22.11. 2024 14:52
Navigace
· Úvodní stránka
· Diskuzní fórum
· Zprávy
· Články
· Odkazy
· Kalendář

· Pravidla portálu
· Návody
· Vyhledávání
· Kontakt
Poslední články
· Test
· CENDURO BABÍ LÉTO ...
· TIP NA VÝLET: AUTO ...
· Stretnutie Mototuris...
· TEST DEXSHELL OVERCA...
Reklama
Kalendář akcí
<< Listopad 2024 >>
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Narozeniny Narozeniny:
Poslední komentáře
Články
Na ktm 950 adventure mam sadu E 07 a jsem na vy...
to svedikgs: poslal jsem ti PM
Cauko ako to je zo zaslanim na SK?Co to stoji v...
moja XRV (Africa Twin) a Mitas: E-09: Predok s...
Zprávy
26-[b]29[/b]
Také přeji vše nejlepší do Nového roku,sp...
Jo kamaráde ,není termín ten,aby se hodil v...
Škoda,že je zrovna DR BIG sraz. Jel Bych se p...
Partnerské weby
Diskuze Fóra
Nejnovější diskuze
· Motoservis HP2MOTO, e-shop
· Yamaha Ténéré 700
· Royal Enfield Himalayan
· GENEZE - vše pro zážitek z jízdy
· CFMOTO
Nejdiskutovanější
· Moravský OFF [6039]
· Východní čechy [3300]
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ... [3186]
· Severní Čechy - vyjížďky a jiné akce. [2376]
· Motodoplňky Marselus [976]
Google Translate
Hledání
Reklama
Číst diskuzi
CENDURO :: CESTOVÁNÍ - motocykly :: JAPONSKÉ ZNAČKY
 Tisk diskuze
Afrika bude!!!
abbe Faria
Přidané 20-02-2016 20:59
Člen

Příspěvek: 109
Založený: 23.03.15

Cidas napsal:
Nejvíc jsem zvědav na tvou recenzi po nějaké době užití. Smile

Jasně,že bude kladnáGrin
Potřebuje toho co nejvíc prodatshop
Co se týče kufrů je to zavazadlo jako každý druhý.Když si dáš na střechu auta kanape tak co??
Držáky jsou pevně spojený tudíž E by tam být mělo,ale ani tt nemá homologaci a ani givi
Padáky ten samý příkladSmile
 
maraXRV
Afrika bude!!!
Přidané 20-02-2016 21:32
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 290
Založený: 25.10.11

TomasTT: Teoreticky ano, ale konkrétní případy zřejmě nejsou, nebo se nikdo nechlubí. Mřížku jsme pořešili, tam to bude na koho narazíš.
Každopádně na novou Afru se jedu kouknout do Brna, akorát se bojím že bude pořád v obležení čumilů Smile
Enduro musí bejt apoň trochu od bahna
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 00:18
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

abbe Faria: ne, nemusí. Je to konkrétně specifikované v prováděcím předpisu k té direktivě EC. Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých. Tam platí jiná direktiva zaměřená na ochranu chodců při čelním nárazu a prakticky žádný ochranný prvek v přední části jakéhokoliv vozidla neodpovídá té regulaci. Alespoň tak nám to vysvětloval na školení nějaký člověk z GTU ze Stuttgartu. Je to platné od roku 2009. Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.





Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 00:31
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

abbe Faria: kdo mě zná, tak ví, že když se mi něco nelíbí, tak to řeknu. Kritizoval jsem několikrát věci na vlajkové lodi BMW - z pohledu doplňků nosný výrobek pro prodej našich věcí. Prostě se mi tam nějaké věci nelíbily a nelíbí, tak to řeknu. Klidně kritizuju i některé naše výrobky a když někdo přijde do krámu a řekne, že by chtěl věc, o které nejsem přesvědčený že je dobrá, tak se mu to snažím rozmluvit. To se týká GPS, oblečení i technických věcí. Nepotřebujeme prodávat za každou cenu. Když se někdo zeptá, tak není důvod neříct zkušenosti nebo názory - ti lidi to ocení víc, než když bych se jim snažil vnutit něco, co je třeba v našich podmínkách nevhodný. Tím neříkám, že to někde jinde nemusí dobře fungovat. Skoro na každé motorce jsou věci, které by se daly udělat líp a nejdou vylepšit výměnou za jiné nebo s pomocí doplňků. Prostě jsou špatné nebo kompromisní. Jak chceš vylepšit debi.lně poddimenzovaný alternátor a extrémně proudově náročný posilovač řízení na GS do r.v.2007? To prostě je chyba v konstrukci a spousta lidí s tím měla a má problémy na cestách, kdy jim klesne napětí pod určitou úroveň a z bezpečnostních důvodů už nenastartují. Jak chceš vylepšit poddimenzovanou konstrukci krku řízení na GS LC 2003? Ano, navrhli jsme vlastní výztuhu, která může pomoct ale když dokáže jeden člověk zdeformovat horní víčko ložiska jen páčením řídítek, tak asi není něco v pořádku. Nelíbí se nám některé věci na F800GS, nelíbí se nám některé věci na 1190KTM. Myslím, že se hodně mýlíš, když píšeš, že bych něco zatajil.
Ale pochopitelně vím, že jsem jen obyčejný distributor věcí, který ničemu nerozumí, jak jsi tuhle správně poznamenal.

Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
blejdamint
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 06:02
Člen

Příspěvek: 774
Založený: 23.01.11

TomasTT napsal:
abbe Faria: ne, nemusí. Je to konkrétně specifikované v prováděcím předpisu k té direktivě EC. Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých. Tam platí jiná direktiva zaměřená na ochranu chodců při čelním nárazu a prakticky žádný ochranný prvek v přední části jakéhokoliv vozidla neodpovídá té regulaci. Alespoň tak nám to vysvětloval na školení nějaký člověk z GTU ze Stuttgartu. Je to platné od roku 2009. Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.






Parada, myslim celkem jasne a srozumitelne vysvetlene, dekuji za kvalitni informaci ohledne doplnku. Nejsem si jist jestli tohle ti bu+zeranti na STK vi take aby se predeslo nejakym zbytecnym vylevum ted po novu, ale myslim si, ze se to bude tykat takovych velkych motorek jako Afra a BMW, KTM a spol. S mym XRkem jsem nikdy problem nemel, spis jsem dojel a vsichni se prisli podivat a vzdy na pohodu, asi neni co na stare mrsine zavidet, je to odreny, spinavy a tim padem asi nikomu nevadim. Jeste, ze jsou tady osoby, ktere nevari z vody a reknou veci, tak jak jsou, Za me Tome super informace.Dik.

Bahnu zdar.
blejdamintxr650r
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 15:08
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Snažil jsem se to přeložit z poznámek, školení bylo v angličtině, takže si nejsem jistý termíny - všechno se dá najít na tom LEXu v češtině, jen to je pakárna.
Zkusím najít nějaké detaily k té čekané letošní změně o povinném značení CE všech součástí výstroje jezdců a spolujezdců pro silniční provoz. To by znamenalo, že člověk by neměl vyjet na silnici např. v dresu nebo obyčejných kalhotách apod. Netuším, jaké to může mít právní následky ale teoreticky by mohla pojišťovna odmítnou plnění apod. Každopádně by to znamenalo, že se nebude "smět" jezdit třeba v enduro rukavicích, které CE nemají resp. tyhle rukavice se nebudou smět prodávat pro použití na pozemních komunikacích apod. Byla by to docela radikální změna.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
TomElefant750
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 15:40
Člen

Příspěvek: 775
Založený: 30.05.10

TomasTT napsal:
Snažil jsem se to přeložit z poznámek, školení bylo v angličtině, takže si nejsem jistý termíny - všechno se dá najít na tom LEXu v češtině, jen to je pakárna.
Zkusím najít nějaké detaily k té čekané letošní změně o povinném značení CE všech součástí výstroje jezdců a spolujezdců pro silniční provoz. To by znamenalo, že člověk by neměl vyjet na silnici např. v dresu nebo obyčejných kalhotách apod. Netuším, jaké to může mít právní následky ale teoreticky by mohla pojišťovna odmítnou plnění apod. Každopádně by to znamenalo, že se nebude "smět" jezdit třeba v enduro rukavicích, které CE nemají resp. tyhle rukavice se nebudou smět prodávat pro použití na pozemních komunikacích apod. Byla by to docela radikální změna.

Pokud časem zjistíš nějaký detaily k tomu "povinně certifikovanýmu oblečení jezdce" budu rád, takhle to na mně působí tak že zákon poruším i tím že si na skůtru nebo na babettě sjedu pro rohlíky v šortkách a tričku, což mi připadá až neskutečný - nebo jsem to blbě pochopil?
Čau, Tom
 
blejdamint
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 19:25
Člen

Příspěvek: 774
Založený: 23.01.11

Evropa se riti do DUDEpr*dele a nevim kde toto skonci, na druhou stranu videt jezdit lidi v teniskach, tricku a blablabla, je des. Myslim, ze by to melo byt vzdy na vrubu kazdeho soudruha co si zvoli, myslim ze chranice, helma, boty ok, Ale zbytek??? Nadavalo se na komance a ted je to tu jen sama vyhlaska , omezeni, restrikce a hlavne buze*race a prihravky jen pro velke firmy a vetsi masteni kapes techto firem, no jen muj vylev.
blejdamintxr650r
 
qwert
Afrika bude!!!
Přidané 21-02-2016 22:33
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10

To není tvůj výlev to je bohužel budoucnost..
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 00:01
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Hele já to tak tragicky nevidím. V nařízeních EC je už teď rozlišení "mopedy" a motocykly. A podle mě jim půjde o to, aby se výrobky určené jako oblečení na motorky prodávaly jen takové, které mají určité ochranné vlastnosti - aby to nebylo třeba vyrobené z materiálů, které při pádu způsobí horší poranění než kdyby je člověk neměl vůbec, aby to fungovalo. Vemte si helmy a podívejte se na vývoj za posledních třeba 10-15 let. Jsou mnohem odolnější a přitom lehčí a komfortnější. Skoro všechny světadíly mají na určité věci požadované atesty. Sice se liší ale dá se diskutovat jestli je tahle certifikace pro severní ameriku přísnější než evropská nebo jestli brazilská je ještě přísnější než ta americká atd, ale prostě to nějaký smysl má. CE atesty pro motocyklové oblečení už dávno existují ale jen pro kategorii "pracovních oděvů" - oblečení určené pro výkon povolání. Před lety jsem to poprvé viděl u německého Stadlera, kde se šije Companero. Určitě jste někdy viděli motorkovou bundu, která má vzadu přišitý takový řemen, který tam dělá jakýsi "ocas" a nikdo neví, na co to je dobré a nikdy to nikdo nepoužívá. Ten popruh se rozepne (většinou je tam sucháč), protáhne mezi nohama a v přední části bundy bývá oko, kterým se to protáhne a zajistí. Slouží to k tomu, aby když spadneš a jedeš nohama napřed, nedošlo k vyrolování bundy. Tohle je jedna z věcí, kterou požaduje už ta součastná legislativa pro udělení CE pro profesionální využití (záchranáři, policie, autoškoly apod). Takže prostě budou nějaké atesty, které se musí splnit v případě bot, bundy, kalhot a rukavic a když to oblečení tuhle značku bude mít, tak bude jasné, že vydrží určité síly, neprodře se okamžitě a vydrží nějaké tření, nerozpadne se při prvním nárazu, neprotočí se chrániče na rukávu a na jezdce se to nepřipeče atd. Nevidím to nijak tragicky. A prostě když budeš vyrábět nebo prodávat třeba rukavice na ostré enduro, které ty parametry pro silniční atest nesplní, tak se budou muset výrazně označit jako že jsou určené jen pro závodní použití mimo silnice a důsledky z toho, že s nima člověk bude jezdit, si ponese sám. Jaké budou, to netuším ale řekl bych, že je to stejné jako dneska, když si někdo vezme na motorku kokosák z plastové skořepiny a má nějakou kolizi třeba s autem a zraní si hlavu, tak si myslím, že kdyby se zjistilo že jel v helmě, která u nás na silnici neměla co dělat, tak by minimálně pojišťovna té druhé strany nemusela chtít platit a možná i pojišťovna toho zraněného apod. To fakt nevím ale není tak těžký si to představit.
Ono to je takový polemizování ale prostě EU je pověstná tím, že chce "znormovat" i zeleninu aby rostla rovně. Na druhou stranu jsou země, kde nemusíš mít vůbec na motorce žádnou technickou. Nic takového vůbec neexistuje. Jezdi si s čím chceš. Ale když dojde k nehodě, může tě to stát miliony, protože tě právníci druhé strany fakt rozsekají, že jsi neměl v pořádku brzdy. Každá metoda má své. Já si myslím, že žádná certifikace nezabrání tomu, aby třeba jeden notebook z milionu vyrobených neshořel, protože mu bouchne baterie. I ta baterie má třeba CE značku. Tomu se nedá zabránit. Ale když žádné atesty nejsou, je to taky špatně Mimochodem k tomu co psal blejdamint - před lety jsem jel mělnické zatáčky na nějaké focení a dojel jsem k nehodě kluka na nějaké silnici, kterýmu nevyšla zatáčka hned za první vesnicí a trefil bok protijedoucího auta. Noha namaděru, lezly z toho kusy kostí - jel pochopitelně v džínách. Budna půjčená od bráchy (docela dobrá sportovní textilní bunda) ale na nohách nic. Je to zážitek, který nezapomenete. Když jsem si s ním psal naposledy, tak byl asi po padesátý operaci, sestavovali mu nohu kostičku po kostičce, štěpy, venku dráty a lešení - trvalo to roky ale myslím, že dneska chodí. Ztratil tak 5 let života myslím.. Netuším, jestli by mu pomohlo, kdyby měl pořádný hadry ale šel do toho auta celým tělem a horní část těla byla polámaná ale ne tak tragicky jako ta spodní, tak věřím, že to nějaký smysl má.


Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 00:17
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Napadlo mě napsat majiteli firmy Stadler do Německa a produktovému manažerovi u nás. Pan Stadler je narposto "normální" člověk, jsem si jistý, že mi odpoví a řekne, jak se věci mají a co se chystá.

Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
HonzaH
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 11:55
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10

Tome - dobrá práce na obyčejného distributora věcí thumbs up Grin

myslím, že by si to zasloužilo vlastní vlákno - takové legislativní okénko z hlediksa ověšených cendur a nová přísnější legislativa - viz story z ůnovéů STK atd.
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 12:54
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Odpověď z Německa. Neměl jsem moc času patlat se s překladem, tak je to takový hrubý...

Normy EU pro oblast motocyklového vybavení existují už od roku 1997. Před 20 lety za ně výrazně lobbovaly organizace jako FEM (předchůdce dnešní FEMA) a dokonce ještě dříve - na začátku devadesátých let.

EN 1621-1:1997 (kompletně přepracováno 2012) - chrániče
EN 1621-2:2002 (doplněno 2014) - zádové chrániče
EN 1621-4:2013 - airbagy
EN 13594:2002 (přepracováno 2015) - rukavice
EN 13595 část 1-4:2002 - oblečení
EN 13634:2002 (přepracováno 2010) - obuv

Tyhle normy byly připravené aby pomohly výrobcům splnit původní nařízení "prostředků osobní ochrany - PPE" a revidovány tak, aby mohli splnit dnešní nové PPE regulace. Hlavní rozdíl je v tom, že podle původní direktivy bylo rozhodnutí jestli zařadit jejich výrobek do kategorie "PPE" nebo ne, na tom kterém výrobci. Zákazníci si pak mohli vybrat, jestli si koupí výrobek s CE značkou nebo bez ní. Nová direktiva prostě to rozhodování výrobců ruší. Pokud nějaký výrobek bude nazývaný třeba "oblečení na motocykl", tak bude muset mít splněný atest a bude muset splňovat určité standardy poměrně pečlivě definované za těch 20 let, co byly normy zformulované. Momentálně stále probíhají jednání o implementaci těch nařízení, mluví se o pěti úrovních certifikace oblečení (AAA, AA, A, B a C) s tím, že AAA a AA by víceméně musely splnit to, co se dnes udává jako požadavek pro udělení CE ve výše uvedených normách. Někteří výrobci hlasitě protestují (Alpinestars, Dainese, Rev´it! nebo Spidi) a nabízejí prostřednictvím ACEM A WG9 (to jsou pracovní skupiny v rámci EU, které pracují na zákonech spojených s PPE) vytvoření nových norem a žádají třeba omezení testů (které se provádí tradičně dvojí metodikou) na asi 40% úroveň. Další výrobci váhají a nedělají nic, jiní se přiklání k tomu, že kromě nejvyšších standardů ochrany (vlastně přesně definovaných v EN13595) by se mohlo vyrábět oblečení v "light" verzi ochranných vlastností tak, aby zákazník přesně věděl, co kupuje a jak ho to bude chránit. Ve všech případech se implementuje mechanismus obrovských (likvidačních) pokut za neoprávněné použití CE značek a s tím souvisí i chystaná změna značení se zabudovanou ochranou proti prostému kopírování visačky CE. Visačka by měla obsahovat kód konkrétního výrobce a konkrétní produktové řady. Na jednání CE komise EU v polovině ledna 2016 bylo konstatováno, že implementace bude složitější než se čekalo vzhledem k odporu mnoha výrobců, kteří poukazují na zvýšené náklady a proces certifikace - pro určité kategorie výrobků podle nich nepotřebné a také zpochybňují příliš přísné testovací standardy EC. Vypadá to, že implementace zabere nejméně 2 roky. Jen pro představu, návrh dokumentu popisující novou certifikaci má už teď 144 stran A4!

Vlastní certifikace v případě oblečení bude zahrnovat čtyři zóny - 1: požadovaná ochrana pomocí prostředků osobní ochrany (víceméně stávající místa kde jsou chrániče), 2: rozšíření míst v kategorii 1 na větší část těla kde bude požadovaný materiál s vysokou odolností nebo více vrstev horších materiálů na sobě až do dosažení požadované míry ochrany proti roztržení, prodření.., 3: zóny s nejnižší mírou ochrany a 4: zóny kde se nemusí používat odolný materiál ale třeba velmi prodyšný, elastický apod. Všechny materiály ale musí splnit určité požadavky na odolnost proti tavení atd.
My takhle testujeme už řadu let a víme, co to znamená - desítky výrobků určených na zničení při testování, poměrně vysoké náklady za laboratorní testy a velké časové prodlevy než je certifikace dokončená. Někdy to není vůbec snadné - i v té zóně prakticky bez ochrany je požadované, aby materiál vydržel 1.5s plné zátěže při tření 80kg při rychlosti 100km/h apod. Zpřísněné revize norem EN znamenaly, že se namísto samostatných testů dělají testy kombinované. Dříve se testovalo tření, pak se vzalo nové oblečení a testovalo se na pěti vzorcích třeba roztržení atd. Nová metodika současně provádí všechny zátěže, což se víc blíží reálným podmínkám ale splnit všechny požadavky na CN13595-1 znamená používat ty nejlepší materiály na trhu a v mnoha místech dvojitě.
Také není příliš známé, že francouzská vláda přijala usnesení o implementaci EN13595-1 2002 pro motocyklové oblečení, obuv a rukavice s rozšířením na zóny 2 a 3.
http://www.webbikeworld.com/Motorcycle-clothing/france-protocole-pour-les-vetements-v06-eurogip.pdf

Takže to znamená, že pro splnění normy pro oblečení prodávané ve Francii, musí výrobce splnit naprosto stejné testy v zónách 2 a 3, které byly podle původní EN mnohem mírnější. Francouzi použili metodiku testování sníženou o polovinu (testují zátěží 50N) protože podle vyjádření výrobců by se 85% oblečení na trhu stalo okamžitě ilegálním, protože to tu normu 100N zkrátka nesplní. Francouzi ty své zeslabené protokoly nazývají VO5 a VO6 (a víceméně odpovídají CE certifikaci Level1, když dnes všichni přední výrobci již nabízí ochrany Level2 na všech místech zóny 1. A minimálně Francouzi to myslí vážně - už vloni byl zakázaný prodej některých výrobků některých velmi populárních značek jako "motocyklové oblečení". Nepovažuju za profesionální uvádět ti konkrétní informace, to se dá snadno dohledat.

Na posledním jednání evropského parlamentu 20. ledna 2016 bylo přijaté usnesení, že výbava motocyklisty patří do kategorie ochraného oblečení a musí splňovat evropské standardy.
http://www.fema-online.eu/website/index.php/2016/01/20/new-european-rules-for-motorcycle-gear/
Ve zprávě FEMA se přímo píše, že to neznamená, že je povinnost motorkářů používat takové oblečení ale je povinnost výrobců, nabízet na evropských trzích pouze oblečení splňující standardy EC - pochopitelně v momentu, kdy dojde k implementaci. Evropská komise prý neplánuje jakkoliv vynucovat používání CE oblečení a dalšího vybavení s vyjímkou již letité regulace UN ECE 22, která se týká helem a plexi:
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r022r4e.pdf

V diskuzi na FB FEMA se přímo píše, že to bude záminka pro pojišťovny omezovat nebo se snažit vyhýbat plnění a dřív nebo později to povede k tomu, že se nebude prakticky jiné oblečení na silnici používat - pokud člověk bude chtít využívat pojištění.
Takže i když se píše, že to na spotřebitele nebude mít vliv, tak všichni čekají, že dřív nebo později bude ale na druhou stranu se shodují, že atesty smysl mají, protože by se nemělo stát, že si člověk v EU koupí věc, kvůli které pak bude mít zdravotní následky, které by při použití jiné věci třeba neměl. 100% neochrání nic ale jezdit v tričku, džínách a bez rukavic v evropských podmínkách je prostě riziko ale člověk asi jede tak, že o tom ví. Když jede v nějakých hadrech, botách a rukavicích, tak si třeba myslí, že ho to ochrání a jede jinak, než by jel, kdyby měl jen to tričko. A pak když se něco stane, tak se ukáže, že ty věci ho nechránily vůbec víc. Takže nějaký evropský standard je asi správný ale je otázka jaký, jak přísný a jak se ta procedura promítne do cen, kolik to zabere času atd.

Je fakt, že do tohodle vlákna to asi moc nepatří... Nakonec můžeme to vykopírovat.
Upravil TomasTT dne 22-02-2016 12:56
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
Josef
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 16:53
Člen

Příspěvek: 142
Založený: 26.05.14

Musí teda mít padací rám atest ? Nebo si tam mohu přimontovat pár ohnutých trubek sám. Nebo , jak to teď bude na technické.
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 17:50
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Josef napsal:
Musí teda mít padací rám atest ? Nebo si tam mohu přimontovat pár ohnutých trubek sám. Nebo , jak to teď bude na technické.


Nemusí. Ale můžou po tobě chtít prokázat, že je vyrobený v souladu s nařízením evropské komise....
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
HonzaH
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 17:54
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10

Je to smutné čtení.... podobné je to v oblasti zbraní co také sleduji Sad

mě se prostě bytostně příčí paternalistický přístup kdy úřad ví mnohem lépe co je pro člověka dobré a to dobro do něj nacpe i kdyby nechtěl
o tom jak to v celé evropské komisi probíhá vím svoje (bohužel jsem se jednoho jednání v DG účastnil)
a představa, že normují používání motorek lidi co o motorce ví jen to že má dvě kola, mě optimismem nenaplňuje...

rozumím testování, požadvakům na odolnost, lepší specifikaci pro testy atd. ale tohle utahování šroubů vede jen k tomu, že se bude víc zpřísňovat a pokutovat ...a časem dojdeme k tomu, že na motockylu do socialismu ehmm čo to tárám ...do eurosocialismu nedojedem ...protože technicky je to prostě všechno špatně - není to ekologické, je to nebezpečné ...z hlediska řízení společnosti je ideální adept na zákaz spolu s cigaretami, alkoholem a tučným jídlem
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 19:18
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Problém je prostě v tom, že i dobrý nápad bruselské kanceláře a stovky dementních darmožroutů totálně zničí. V komisích tam vůbec nesedí odborníci - nedělám si iluze, že to v motorkách zrovna bude jinak ale vsadil bych se, že ani jeden z úřadníků tam nebude jezdit na ničem silnějším než je skůtr a kdo ví jestli.
Ano, bohužel takhle to je a tohle je evropský přístup.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
maraXRV
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 19:58
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 290
Založený: 25.10.11

Určitě jste někdy viděli motorkovou bundu, která má vzadu přišitý takový řemen, který tam dělá jakýsi "ocas" a nikdo neví, na co to je dobré a nikdy to nikdo nepoužívá. Ten popruh se rozepne (většinou je tam sucháč), protáhne mezi nohama a v přední části bundy bývá oko, kterým se to protáhne a zajistí. Slouží to k tomu, aby když spadneš a jedeš nohama napřed, nedošlo k vyrolování bundy.

Tohle mám na RST ADV.II, používám to, když mám vevnitř membrány, protože ty tam zavazí a nejde to pěkně spojit zipem.
Enduro musí bejt apoň trochu od bahna
 
abbe Faria
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 20:18
Člen

Příspěvek: 109
Založený: 23.03.15

HonzaH napsal:
Tome - dobrá práce na obyčejného distributora věcí thumbs up Grin

myslím, že by si to zasloužilo vlastní vlákno - takové legislativní okénko z hlediksa ověšených cendur a nová přísnější legislativa - viz story z ůnovéů STK atd.

Zajímalo by mě, co je na tom dobrá práce?
Ohledně kufrů padacích rámu a držáků na kufry je to úplně stejné co jsem napsal já.Akorát teda já to měl v jedné větě a tomáš tt přes půl obrazovky.
Trubky si každý může naohýbat jak se mu to vyhovuje a kufry si můžeš klidně udělat doma.
Nevím kde hledáte problémy, zřejmě asi nemáte nic jiného na práci? Grin.
 
Efendi
Afrika bude!!!
Přidané 22-02-2016 20:43
Člen

Příspěvek: 30
Založený: 19.05.10

abbe Faria napsal:
HonzaH napsal:
Tome - dobrá práce na obyčejného distributora věcí thumbs up Grin

myslím, že by si to zasloužilo vlastní vlákno - takové legislativní okénko z hlediksa ověšených cendur a nová přísnější legislativa - viz story z ůnovéů STK atd.

Zajímalo by mě, co je na tom dobrá práce?
Ohledně kufrů padacích rámu a držáků na kufry je to úplně stejné co jsem napsal já.Akorát teda já to měl v jedné větě a tomáš tt přes půl obrazovky.
Trubky si každý může naohýbat jak se mu to vyhovuje a kufry si můžeš klidně udělat doma.
Nevím kde hledáte problémy, zřejmě asi nemáte nic jiného na práci? Grin.



Tys to napsal v jedný větě s tím, že jsi tvrdil, že padáky a držáky musí mít E, což ti Tomáš (a nám taky) vysvětlil, že se mýlíš. Takže dobrá práce pro Tomáše, špatná pro tebe.
 
Přejít na fórum:
Přilášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Cenduro
· Přidat k oblíbeným
· Nastavit jako výchozí
Kdo je On-line
· Hosté On-line: 148

· Členové On-line: 0

· Registrovaní členové: 2,345
· Nejnovější člen: Marklar
Reklama
Počasí
RSS vlákna na stránce
RSS - Fórum
RSS - Novinky
RSS - Články
RSS - Odkazy
Reklama
Vygenerované za: 0.33 sekund 402,381,286 návštěv