Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
|
PavelETV |
Přidané 03-09-2012 13:45
|
Člen
Příspěvek: 70
Založený: 11.12.10
|
Smažáku, ty kluku nevěrná !
Takový propagátor Caponorda RR a takhle ty smýšlíš ..... |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 15:48
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
PavelETV napsal:
Smažáku, ty kluku nevěrná !
Takový propagátor Caponorda RR a takhle ty smýšlíš .....
Hele Pavle není už s kým jezdit - všichni kdo jezdili maj rodiny nebo to prodali.
Na to abych jezdil kolem komína nepotřebuju takouvohle mašinu.
No a jet Albošku nebo Černou Horu sám uznáš je nesmysl.
Je to každý rok stejný v zimě velký plány pak se lidi pomalu stahujou. do toho trefit termíny a ve finále nula.
No a k tomu caponordovi
Nejdřív váleček, teď asi spojka, na to že jsem najel teprve cca 5000km je toho dost věřím až se to vychytá tak to bude dobrá moto ...jo a kdyby jsi s náma zůstal na srazu tak by jsi slyšel věci to zase jo |
|
|
|
PavelETV |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 16:14
|
Člen
Příspěvek: 70
Založený: 11.12.10
|
No, lidí se kterýma stojí zato se svézt zkutečně není přehršel
Ale těch 5000km jsi ujel ty, co s tím kdo dělal dřív a jak se nestaral, to už nikdy nezjistíš...
Nevím, možná se pletu, ale byl jsi to ty, kdo měnil těsnění na pracovním válci spojky.... to je přeci jasně zanedbaná výměna spojkové kapaliny a oprava za cca 600.
A klouzající spojka ? Nemyslím, že by to byly pružiny nebo lamely. To by na něm někdo musel jezdit soustavně po zadním s klouzající spojkou. Spíš bych si vsadil, že to je otázka toho levnějšího oleje.....
Asi jsem jediný šťastný a spokojený majitel ve střední Evropě a blízkém okolí |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:14
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
Jen k tomu válečku kámoš ho měnil před cca 10000km a chčije zase. Jsou to vyhozený prachy za tu manžetu a Aprilia to moc dobře ví ,za tu gumičku solit takový peníze ...je to prostě bolest jako u ktm. KTMaci to řešej oberonem ..jak jsem tak pátral po webu není v tom jinej fígl než jen jinej váleček a 2 Okroužky. Na srazu kluk říkal,že tam nacpal cosik z Š -1203 ...a maká mu to už 40000 km a není problém.
Teď tam kamarád nacpal 4mm silnej O kroužek a bude se testovat co to vydrží ...položka cca 4 kč
A spojka? Taky si myslím že není po ní i když Qwert píše něco jinýho ....přes zimu prevenčně rozhodím a poreferuju.
Upravil xx2 dne 03-09-2012 19:15 |
|
|
|
tonybeny |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:24
|
Člen
Příspěvek: 129
Založený: 31.12.11
|
**** Smažko, jestli vydržíš a neprodáš to, tak si s tebou příští rok zajedu třeba Rumunsko, co ty na to? |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:34
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
tonybeny napsal:
**** Smažko, jestli vydržíš a neprodáš to, tak si s tebou příští rok zajedu třeba Rumunsko, co ty na to?
Nic je ještě brzy. |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:45
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
smazak73 napsal:
Jen k tomu válečku kámoš ho měnil před cca 10000km a chčije zase. Jsou to vyhozený prachy za tu manžetu a Aprilia to moc dobře ví ,za tu gumičku solit takový peníze ...je to prostě bolest jako u ktm. KTMaci to řešej oberonem ..jak jsem tak pátral po webu není v tom jinej fígl než jen jinej váleček a 2 Okroužky. Na srazu kluk říkal,že tam nacpal cosik z Š -1203 ...a maká mu to už 40000 km a není problém.
Teď tam kamarád nacpal 4mm silnej O kroužek a bude se testovat co to vydrží ...položka cca 4 kč
A spojka? Taky si myslím že není po ní i když Qwert píše něco jinýho ....přes zimu prevenčně rozhodím a poreferuju.
Řešení O kroužkem je k ničemu už z podstaty."O" kroužek je prima řešení u těsnění statických věcí,ale u pohyblivých je citlivý na poškození,nebo opotřebení.Stačí málo a přestane těsnit,což se i děje u spojek KTM i Aprilie.
Tady je příklad jednoduchého a perfektně funkčního řešení.Vydloubal jsem prasátko spojky z Kawasaki GTR a i po bezmála 200 000km je pořád těsné a malý problém je jen oxidace dílů,jinak nic.Jediný důvod proč u KTM a Aprilie šli do těsnění kroužky je váha celé sestavy,protože funkčně je to krok zpět.
''
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:50
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
Myslím si opak mažeta se ohrne o kroužek nemá kam uhnout a když dáš 2 za sebou tak je to na věky uvidíme u testu co to vydrží |
|
|
|
PavelETV |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:58
|
Člen
Příspěvek: 70
Založený: 11.12.10
|
smazak73 napsal:
Jen k tomu válečku kámoš ho měnil před cca 10000km a chčije zase. Jsou to vyhozený prachy za tu manžetu a Aprilia to moc dobře ví ,za tu gumičku solit takový peníze ...je to prostě bolest jako u ktm. KTMaci to řešej oberonem ..jak jsem tak pátral po webu není v tom jinej fígl než jen jinej váleček a 2 Okroužky. Na srazu kluk říkal,že tam nacpal cosik z Š -1203 ...a maká mu to už 40000 km a není problém.
Teď tam kamarád nacpal 4mm silnej O kroužek a bude se testovat co to vydrží ...položka cca 4 kč
A spojka? Taky si myslím že není po ní i když Qwert píše něco jinýho ....přes zimu prevenčně rozhodím a poreferuju.
I když KTM používá Maguru, tedy minerální olej a Aprilia klasickou brzdovou kapalinu, v principu jsou funkčně shodné.
Zatím, co u prvních LC8 odcházely válečky konstrukční vadou a kluci je měnily jak na běžícím pásu, u řady 990 je to už prakticky vychytané.
Já měnil poprve těsnící kroužek v cca 52000km a to jsem se v zimě vykašlal na výměnu a pak z toho vylil černý sajrajt....
Teď mám najeto cca 83000km a kroužek pořád drží. Vyměnil jsem ale hadici za pancéřovku a kapalinu měním 1x ročně... |
|
|
|
qwert |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 19:58
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
No myslím systém kawy nebude o nic těžší než o-kroužek v maguře tak o váhu nepůjde,spíš bych se zamyslel v jakém materiálu ten kroužek chodí.Jestli spíš nepůjde o šetření na špatném místě.Na dvou o-kroužkovou pumpu od oberonu si zatím nikdo nestěžoval,a kdo ví jestli není i z jiného materiálu.Renegade vyrábí kopie oberonu z oceli a garantuje velmi vysokou životnost i při použití o-kroužku.. |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:04
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
smazak73 napsal:
Myslím si opak mažeta se ohrne o kroužek nemá kam uhnout a když dáš 2 za sebou tak je to na věky uvidíme u testu co to vydrží
Omyl.Kroužek těsní tím,že má přesah vůči díře.Pokud se opotřebením přesah sníží (..a stačí hodně málo),přestaně těsnit.Manžetka díky velkému přesahu těsní i při násobném opotřebení oproti "O" kroužku protože přesah je "megavelký"
Nasazením více kroužků se vytvoří jen prachobyčejný těsnící labyrint.Těsní déle jen proto,že vnější kroužek funguje jako stěrač,ale jen o té doby,než se opotřebí a pustí k vnitřnímu kroužku hrubší nečistoty,které jsou pro kroužky smrtící.Na tom je založená prodloužená životnost Oberonu.
Tohle jsou prostě fakta.Mám na stole dvě spojkové prasátka.Jedno odešlo v cca 36tis a druhé natočilo skoro 200 000 km a po očištění půjde zpět na motorku.Uhádneš které je vyřešeno lépe?
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:06
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
Jasně ale bavíme se stále o O kroužku vezus manžeta, starý vykopávky aut brzdili na o kroužky z nějakýho principu mravního nebo kterýho se přešlo na manžety ...držím se hesla co je starý to je dobrý |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:12
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
qwert napsal:
No myslím systém kawy nebude o nic těžší než o-kroužek v maguře tak o váhu nepůjde,spíš bych se zamyslel v jakém materiálu ten kroužek chodí.Jestli spíš nepůjde o šetření na špatném místě.Na dvou o-kroužkovou pumpu od oberonu si zatím nikdo nestěžoval,a kdo ví jestli není i z jiného materiálu.Renegade vyrábí kopie oberonu z oceli a garantuje velmi vysokou životnost i při použití o-kroužku..
Měřil jsem opotřebení na Kawě a rozdíl mezi funkční částí a "volnou" je 0,02mm,čili nula,nula,prd.Povrch díry je opracovaný vyvrtáváním (viditelné stopy) a nedělám si iluze o technologii opracování v roce 1986 takže suma sumárum jsme se po 26 letech technologických skoků dopracovali od fukčních spojkových prasátek k nefunkčním HI-Tech řešením..
Můj názor je,že zdroj problémů jsou "O" kroužky.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:15
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
smazak73 napsal:
...držím se hesla co je starý to je dobrý
S tím nelze než souhlasit.Kawa po 26 letech těsní.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
qwert |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:15
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Pístek tvé kawy taky chodí v hliníku? |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:21
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
qwert napsal:
Pístek tvé kawy taky chodí v hliníku?
Ano prosím.
Ta tmavá část je jen oxidace nefunkční plochy.Na rozměr to nemá vliv. (..a na funkci živočicháře už vůbec ne )
''
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:23
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
To pavel GS: O zpracování a a přesnosti japonskejch a evropskej strojů nemůže být ani řeč a kor starý modely ty mašiny byli a jsou držáky do teď...myslím ty japonský |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:27
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
smazak73 napsal:
To pavel GS: O zpracování a a přesnosti japonskejch a evropskej strojů nemůže být ani řeč a kor starý modely ty mašiny byli a jsou držáky do teď...myslím ty japonský
Ne my si nerozumíme.Já netvrdím že to mají opracované špatně.Naopak.Jen se to dělo z dnešního pohledu docela primitivním způsobem,ale to je můj profesně deformovaný pohled. Z pohledu běžného uživatele se pořád jedná o sci-fi a japonský způsob myšlení v opracovávání odlitků pochopili evropští výrobci až docela nedávno.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx2 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:30
|
Člen
Příspěvek: 910
Založený: 01.04.12
|
No dobrá. Ale vraťme se k jádru pudla. Na KTM jde taky těžko spojka...myslím ovládání??? |
|
|
|
xx4 |
Aprilia ETV Caponord/Rally raid 1000
Přidané 03-09-2012 20:32
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
smazak73 napsal:
No dobrá. Ale vraťme se k jádru pudla. Na KTM jde taky těžko spojka...myslím ovládání???
Ne.Úplně lehce.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|