Ochrana pred vetrem slaba, chrani spis spodek tela, tlumice nejlepsi seriove co se da ted koupit, staci na vetsinu terenu, na jeho upravene 950 s vyssimi zdvihy to ztraci malo, je o neco tuzsi perovani. Nemel QS a tempomat, jinak spojka chodi lehce, motor jede skvele jen ma mene syrovy spodek a potrebuje o neco vic otacek. Wheelie neni problem, otaceni kolem nohy vadi trochu spodek nadrze. V pisku je o neco tezsi predek a mohlo by se zaborit kolo. Ergonomie skvela pro lidi kolem 180cm jinak staci par uprav do idealu. Dojem lehke motorky protoze nahore je utla. Na silnici jezdi dobre, lehce se preklapi, nizke teziste, hbita. Parkrat ji odlozil a motorka nepotrebuje dalsi padaky jen mozna ochranit zadni kotouc. Motor je tichy a hladky. Mnohem lepsi nez f800gs, o neco lepsi nez AT, 950 seriova o neco horsi, ale po uprave je na tom lepe, dost vyrovnane, spis zalezi na preferencich. 1090/1190 nebyl schopnej porovnat, protoze je nejezdil. 790R v serii pojme opravdu hodne a neni potreba ji prilis upravovat pro vetsinu jezdcu.
Mal som dnes možnosť si ju (790R) na rýchlo ošahať a spraviť kolečko na dvore.
Manipulácia s motorkou príjemná. Ide to ľahko. Veľké plus.
Motorka na živo vyzerá o dosť škaredšia, ako na fotkách. Fakt otrasná.
Štartol som studenú a o sekundu zdochla. Sama od seba, plyn som ani neťukol. Druhý štart už podržala, ale to bolo jak zdochýňajúci traktor, kým chytila správny voľnobeh.
Z motora kde jaký šelest a pazvuky, ako keby mala ísť na generálku.
Pocit z posedu dobrý. Zo všetkých 10xx ADV mám pocit, že sedím na vodnom skútri. U 790R mám pocit, že sedím na motorke. Ale tie nádrže dole ma dosť rušili. Ako keby som tam mal sud. Treba si na to asi len zvyknúť. Každopádne, do koľaje by som s ňou spadnúť nechcel. Som fanúšik nádrží dole, keď s tým prišli, tak som povedal, že konečne, no podľa mňa to prehnali. Radšej kompromis a trocha do výšky, ale zúžiť.
Do terénu (nehovorím o šotolinkách a ani o ťažkom endure, ale čosi medzi tým) by som ju nechcel a na asfalte by som sa hanbil (kvôli dizajnu). No prajem tej motorke úspech.
Ohlasy jsou různé. Letitý majitel Superendura na FB napsal něco ve smyslu: po vytažení z krabice jsem dostal motocykl, který se vyrovnal, nebo byl dokonce lepší mému Superenduru upravenému za tisíce EUR...
Zase tak škaredá není, ale je vidět, že funkce je zde nadřazena designu.
Jednoválec do terénu to asi nenehradí, ale pro určitý způsob endura to může být fajn. Do afrického písku bych zvolil jiný stroj...
Miqueli, tá tvoja 790R už je doma? Daj nejaké podnety čo a jak. Aj keď Afrika je o dosť ťažšia, nejaké, aj subjektívne dojmy Afra vs 790R...
p.s. 1: Nepomohli by tie nádrže, aby sa 790 v africkom piesku neutopila?
p.s. 2: Tak ma napadlo, že ak sa s tou moto brodí rieka a nádrže sú už takmer prázdne, musí to nadľahčovať. Pri silnejšom prúde by to mohlo byť citeľné, unášanie motorky. Naproti tomu brody s bahnom, to by pomohlo, že by motorka nemala tak tendenciu klesať na dno do bahna.
z crf jsem byl po koupi nadseny - az na slozitost rozebirani, odolnost plastu apod
z 790 jsem spise zklamany a pomalu hledam pozitiva a zvykam si, cekal jsem, ze bude ještě lehci a levnejsi
Upravil sumavahonzi dne 08-04-2019 21:26
Mojí 790ky se ujal kamarád
Když jsem viděl na FB Radegarage tu odváženou hmotnost atakující 200 kilo, dost mě to odradilo. Jasně, řeči o tom, jak to není cítit a těžiště atd - prostě nemám techniku na to, aby mi motorka jednou za čas nespadla a zvedat ze země 220 kilo plus nějaký náklad... to už můžu jezdit na GS.
Koupil jsem si tedy místo ní pětikilo EXC, namontoval větší nádrž, objednal komfortní sedačku a držáky na látkové zavazadla a mám jistotu, že ji zvednu vždycky. A můžu vyrazit na cesty i sám a nebát se, že budu někde shánět pomoc...
Honzi když jsi to tady načal - co ta HP2ka? Já s ní byl jednou na Vysočině s kamarádem po zimě, bylo dost bláta a upřímně, moc mě to zatím neoslovilo... šílený krouťák, kolo lítá zprava doleva na jedničku, dvojku i trojku, trakce v nedohlednu... ať mi někdo povídá o elektronických asistentech, co obtěžují, mně by se zrovna tady líbila nějaká palivová mapa omezující ten příval energie odspodu... na asfaltu super scrambler, ale v terénu tak dokud je sucho
a musím přiznat, že konkurenční Superenduro je daleko příjemnější stroj, lepší zvuk, lepší podvozek, správný rozměr kol z výroby, dal jsem laufy dva do jednoho a Safari tank a je to úplný miláček...a pro zajímavost, v Česku jezdí SER 990, ne stříkačka, ale karbec
Ale do terénu bych stejně se svojí kondicí nejradši jezdill s jednoválcem a výkon by mi stačil do 50 koní...
World premiere KTM 790 Adv R Rally 2020, 500 units limited shown by Chris Birch at Bosnia
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lrXJaFHMFjg[/youtube]
KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 1. deň v šotolinovom kráľovstve - motoride.sk
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A8Rcjx9S0rQ[/youtube]
KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 2. deň - jazda s Chrisom Birchom a Laiou Sanz - motoride.sk
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TIjf4pL7fig[/youtube]