šel do navigace určené přímo pro moto. Já mám garmina v mobilu a jako nouzovka to plně stačí, ale když začne pršet, tak... (nehledě na to, že měl i párkrát problémy se startem a většinou tehdy, kdy se to nejméně hodilo)
Když je vůle, cesta se najde ''
Já osobně doporučuji Garmin Zumo+odpruženej držák od TT.Dobrá viditelnost, vodotěsnost, množství map.Co je ale zásadní je to, že mám někam v plánu jet, kde to neznám.Pročtu cestopisy, zasednu k PC a jednoduše si vytvořím trasu kterou následně projedu.Stačí jen kliknout a trasa je v navigaciZumo=opravdová moto navigace.Různé náhražky jako PDA ve slídě, nebo mobil, je dle mého odzkoušení jen chabá záplata, protože není na slunku prakticky vůbec nic vidět.Představ si že jsi někde chtě nechtě nucenej jet třeba den v dešti.(vracíš se z dovolené, práce volá).Prostě ať si prší, navléknu nepromok a jedu.
jencekgs napsal:
Já mám 60csx nebo jak. Vůbec s ní neumím a používám ji jen když se ztratím. Někdy když se ztratím podle ní, tak ji zase vypínám abych se podle mapy našel.
Prakticky ji používám jen ve velkých městem kde se bojím. Jinak jezdím hrozně rád podle mapy a bloudím. Mám rád když jedu někde kde to neznám a když mi navigace říká kam mám jet, tak je to jak kdybych to tam znal. Tož tak.
Bystřa s Itchym by mohli vykládat jak jsme si prohlídli města i tam kde je nikdo nezná a to opakovaně
jo jo,taky potvrzuji ale zas na druhou stranu jet velká města podle mapy,to umí jen jencegikdyž nás potahal všude možně,někde i 8x
osobně za mě je navi dost dobrý strojek který ti cestu jen zpříjemní,pod ji ovšem máš v navigaci,tu cestu
vzhledem ktomu že jezdím na motorce,tak mám navigaci motorkovou,kterou můžu použít v autě bez problémů,autovou navi můžu použít taky na motorce ale jen za určitých podmínek,které mnohdy nejsou ideální a votom to je
Dane letos nás Moto garmin potahal občas kde neměl, mě se to tedy líbilo, ale že tedy to není až tak jisté s tím plánováním u PC. Taky plánuji u pc a mapy, a eartu a když někde přijedu tak i vím jak to bude vypadat. Není to o spec navigaci na moto. Je pravda že díky Garminu jsme jeli jako na drátkách. Nepotřebuji slídu, nejezdím v dešti, nejezdím podle GPS, jsem pak ochuzený o pohled na okolí, je fajn ve městech a při hledání, ale rozhodně ji nechci mít místo mozku. A display je nesmysl, máme modrý zub. Ten ti nebere tolik pozornosti.
Je fakt že bych si rád někdy jednoduše připravil body a ty rád navštívil, ale to jde u všech navigací, jen asi to chce více práce. Navigace je dobrý sluha špatný pán.
A já mám moc rád pohled do mapy.
Co jsem to jenom chtěl....?
Waltr> .. nechce se mi to komentovat všechno, ale argument "nejezdím v dešti" mě teda rozesmál .. kdybych se tím měl řídit, tak jsem loni nevyjel na žádnou dovču
.. co teda děláš, když tě déšť chytne někde na cestě? .. schováš navi a začneš studovat papírovou mapu nebo čekáš, až déšť přejde?
Upravil HonzaTA dne 17-01-2011 21:21
Nevím...až přijde tak ti napíšu.
Možná ji mám v kapse kde mi neprší, a paní mi hlásí ...po 100 metrech zatočte vlevo. Přece ji nenechám na dešti.
Jak říkám, moc se to hrotí. Ono je to třeba i tím že já ani nemám na navi držák (tak jo včera jsem koupil)
Ty na ten svůj mobil vidíš?
Abych to teda doplnil, já měl navigaci na cestách zaplou jednou.
Ať žije navi za 20.
Upravil Waltr dne 17-01-2011 21:32
Co jsem to jenom chtěl....?
Waltr> .. bylo-li to na mě .. tak jednak nemám navigaci v mobilu, mám Quest (stařičký, ale spolehlivý) .. ano, vidím na něj (ve dne, v noci, v dešti i na sluníčku) .. do sluchátka mi nikdo nekecá, nechybí mí to, stejně bych ho/ji neposlouchal .. možnost mít navi v kapse (když prší) je sice fajn, ale trasu si za jízdy nezměníš .. no a nakonec, já gps vozím skoro furt, ne proto, abych jel furt slepě za šipkou, ale třeba proto, abych doma věděl kudy jsem to vlastně jel a nebo abych po nějakém lesním a polním bloudění vůbec věděl kde jsem a trefil domů
mobil bylo na rozměry tvé navigace. Myslím že na svou navigaci uvidím za všech podmínek lépe než ty. Nepotřebuji moc měnit, většinou si po cestě nerozmyslím cíl.
Kudy jsem jel si pamatuji, i po letech. Ale je fakt že třeba předání trasy někomu dalšímu, zvláště v terénu je velká výhoda. Pro mě samotného moc ne, nemyslím že bych jel stejnou trasu zase znova. I když pár Důbrovníkistů a Mostaristů znám
Jak říkám, určitě je to větší luxus, ale zatím jsem uznal za velkou výhodu- možnost najít určitý bod (dle polohy, adresy) možnost pomoci se vymotat z města, najít cestu domů. A to má navi umí.
Koupil jsem držák a zkusím jak je to s koukáním. Ale myslím že ji i nadále budu mít jako pojistku.
Ještě jednou: nepochybuji že kvalitní moto navi je mnohem lepší než to co mám já, nicméně má splňuje mé požadavky na navigování- samozřejmě za sníženého komfortu. Až mé požadavky na komfort vzrostou, nebo cena moto navi klesne (tak o 10tisíc) a nebo zažiji drastickou historku v podobě bloudění uprostřed mexika, koupím ,,kvalitu"
Omlouvám se za pozměnění tématu na polemika o užitné hodnotě.
Jinak je to pořád dokola. Každý vycházíme z jiných bodů které považujeme za podstatné. Perpetumdiskuze.
Co jsem to jenom chtěl....?
Autonavi + kapsička s držákem na řídítka - cena komplet 2500 (mapy jsou na netu "volně)
Déšť ji nevadí. Vidím na ni dobře. Do sluchátka mě kecá žena, která je stejně nejlepší navigátor
Motonavigace je pohodlnější ale draší ....
Upravil Steh dne 18-01-2011 10:31
Ride all day !
tenhle obal na navi mám taky, zatím si do ní dávám tomtoma z auta. v dešti dobrý, ale jen kousek, pak se to zamlží a je po ptákách. slída není přilnavá k displeji, tudíž tam vznikají vzduchové bubliny a ovládání je přes slídu méně citlivé. jako nouze dobré, ale tvrzení, že jí déšť nevadí, není zrovna moc ok nicméně já nejsem zastánce koukání do gps během jízdy na motorce, kamarádi na to doplatili, když jeden koukal na displej a před ním druhý náhle brzdil. takže můj názor je, že motonavi mě má navigovat především do přilby a displej je až na druhém místě.
---------------------------------------------------------------------------------------
Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich