HONDA XRV Africa Twin
|
Barney |
Přidané 27-07-2015 07:25
|
Člen
Příspěvek: 1102
Založený: 02.05.10
|
Standart nemá kryty páček, kryt pod motorem, chránič zadního kotouče, jiné blinkry.
''
''
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“
DR 350 S |
|
|
|
qwert |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 07:31
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Má litrová motorka má 199kg a pevná je teda dost.A jestli KTM bude vyrábět dlouho slibovaný dvouválec 800,tam bude asi taky dost zajímavá váha.. |
|
|
|
Xpat |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 08:04
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
barney napsal:
Standart nemá kryty páček, kryt pod motorem, chránič zadního kotouče, jiné blinkry.
' '
' '
To vzadu neni chranic zadniho kotouce, ale parkovaci brzda u DCT verze - tudiz u standardu, ktery neni DCT neni. |
|
|
|
haus1 |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 08:24
|
Člen
Příspěvek: 23
Založený: 04.04.15
|
Cidas napsal:
Teď je otázka, kde se těch 15-20kg ušetřilo... Že to zrovna bmw sem tam přestřelí s poddimenzováním konstrukčních částí je známá věc, viz první ročník 1200gs LC a jejich krk řízení. Porovnej třeba nádržku brzdový kapaliny na f 800gs a na nové afře. Navíc je to motorka s o 200ccm větším motorem, o 10ps a 10nm silnějším motorem než f800gs, má vzadu výfuk jak kurvu, 18 palců kolo a těch konstrukčních rozdílů bude určitě víc. Kde se vzalo 6kg navíc mezi prvním ročníkem a novějším ročníkem f800gs, jaký to mělo důvod a jaké části mašiny se to týkalo... Co když třeba nová afra snese v offu víc než 800gs, atd.. Nevím jak to v tuhle chvíli chceš hodnotit. Abychom se z toho vážení jednou neposrali...
Bavíme se o Africe. O Hondě Africa Twin která byla svýho času to nejlepší dvouválcové enduro co se vyrábělo a co si mohl člověk pořídit.
Tak nějak spousta lidí čekala že novej model bude opět špičkový stroj.
Bohužel z pohledu na technická data je jasný že tohle špička rozhodně není a že se jedná o průměr nebo dokonce podprůměr.
Tim neříkám že se to nebube prodávat, určitě bude. Motorka to ale není ani jedním parametrem vyjímečná.
Porovnávat maličkosti a drobnoé konstrukční odlišnosti asi není potřeba, důležitej je celkovej výsledek, a ten je u Afriky bohužel takovej jakej je.
Upravil haus1 dne 27-07-2015 08:25 |
|
|
|
PetrAT |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 09:36
|
Člen
Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10
|
Xpat napsal:
To vzadu neni chranic zadniho kotouce, ale parkovaci brzda u DCT verze - tudiz u standardu, ktery neni DCT neni.
Xpat, dobrý postřeh
proč tolik šetří, že ten kryt tam nedali .. ? |
|
|
|
vilemx |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 10:51
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
haus1 napsal:
Bavíme se o Africe. O Hondě Africa Twin která byla svýho času to nejlepší dvouválcové enduro co se vyrábělo a co si mohl člověk pořídit.
Ale kdepak, i stará AT byla pozadu deset koní za Supertenerkou, oproti Elefantům a NTX měla dost nadváhu, byla těžší snad i než ta Supertenere nebo 100GS. Těžila ale z toho, že měla skvělou geometrii, nezáludný motor, blbuvzdornost a největšímu počtu lidí padla tak nějak do ruky.
Se zbytkem příspěvku nelze než souhlasit.
Když už jsme u těch maličkostí, tak se zdá, že úplně stejně jako stará AT má i tahle přesně v nejblbějším místě vepředu kus karteru pod rovinou rámu. Takže kvalitní šusplech bude muset být tak alespoň 3 centťáky pod trubkou rámu Samozřejmě to je mínus jen pro těch pár kousků z tisíců, které budou vláčeny břichem po skalách nebo louskat šutry v korytech řek.
Upravil vilemx dne 27-07-2015 10:59 |
|
|
|
Flash |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 10:59
|
Člen
Příspěvek: 782
Založený: 02.08.10
|
vilemx napsal:
haus1 napsal:
Bavíme se o Africe. O Hondě Africa Twin která byla svýho času to nejlepší dvouválcové enduro co se vyrábělo a co si mohl člověk pořídit.
Ale kdepak, i stará AT byla pozadu deset koní za Supertenerkou, oproti Elefantům a NTX měla dost nadváhu, byla těžší snad i než ta Supertenere nebo 100GS. Těžila ale z toho, že měla skvělou geometrii, nezáludný motor, blbuvzdornost a největšímu počtu lidí padla tak nějak do ruky.
Se zbytkem příspěvku nelze než souhlasit.
a měla výborný marketing, lepší než ostatní značky... to je ta pravda oč tu běží (počty prodaných kusů byly daleko větší než co jsi psal od tehdejších konkurentů, proto to je dodnes taková modla.. hodně motorek a bytelnejch, tenerka byla a je také perfektní, naprosto srovnatelná s AT, ale prostě jich tolik není a nemá tudíž ten správný "marketing", o elefantech nemluvně...
podívejte se na marketing dnes, 5 let tajností a šuškání, když už to konečně příjde, bude to zejtra, nebo pozejtří, nebo příští rok. Podívejte se na jakékoliv forum kde se řešeí cestování, expedice a endura na cesty necesty... x stránek, 5 let tlachání jak bude výsledek vypadat a kdy už to konečně bude
reklama jak sviňa...
každopádně, je tu, je po oficiálním představení a další srovnání a testy budeme moci hodnotit až po několika letech v provozu. Stejně 85% majitelů co si tu motorku koupí pojede offroad akorát k přehradě po trávě když se půjdou vykoupat... jako u ostatních velkých endur.
každý výrobce (od kolíčků na prádlo až po nejsložitější technologie do elektrárenských provozů) dělá, přijde s nečím nebo vymyslí nový produkt tak, aby se prodával, nikdo to nedělá z nostalgie nebo pro oči někoho.. všude jde o peníze (i když spoustu firem dnes chce prodat dobrý produkt, který ale nikdo neocení protože je drahý a koupí si levnější alternativu která stojí zaprd.. ale to zaběháváme někam jinam)
motorka to bude určitě dobrá, jen škoda jak tu psali někteří, nepřišla o těch 5-8 let dříve, dnes už to takový boom nebude
Upravil Flash dne 27-07-2015 11:05
If you see the flash, it's already too late |
|
|
|
qwert |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 11:57
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Mám doma starý test kde starou supertenerku označili lepší než afriku.Výkonější,o něco lehčí,delší zdvihy..Ale doplatila na svůj horší vzhled a tu reklamu no..Končilo to větou zapomenutý dobrý motocykl..Nová afra vcelku nic převratného nepřinesla,dobrý pilot s ní zajede všude,pro mrdaly to bude skvělý cestovní stroj i na horší silnice,se snad spolehlivostí u Hondy tak častou.. |
|
|
|
petrOV |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 13:26
|
Člen
Příspěvek: 222
Založený: 14.11.12
|
S tím jaký trhák to bude nebo nebude bych byl spíše obezřetný.
O Hondě NC taky každý "pravý" motorkář tvrdí, jaká to je sra*ka a nikdy by si ji nekoupil a hle, Honda nestíhá vyrábět. Já myslím, že hodně lidí si ji koupí už jen proto, že je to Afrika - legenda...nechci pitvat detail, lidi ji tak prostě vnímají ať už oprávněně nebo ne, svého času snad některé sralo, že je to mladší ségra TAčka
Dnes je trh hlavně o značkách a AT značka je a očividně pořád nezapomenutá, stále silná a dá se z ní těžit. |
|
|
|
PetrAT |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 13:52
|
Člen
Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10
|
Honda lehké motorky neumí
Před časem se bývalí majitelé VFR pozastavovali nad váhou nového modelu 240 kg
Crossruner taky 240kg
Ale třeba Tenere 660 , taky nic lehkého 215 kg a je jednobuch
|
|
|
|
PetrAT |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 13:55
|
Člen
Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10
|
Suzuki DRZ 400 S/SM
Docela těžká motorka, asi 140 kg
Sůza odlehčovala
Udělali boční víka motoru z magnesia
Jo je to lehoučké, ale také křehké jak skořápka z vajíčka
Takže nakonec si tam každý lepí dekle a dokupuje šusplech
Kdyby to rovnou udělali pořádně a byla váha o kilogram vyšší, tak by se nic nedělo
|
|
|
|
Cidas |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 14:51
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
Já se hlavně pozastavuji nad tím, proč jsou ty motorky tak těžké. Kde konstruktéři nechtěli ubírat a proč? Proč je ktm lc8 950 lehčí tuším o 7 kg než novější 990? Proč jsou první modely f800gs lehčí než pozdější? atd... Jestli ta váha bude v něčem smysluplném tak mi to vůbec nevadí... Ale kdo tohle ví?
"Míra dálky je toulka..." |
|
|
|
haus1 |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 14:52
|
Člen
Příspěvek: 23
Založený: 04.04.15
|
Ale kdepak, i stará AT byla pozadu deset koní za Supertenerkou, oproti Elefantům a NTX měla dost nadváhu, byla těžší snad i než ta Supertenere nebo 100GS. Těžila ale z toho, že měla skvělou geometrii, nezáludný motor, blbuvzdornost a největšímu počtu lidí padla tak nějak do ruky.
Máš pravdu že stará Africa na Supertenerku 10 koní a cca 7 Nm strácela, hmotnostně na tom ale byla jestli si dobře vzpomínám líp. Spotřeba byla taky víc jak o litr lepší u Africy.
Nevýhodou Elefantů byl Ducati motor a 1100GS byla hmotností a obratnostní v terénu dost pozadu...
Každopádně je to škoda, Honda má na to postavit lepší stroj než nově představená Africa je.
Upravil haus1 dne 27-07-2015 14:53 |
|
|
|
vilemx |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 15:21
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
Kolik se asi tak prodá nových Afrik? Určitě desetitisice, spíš stovky tisíc. Kolik lidí si ji nekoupí, protože má dost přes dva metráky? Stovky, možná jednotky tisíc. Proč by výrobce prodělal spoustu peněz kvůli lehčí, ale dražší (ať už za materiál, výrobu nebo vývoj) řešení, když to nebude mít zásadní vliv na prodeje? Až bude situace v této kategorii podobná, jako u supersportů, kde se honí poměr kg/kW, tak to najednou půjde. Když tehdy KTM připravovala LC8, tak si dala za cíl vyrobit právě "lehkou litrovou krosku pod 200 kg". A povedlo se jim to asi o dvě kila, ne? |
|
|
|
HonzaH |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 15:36
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Většina už bylo řečeno...kdyby vyšla před 7 lety tak by to bylo super
v současné době po letech čekání kde kdo čekal něco extra.... a z toho trochu zklamání
ale marketing je neúprosný a trend doby také - myslím, že na současnou situaci je to jedna z více adventure a víc off velkých mototeek co se dělá tak sláva alespoň za to
ale jinak bych si také dovedl představit vylepšení a nebo spíše přiblížení mému ideálu...ale to by nebyla masovka a o prodeje jde především
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
PetrAT |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 22:17
|
Člen
Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10
|
Všimni si kde to má řadičku
http://postimg.or...gtntixcqz/
a tady
http://postimg.or...wfnilui8b/
Upravil PetrAT dne 27-07-2015 22:18 |
|
|
|
PetrAT |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 27-07-2015 22:22
|
Člen
Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10
|
KTM nejprve vyvíjela litrovou krosku pro Meoniho
A pak ji nabídla širokým masám
Honda v roce 2003, kdy LC8 nastoupila do prodeje doprodávala stařičkou Afriku
A Yamaha v té době měla TDM 900 v kategorii enduro, protože SuprTéčko se dělalo do 97
Upravil PetrAT dne 27-07-2015 22:23 |
|
|
|
dawka |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 28-07-2015 06:37
|
Člen
Příspěvek: 57
Založený: 11.05.14
|
[quote]HonzaH napsal:
Většina už bylo řečeno...kdyby vyšla před 7 lety tak by to bylo super
v současné době po letech čekání kde kdo čekal něco extra.... a z toho trochu zklamání
Myslím, že Honda jako slušná firma s tradicí chtěla Afriku uvést na trh po nějakém Dakarském úspěchu, jak je u této kategorie slušným zvykem. Jenže teď pochopila, že pokud jsou ve startovním poli motorky KTM, tak v dohledné době žádný takový úspěch nepříjde, takže ji normálně letos vypustila do oběhu
A teď trochu vážně, myslím že je to kus pěkné motorky, už jenom že tam dali 18 a 21 palcové kola je jasný signál, že to nebude jenom taková leštěnka pro pozery. Podle mě to bude kus poctivého železa, na kterém půjde solidně zajezdit.
Upravil dawka dne 28-07-2015 06:38 |
|
|
|
worezprut |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 28-07-2015 08:33
|
Člen
Příspěvek: 27
Založený: 07.08.14
|
haus1 napsal:
Současný F 800GS má suchejch 191kg
http://www.bmw-mo...;notrack=1
Starší model vyráběný od roku 2008 měl udávanejch suchejch 185kg
http://www.totalm...F800GS.htm
Takže dvouválcový cestovní enduro pod 200kg při troše snahy vyrobit lze.
230kg u motorky představený v roce 2015 jako novinka je podle mě jednoznačnej úlet ...
Srovnáváš suchou s pohotovostní hmotností.
Jako těžší je o tom žádná, ale už mi to tady přijde trošku histerie u moto na který nikdo nejel.
Je stjeně těžká jako KTM 990 adventure o který zde někdo psal že se jedná o nepřekonanou motorku tak by to mělo být v pohodě ne? |
|
|
|
qwert |
HONDA XRV Africa Twin
Přidané 28-07-2015 08:46
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Musíš se naučit číst,psal jsem o těžišti.A když už je řeč o váze,KTM 950 ADV má s plnou 22l nádrží 222kg.. |
|
|