Zprávy z líhně AST: Už se nám to vyklubalo
To jsou jenom AST2LED a verze s tlačítky. Tripmastery bez tlačítek se už pískují...
''
Upravil tyfoza dne 20-01-2014 14:36
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Budou těsnění pod displeje od 3M. Je to výsek z oboustranné VHB pásky 4611 tloušťka 1,1mm. Takže žádný tmel, ale profi těsnění na míru.
''
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Ceny AST2 a všechno ostatní k tomu, nač se mnozí ptali mailem
Ceny AST:
- AST2 bez tlačítek - 4000 korun
- AST2 s tlačítky - 4500 korun
- AST2LED s kontrolkama jako e-kokpit - 6000 korun Dálkové ovládání i snímač ke kolu je v ceně. Dodání bez nich se na ceně neprojeví.
Objednávka bude přijata a až je vyfrézováno, budu chtít zálohu 2000 korun a do měsíce (dvaceti pracovních dní) máte tripmaster AST doma.
Tento tripmaster je prakticky klubový projekt cenduro.cz a taky offmoto.com - co jste si navymýšlali, to je uvnitř zadrátované.
Náklady, tedy za co platíte:
- krabička 1000 korun frézařovi práci plus materiál
- ovladač, snímač ke kolu, případně serepetičky a těsnění do krabiček
dalších 100-200 korun
- součástky stojí 800 korun - displej, deska
- plexi a těsnění 60 korun
- konektory - cinche za všechny 40-100 korun podle množství vyvedených
- případné vodotěsné konektory jsou 50korun za JEDEN PÁR samec/samice.
- osadit desku, je tam 150 součástek, test - elektronik 7-9h práce (9h ta verze s LEDkama)
- zkompletovat dolepit, sestavit a zatěsnit dálkové ovladání atd... 2h práce
takže náklad máme lehce přes 2000 korun plus práce
je to tedy poctivě vydělaný peníz a žádný überbalík na tom nikdo z nás netrhne. Můj drahý přítel elektronik to má jako brigádu/přivýdělek při studiu.
Složitosti, které se řeší
Nikdo není schopný dodat gumové čepičky krycí, na aktuální objednávku máme gumové čepičky z ebay, ale další nebudou. Takže frézujeme svoji formu a budeme si lisovat svoje z měkkého polyuretanu - když z toho můžou být nelatexové kondomy
Pozitivní zprávy:
- AST se dá připojit místo vadného origo tripmasteru na Africe
- AST se dá připojit na LC4 i LC8 ke snímači, který už na kole motorka má
- řeší se AST2LED e-kokpit ve tvaru KTM budíků, aby se to dalo nahradit
- pořád platí, že uvnitř je konektor pro připojení k USB, aby se dal nahrát nový firmware v případě, že by se vyskytla nějaká softwarová chyba
- dá se připojit ovladač Trailtech, takže se dá nahradit rozbitý Vector naším AST
Poznámka
Nezmiňuju tady něco jako "cena" vývoje, protože nás to oba bavilo. Teď je verze firmware 2.5 a funguje všechno včetně palivoměru. Odhad délky vývoje je tak 150 člověkohodin - to kdyby si chtěl někdo zadat vývoj nějaké další elektronické vychytávky...
Proč stojí AST2LED 6000?
Elektronik: „Protože je pakárna to skládat, ať si to někde jde zkusit. Bez tlačítek, s tlačítkama je to pohoda, ale ty LEDky jsou PEKLO!“
z výše uvedeného důvodu 26.2.2014 přepisuju cenu AST2LED o tisíc korun dražší
Upravil tyfoza dne 26-02-2014 21:37
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Snímač k přednímu kolu.
Drát vede v ose tak, aby byl co nejméně „na ráně.“
''
Drát vede v hliníku, aby nehrozilo nebezpeční vytrhnutí.
''
Upravil tyfoza dne 29-01-2014 23:51
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Hlásím vítězství na frontě „lisování gumových krytek/čepiček/kloboučků na tlačítka.“
Když to nejde koupit, musí se to vyrobit. Kolega Anubis je šikula. Vymodeloval formu, nastavil mašinu a už to padá... Já to viděl prvně. On taky.
Pochopitelně první se začalo oranžovýma tlačítkama pro KTM (bude to v kombinaci s černým eloxem). Obyčejné černé se vyrobily až poté.
[youtube]HLKHOYdwpK4[/youtube]
A proč tohle všechno?
Na tripmaster AST potřebujeme 4–8 měkkých krytek, vodotěsných na tlačítka. Takové čepičky dole s osazením. Tož našel jsem 18 firem, které se něčím podobným zabývají, jestli nemají něco podobného v sortimentu, že by se frézování přizpůsobilo tomu jejich výrobku a pokud nemají, tak jsem poptával výrobu 1000 kusů těch čepiček. Realita je krušná, v sortimentu to přímo nikdo nemá. Výrobu nacenili všichni podobně na 8 korun za kus, jenom se lišilo jestli forma na to bude stát 22000 nebo 29000 korun. Našel jsem jednu firmičku z Ústí nad Labem, kde si vakuově lijí sami takové podobné čepičky ze silikonu. Borec jich udělá deset za den. Kilo silikonu na to lití stojí asi 900 korun a prodávají ty čepička za 25korun kus. Ale 1000 mně jich nevyrobí... Uff. Tož jsme šli vlastní cestou nevyšlapanou. Já jsem lis nikdy ani neviděl, kolega elektronik taktéž. Do hotové smontované formy jsme vyfrézovali novou vložku, do které přímo teče ten plast. Celkový náklad na výrobu té věci - materiál, frézování, vyhazovače vyšel na 3200 korun. Prostě za pusu. Hodina práce lisu stojí asi 350 korun, a kilo polyuretanu stojí 80 korun. Máme vylisovaných tisíc kusů a bylo to za den.
Vložka do formy viz. https://lh5.googl...epicky.jpg
Upravil tyfoza dne 24-02-2014 23:26
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tak konečně máme černý elox. Proč všichni na KTM chtějí černý elox a oranžová tlačítka? Elox dělali v galvanově v Mesit UH. Bohužel minimální fakturovatelná částka je 690 korun. Takže se to dá dělat jenom po vícero kusech, protože elox na jeden kus krabička/ovladač nebo na třicet kusů stojí stejně...
Vybarvené je to balakrylem ručně. Úplně vzpomínám na dobu, jak má drahá choť linkovala ráfky na staré Čezety...
''
''
Upravil tyfoza dne 13-02-2014 14:32
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
kysin napsal:
Tyfe ty seš borec, je v životě něco co ti nejde ?
Jasně...
v offroadu na motorce a v tangu na plese jsem velmi slabý.
ale například řecky umím stejně dobře jako latinsky - tedy vůbec. Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
ovšem i výrobce tripmasteru si může přečíst Vergilia v originále, že ....
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
Na plexi je ochranný igelit, to už si majitel odlepí až jednou sám...
Škoda, že je ten elox tak drahý, kolega by to dával na všechny.
Mně to přijde, že to vypadá jak z plastu ač je to hliník.
''
''
Upravil tyfoza dne 24-02-2014 23:30
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Kolik váží AST? Chtělo by to nějaký brutální kreš test...
''
''
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Zdar všem!
Do 1.5. sbírám objednávky na druhou větší sérii tripmasterů AST.
Podrobně:
Z důvodu enormní poptávky po tripmasteru AST je nutné přistoupit k výrobě v podobě emisí sérií. Emise hotových AST začne 1.6.2014
Od 1.3. do 1.5. sbírám objednávky od lidí, kteří by měli zájem o pořízení AST.
Od 1.6. se začnou hotové tripmastery rozesílat podle pořadníku, který vznikne.
Pořadník vzniká na základě toho, kdo se kdy ozve. Nikoli podle toho, kdy složí zálohu! Povinností je pouze uhradit do 1.5. zálohu ve výši 2000,-
Všechny podrobnosti domluvíme po mailu, musí proběhnout předání kontaktních informací atd.
Reálně dokážeme vyrobit 50ks AST měsíčně.
Pokud se tedy do 1.5. sejde např. 100 objednávek, tak poslední dostane AST někdy na konci 7. měsíce.
Objednávky formou SZ nebo na mail info@tripmasterAST.cz
Dotazy klidně mně na telefon 608 376 241
Ahoj Tyfe.
Řadím se mezi zájemce o AST2, verze s LED diodami, elektronický kokpit.
Kdysi jsi psal, že máš i verzi, která se napojí na orig.africké čidlo, ale o tu nemám zájem. Stavíme k Africe sajdu, včetně kyvné vidlice. Orig.náhon bohužel překážel a ukázalo se jako konstrukčně jednodušší ho odstranit a nahradit magnetickým čidlem a nějakým jiným tachometrem. Orig.tripmaster taky není nic moc a v orig.kokpitu s turistickým plexi už pak zbývá dost málo místa na roadbook a tripmaster. Tudíž jsem se rozhodl, že všechny budíky kontrolky a tripmaster odstraním a nahradím tvým AST2.
Malej dotaz ohledně palivoměru. Má Afrika bohužel nemá palivoměr ani kontrolku na rezervu, bo v nádrži nemá čidlo. (Což mě velmi štve, ale zatím mám jiné starosti). Nebude nepřipojený palivoměr dělat na displeji nějakou ostudu? V budoucnu bych samozřejmě rád nějaké to čidlo do nádrže vymyslel, ale u mě je všechno nadlouho.