Jinak 1100 jsem sezonu měl a nahrčel 10000 km. LC8 už mám taky něco nalítané asi 18000km. Tak si myslím že mé subjektivní posouzení může být cennější než povídačky těch, co na ní neseděly.
Jsem v ofroudu začátečník, ale na KTM jsem si mohl dovolit dojet dál, protože má jednoznačně lepší podvozek pro offání. Já osobně považuju LC8 za sportovní nářadí. Je to v podstatě závodní stroj, takže nemůže motor vydržet to co 1100 nebo 1150. Z mého pohledu je výdrž starých BMW tou největší devizou. No a potom je ještě někdy dobré, že BMW s origo výfukem v lese nikdo neslyší. To LC8 o sobě vědět dává a když jich někde prohrčí 15, tak je to už pořádný randál.
Jestli tedy chci provozovat turistiku a najezdit mraky kilometrů po asfaltu a šotolině, je 1150 a 1100 asi nejlepší volbou.
Ovšem pokud má někdo rád sportovnější jízdu, chce projet pořádným brodem a třeba Saharou v závodním tempu,tak to chce motorku s koulema a to je LC8.
Tak nějak jsem to myslel, jen jsem to nemohl napsat, protože jsem na ní nejel. Pro můj poklidný styl mi BMW vyhovuje a proto ani nic jiného zkoušet nechci.
Jak píše pavel že na silnici sedí, tak to před ní smekám a o to víc musím říct že KTM je dobrý stroj, i když né pro mě.
Ono se dá namítat že na cestování po asfatlě jsou lepší motorky než GS a je to pravda, Tak i na závodění v terénu jdou lepší motorky než LC8. Ale žádná s ostatních strojů neumí tolik co GS a LC8. A že má LC8 ostřejší motor o tom nepochybuji, ale mě stačí ten můj a víc nepotřebuji. A že se s BMW peru v terénu??? o je daň za ostatní jeho přednosti.
Upravil prezi dne 22-05-2010 14:18
S Rablenkou cestou necestou
...tak jsem se dnes na LC8 svezl ... bylo to cca 10 km převážně po rozbitých okreskách - jsem pln dojmů
...pozor, srovnávám zcela laicky se svojí Bramborkou R1100GS, tak to berte s nadhledem (i smyslem pro humor) ...jsou to prostě jen mé dojmy po přesednutí z jedné mašiny na druhou:
...při nasednutí UAU! - je to vejška (verze S) a mých 178cm se ocitlo na špičkách chodidel, ale je to ještě OK
...řidítka užší, sedlo užší a pevnější - tvrdší
...celková stavba štíhlejší
...blinkry nějak divně ...jen sdružený ovladač vlevo? není to málo? ...ale netroubil jsem ani jednou
...vyjíždím ...UAU! proč to nechce zatáčet?!? ...gyroskopický efekt většího předního kola, či co? ...tak jsem jí koleny sevřel boky a začal řídit ...jo, to bude ono! zatáčí to!
...zvuk ...ač se sériovými výfuky je to něco jiného než moje šeptando na 11-ce ...ale jo, líbí
...nějak se mi to dusí! AHA! 2 a půl tisíce otáček nebude to pravé ořechové, Pavel přece jasně říkal "drž to nad 3 a půl" ...jojo, to už je jiná
...stoupnu si ...hmm, to by šlo
...udrncanou okresku podvozek snadno přežehlí
...po pár kilometrech oťukávání a opatrné akceleraci - hele hezká a přehledná rovinka ...co poškádlit koníky? ...UAU! musím se držet, abych neopustil palubu! JEDE TO JAKO KRÁVA!
...Pavel na mojí drahé skoro zmizel v zrcátkách, tak se ještě pár km kochám, ještě jednou akceleruji do táhlého kopce na výjezdu z dědiny a pak už raději zastavuji a předávám modro-oranžovou krásku majiteli, bo hrozí, že bych se vydal na nějakou rozbitější odbočku a to by pro má (z minulého týdne pochroumaná) žebra a rameno nemuselo dopadnout nejlépe - kdybych sebou plácnul ...i Pavel si ji "pokřtí" raději sám
a závěr: JO, LÍBILO SE MI TO!
Pavle, děkuji za půjčení
Na tom videu to lítá fakt pekně Moc moc hezká KáŤa... jen v oranžové se mi líbí víc
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ DR 350 S
po pravdě řečeno ještě dumám nad tím co všechno se bere jako závada stroje - něco může být od výroby, ale spousty věcí jsou opotřebením nebo podceněnou údržbou
Tak jsem si to tu taky přelouskal, zařekl jsem se že do podobných diskusí už psát nebudu, ale nedalo mi to. LC8 je pro mě srdeční záležitost, ale BMW rozhodně nehanim. Navíc mě docela mile překvapilo co všechno na něm náš kamarád Vicky projel a hlavně vyjel. Já osobně toho zas tolik nenacestuji o to víc si užívám teréních schopností LC8. Já bych to shrnul takto: BMW projede opravdu hodně, ale tak nějak z toho mam pocit, že jen proto, že mu to zkrátka někdo nařídil a tak prostě jede a na vrcholu výjezdu si řekne uf mam to za sebou, kdežto KTM to dělá s nadšením a neskutečně se při tom baví a přímo na vás řve, tak co kámo dáme to ještě jednou a ostřeji?! Zkrátka, když dva dělají totéž, není to totéž.
to Ludvais: to je dobře, že ti to nedalo, myslím že jsi to docela vystihl
...to "uf, mám to za sebou" mne pobavilo a myslím si, že si to řekne i mnoho jezdců LC8, když se diví co všecno vyjedou a na svojí krásce zvládnou
...viděl bych to takto: já na Bramboře jedu středem, v podstatě v otáčkách blízkých volnoběhu a kochám se ; ty to jedeš rychleji, můžeš si u toho dovolit i nějaké ty "kudrlinky" a odbočky tam, kam já bych se asi nepustil
...důležité je, že si to užijeme oba
Je bezva když se naše staré brambory berou jako konkurence LC8,co kdyby jsme měli HP2 A co se té spolehlivosti týká je to úplně jedno KTM taky bez problémů najede 100000
Dneska dopoledne jsem díky Leošovi mohl opět po delší době projet 1200GSA a on poprvé vyzkoušel LC8.
Takže malinké srovnání.
Motor:GS má motor civilizovanější,téměř bez vibrací,relativně odspodu táhnoucí,ALE oproti LC8 mnohem línější a tak nějak pozdě reagující.Dokonce mi to chcíplo při první rozjezdu,protože už jsem si z LC8 vypěstoval návyk na okamžitý záběr motoru.Jinými slovy:LC8 má motor mnohem zábavnější a emotivnější.Zajímavé je,že na nejvyšší stupeň mají obě motorky při 130KM/h téměř stejné otáčky.
PODVOZEK:Tady to asi bude na plichtu,protože sic GS těží z přesnosti a pevnosti telelevru,ale LC8 zase využívá kvalit WP podvozku a "kvalitu" cesty 3. třídy žehlí naprosto dokonale.
ERGONOMIE:1200GSA je pokud jde o ochranu posádky před nepřízní počasí kus před LC8.Na palubě vládne klid a pohoda,zatímco na LC8 se člověk musí prát s turbulencema a prouděním vzduchu,ale férově je třeba přiznat,že GSA bylo vybavené nástavcem plexi TT.Věřím že po dovybavení svojí LC8 tímhle forichtungem to bude o dost lepší.
Sedadlo GSA je komfortní gauč.U LC8 je to spíš trestná lavice,ale kupodivu není nepohodlné a světe div se,nebolí mě po delším sezení kostrč jako u GS1150.
Ochrana nohou je u GSA špičková,díky velkým vybráním pro kolena ,ale ani LC8 se nenechá zahambit a nádrže solidně chrání před psím počasím.(vyzkoušeno i za dnešního deště)
U LC8 se mi líbí,že mi při jízdě v dešti nestéká voda do rozkroku
Brzdy jsou u GSA ostřejší a je dobře že byla motorka vybavená ABS,protože jet bez něj by bylo o čumák.Tak zprudka zabírají.U LC8 mají brzdy pozvolnější nástup,ale to je jen dobře,protože na mizerném povrchu se dají citlivě dávkovat a tím do určité míry ABS nahradit.Tady mají obě motorky jedničku s hvězdičkou.
Trošku rozežraná připomínka k ovládání menu na displeji LC8: Když už je možnost přepínat mezi různýma tripama,celk.kilometráží,rezervou.......,proč to není na řídítkách?Nahánět čudlík na přístrojovce v rukavicích a za jízdy není nic moc.Tady GSA závidím.
Jetli to Leoši čteš,napiš pohled majitele GSA1200 na LC8.
...hezké srovnání
...ale, k hodnocení podvozku - vzhledem k obutým gumám a co vím, tak Leoš si nerad špiní motorku - se zeptám i za Qwerta: "Chlapci , jezdili jste jen po silnici, že?"
Upravil prezi dne 30-05-2010 20:37
prezi napsal:
...hezké srovnání
...ale, k hodnocení podvozku - vzhledem k obutým gumám a co vím, tak Leoš si nerad špiní motorku - se zeptám i za Qwerta: "Chlapci , jezdili jste jen po silnici, že?"
No stoprocentně jen po asfaltu.Do lesa zatím Pavla nemůžu dostat..Jsem zvědav co bude psát pak.Stejně si myslím že aby mohl objektivně hodnotit lc8 měl by na ni něco najet..
prezi napsal:
...hezké srovnání
...ale, k hodnocení podvozku - vzhledem k obutým gumám a co vím, tak Leoš si nerad špiní motorku - se zeptám i za Qwerta: "Chlapci , jezdili jste jen po silnici, že?"
Jistě že po silnici.Ber to jako srovnání z pohledu cestování.
prezi napsal:
...hezké srovnání
...ale, k hodnocení podvozku - vzhledem k obutým gumám a co vím, tak Leoš si nerad špiní motorku - se zeptám i za Qwerta: "Chlapci , jezdili jste jen po silnici, že?"
No stoprocentně jen po asfaltu.Do lesa zatím Pavla nemůžu dostat..Jsem zvědav co bude psát pak.Stejně si myslím že aby mohl objektivně hodnotit lc8 měl by na ni něco najet..
Objetivní jsem se snažil být co to šlo.Naopak si myslím že úměrně s délkou používání té které motorky, narůstá provozní slepota a člověk přestává nekteré věci vnímat a ztrácí schopnost být kritický.Navíc jsem už za tu krátkou dobu stačil najezdit nějakých 800km,což je si myslím slušné množství na to,abych si mohl nějaký obrázek o kterékoliv motorce udělat.Nehledě k tomu ,že jsem už na motorkách najezdil řádově stovky tisíc km a tím pádem si myslím, že dovedu sám bez nápovědy posoudit ,co funguje dobře a co je na ho.no.
Do lesa se určitě někdy vypravím,ale jednak bude potřeba mít aspoň trošku přiměřené obutí (což aktuální Pirelli Scorpion není) a druhak priorita pro mě bude a je cestování bez ohledu na povrch.Poměr 30:70 ve prospěch cestování.
Ahoj všem. Prezi, to o té silnici znělo jako rýpanec a nemůžu na něj reagovat, protože jsem ho nečetl.
Ale k tématu, doplním Pavla. Pocitově působí LC8 daleko vyšší, než GSA, což se po dosednutí mění. Motor, když jsem ho poprvé uslyšel, zněl jako Triumphy, poctivá kovařina. Je to taková vrkací záležitost, malý pohyb plynu, velký vrkanec. Plyn má vůbec proti GS daleko kratší chod a díky tomu jsou tam hned otáčky. Skoro mi přišlo, že se už nejedná o výkonovou křivku, ale přímku. Není to potřeba točit, vystačil jsem s rozmezím 3.000-5.500, víc tam nebylo, přesto se už nejednalo o projížďku, jeli jsme svižně až rychle. Jedním slovem to působí jako daleko sportovnější vercajk. Co mi překáželo, byla nedotažená ochrana proti větru. Kupodivu nefučí na haxny, jen nahoru, zato poctivě. Překvapení nastalo, když po přejetí horizontu s LC8 následovala levá zatáčka a větší přibrždění předkem. Jak se tam ty síly sečetly, najednou jakoby tam nebyl předek, motorka mi zmizela před očima. To ponořování je pro člověka zvyklého na tele u BMW poprvé šok. Pak už to bylo v pohodě, šlo jen o to si to poprvé zkusit a čekat to. Možná má větší odezvu, což uznávám. Chod spojky je takový krátký, ale po dvou rozjezdech bylo jasno co a jak. Kapitola sama pro sebe je převodovka, krátká dráha nebere nic na přesnosti. Trochu jsem měl bramboračku na co zrovna jedu, bral bych ukazatel zařazení na displeji. Tak nějak si myslím. L
Jo a váha, na tu bych zapoměl. Ta je poznat, sakramentsky. Plně natankované GS proti LC8, jako David a Goliáš. Ale stejně kolik lidí, tolik chutí. Vyhovuje mi GSA asi více, je to takový létající koberec.