Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
|
tyfoza |
Přidané 10-04-2015 00:09
|
Člen
Příspěvek: 414
Založený: 27.05.12
|
Suzuki DL 650 rok 2009, najeto 90tis. km
začal žrát olej 2,5-3l na 1000km
Konečně jsme se dostali k tomu, že jsou válce dole a písty venku, aby se rozseklo co s tím. Naivní představa, že bude stačit vyměnit pístní kroužky.
Stírací kroužky jsou nadranc, jinak nic zásadního kromě brutálního opotřebení válců. Vložka válců vydřená pístními kroužky.
Fotečky pístů a pohledů do válců tady:
https://picasaweb...directlink
Pokud vím, tak výbrusové písty se pro V-Strom nedělají...
Takže nové válce, písty, kroužky - by stály ranec, ale podařilo se sehnat zánovní (reálných 6000km).
Zároveň Stromíkovi vymění rozvoďáky a udělají kompletní servis hlavy/gufera ventilů, zabroušení a co já vím co všechno kluci servisoví umí.
Za týden zase jezdíme
A proč se to stalo?
Téma k diskusi.
Protože jsem jelito a nepočkám, když nastartuju, než se nacucne všude olej a vyhopnu ve 5tis. otáčkách ven z garáže (mám to do kopce).
A pak moje nešťastné nedodržování výměny oleje - Strom má psaných 6tis. km na olej. A já měnil po 9-12tis...
Když jedu offroad rallye, točím motor kolem 8000 otáček pořád...
Někdy to zase podtáčím, že motor jen převaluje. Co škodí víc?
Upravil tyfoza dne 10-04-2015 00:10
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.cz |
|
|
|
aron |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 01:14
|
Člen
Příspěvek: 504
Založený: 04.06.13
|
Nejhorší je ten vysoký nájezd, olej se znehodnocuje dvěma způsoby 1. prach a karbon tvoří nečistoty, 2. teplota motohodiny a stáří snižují schopnost mazání. Obzvláště to co najedeš v terénu by jsi měl násobit třemi. Já beru olej u maníka v Břeclavi a ten mi vždy zkontroluje starý olej. Většinou viskozitu má v pohodě, ale mám tam jemný písek, údajně ještě v normě, ale radši měním po 8k. Knedlík studenému motoru samozřejmě taky nepřidá. |
|
|
|
bacaono |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 02:30
|
Člen
Příspěvek: 64
Založený: 13.02.11
|
Upravil bacaono dne 10-04-2015 02:33
Najhoršia smrť je z vydesenia, takže pohoda, klídek, tabáček. |
|
|
|
qwert |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 07:07
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Tyfe na které rally to točíš stále 8000? To bys měl někdy zařadit i dvojku. |
|
|
|
qwert |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 07:09
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
aron napsal:
Nejhorší je ten vysoký nájezd, olej se znehodnocuje dvěma způsoby 1. prach a karbon tvoří nečistoty, 2. teplota motohodiny a stáří snižují schopnost mazání. Obzvláště to co najedeš v terénu by jsi měl násobit třemi. Já beru olej u maníka v Břeclavi a ten mi vždy zkontroluje starý olej. Většinou viskozitu má v pohodě, ale mám tam jemný písek, údajně ještě v normě, ale radši měním po 8k. Knedlík studenému motoru samozřejmě taky nepřidá.
Říkáš jemný písek v oleji a v normě?? Že ty používáš filtry Hiflo? |
|
|
|
motoblb |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 07:35
|
Člen
Příspěvek: 1277
Založený: 15.05.10
|
qwert napsal:
aron napsal:
Nejhorší je ten vysoký nájezd, olej se znehodnocuje dvěma způsoby 1. prach a karbon tvoří nečistoty, 2. teplota motohodiny a stáří snižují schopnost mazání. Obzvláště to co najedeš v terénu by jsi měl násobit třemi. Já beru olej u maníka v Břeclavi a ten mi vždy zkontroluje starý olej. Většinou viskozitu má v pohodě, ale mám tam jemný písek, údajně ještě v normě, ale radši měním po 8k. Knedlík studenému motoru samozřejmě taky nepřidá.
Říkáš jemný písek v oleji a v normě?? Že ty používáš filtry Hiflo? Teď mně zajímá to moudro,jakou to má s Hiflem souvislost
www.motodilyhavirov.cz |
|
|
|
Barney |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 08:32
|
Člen
Příspěvek: 1102
Založený: 02.05.10
|
Co vzduchový a olejový filtr, čistil/měnil jsi poctivě? No určitě je to kombinace všeho...
Třeba Wiseco a další druhovýrobci vetší písty nedělají?
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“
DR 350 S |
|
|
|
qwert |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 08:39
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
motoblb napsal:
qwert napsal:
aron napsal:
Nejhorší je ten vysoký nájezd, olej se znehodnocuje dvěma způsoby 1. prach a karbon tvoří nečistoty, 2. teplota motohodiny a stáří snižují schopnost mazání. Obzvláště to co najedeš v terénu by jsi měl násobit třemi. Já beru olej u maníka v Břeclavi a ten mi vždy zkontroluje starý olej. Většinou viskozitu má v pohodě, ale mám tam jemný písek, údajně ještě v normě, ale radši měním po 8k. Knedlík studenému motoru samozřejmě taky nepřidá.
Říkáš jemný písek v oleji a v normě?? Že ty používáš filtry Hiflo? Teď mně zajímá to moudro,jakou to má s Hiflem souvislost
No jo prodejce Hifla. Souvislost v tom že do takového extrému je lepší používat účinější filtry,já používám Champion.. |
|
|
|
petrOV |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 09:07
|
Člen
Příspěvek: 222
Založený: 14.11.12
|
Vinit z toho jen filtr by bylo moc snadné. Na Hiflo jezdí snad všichni, co znám.
Předně si Tyf zcela neoprávněně prodloužil interval výměny oleje 1,5-2 násobně, NAVÍC při faktu, že zrovna jeho Strom dostává na prdel mnohem více, než Stromy jiné. Při studeném motoru to hned rvát na 5 k rpm taky určitě motoru moc neprospěje. A co škodí víc-není dobré ani konstantně podtáčet, ani přetáčet.
Já bych začal právě u dodržování intervalů výměny - shodit třeba na 5 tisíc(otázka je, do jaké míry má vliv ta nešťastná API SM se sníženým obsahem ZDDP,sice se tvrdí, že u zajetých motorů to vliv nemá, ale...) a lít tam "obyčejný olej" pro motorky v ceně kolem 200Kč/l.
Výbrus u Stroma by snad neměl ani cenu, válec má na sobě vrstvu nikasilu (přesněji SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) )...proto bych tipnul, že se nedělají výbrusové písty. |
|
|
|
qwert |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 09:12
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Hiflo samozřejmě neviním jen říkám že jsou účinější filtry.Tyf si samozřejmě může za zničení motoru sám jak se k němu choval německy.. Přetáčet studený motor a dost překračovat interval výměny oleje ještě když dostává tak zabrat to se na něm muselo podepsat.. |
|
|
|
petrOV |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 09:18
|
Člen
Příspěvek: 222
Založený: 14.11.12
|
qwerte - já jsem nevěřící Tomáš, měl bys pro toto tvrzení nějaký důkaz? Link na článek např.
Jinak Hiflo třeba dělá i "race 138ku" http://www.hiflof... tak by možná tyf opravdu měl zvážit i jiný filtr+ale v první řadě změnu chování k motoru a hlídání si intervalů výměny.
Upravil petrOV dne 10-04-2015 09:21 |
|
|
|
motoblb |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 09:39
|
Člen
Příspěvek: 1277
Založený: 15.05.10
|
qwert napsal:
motoblb napsal:
qwert napsal:
aron napsal:
Nejhorší je ten vysoký nájezd, olej se znehodnocuje dvěma způsoby 1. prach a karbon tvoří nečistoty, 2. teplota motohodiny a stáří snižují schopnost mazání. Obzvláště to co najedeš v terénu by jsi měl násobit třemi. Já beru olej u maníka v Břeclavi a ten mi vždy zkontroluje starý olej. Většinou viskozitu má v pohodě, ale mám tam jemný písek, údajně ještě v normě, ale radši měním po 8k. Knedlík studenému motoru samozřejmě taky nepřidá.
Říkáš jemný písek v oleji a v normě?? Že ty používáš filtry Hiflo? Teď mně zajímá to moudro,jakou to má s Hiflem souvislost
No jo prodejce Hifla. Souvislost v tom že do takového extrému je lepší používat účinější filtry,já používám Champion.. Ale vůbec né mám na skladě kn i Champion ,jen ten Champion nikdo nechce.Tak samo jako m-line se mi špatně prodává a přitom nejednou po rozbalení bylo uvnitř zrovna Hiflo.Pokus se Petře rozvinout více myšlenku kvality mezi Championem a Hiflem.Všechny ty filtry jsou normované a filtrační vložka-papír musí mít určitou propustnost kterou musí splňovat.Mimojiné zrovna do KTM jsem krosovému klubu do čech posílal loni 50 ks m-line filtrujou a jezdi na to všechny a to bez problému.Řek bych,že to je hnané jen reklamou tak jako třeba Motul.....
www.motodilyhavirov.cz |
|
|
|
aron |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 10:38
|
Člen
Příspěvek: 504
Založený: 04.06.13
|
Jo, používám hiflo. Možná jsou lepší filtry,ale měl jsi někdy ten vyjetý olej na rozboru aby to šlo porovnat? Teď se mi tam ozývá šicí stroj a to je horší problém a filtr za to určitě nemůže. |
|
|
|
tyfoza |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 11:06
|
Člen
Příspěvek: 414
Založený: 27.05.12
|
Filtr používám obyčejný HIFLO.
A to jak vzduchový - papírový. Tak i olejový.
Myslím si, že do prachu, ve kterém jezdím je ten papírový vzduchový filtr lepší.
Výměna oleje co 5000km dává smysl.
Otáčky - na dvojku 5500ot. = 50km/h; 8500ot. = 70km/h rychlejc nejedu.
A že su trůba a můžu si za to sám, to je jasná věc!
Teď si budu motoru považovat a uvidíme za dalších 90tis. km.
OLEJ?
Má smysl kupovat nějaký plně syntetický olej?
Já tam liju Motul 5100 ester 10W50.
Mám teploměr oleje a nikdy nebyl přes 100 stupňů. Ani po půldenním trápení v blátě prakticky na místě. (Krocaní rekord 35km za 7h).
moje výměny oleje - poctivě si to píšu - a zas tak úděsné to snad není
989km tohle si nepamatuju, jestli se měnil i olej
6000km 10W40
12000km 10W40+filtr
18950 10W40+filtr
25050km 10W40+filtr
35000km 10W40+filtr
45000km 10w50+filtr
51000km 10w50 +filtr
57000km 10w50 +filtr
67500km Motul 7100 10w60 syntetický, HF 138 filtr
76000km Motul 5100 10w50 ester, KN 138 filtr
77000km výměna oleje a filtru při opravě spálené spojky
90000km TEĎ
Upravil tyfoza dne 10-04-2015 11:09
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.cz |
|
|
|
qwert |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 15:06
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
aron napsal:
Jo, používám hiflo. Možná jsou lepší filtry,ale měl jsi někdy ten vyjetý olej na rozboru aby to šlo porovnat? Teď se mi tam ozývá šicí stroj a to je horší problém a filtr za to určitě nemůže.
Olej jsem na rozbor nikdy nedával bo měním jak si přeje výrobce a liju tam tu kvalitní a drahou sračku od Motorexu.Vycházím z názoru kamaráda který už dlouho servisuje motorky a auta a všiml si rozdílu opotřebení třeba pístních kroužků,spotřeby oleje atd.Podobné je to i s oleji i když si většinou myslíme že je jedno jaký tam lijeme.Že se ti ozývá šicí stroj by mohlo být tím brambořím vynálezem vyvažovat kliku další ojnicí.Myslím že někdo to už řešil na stránkách bmw.. |
|
|
|
aron |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 15:36
|
Člen
Příspěvek: 504
Založený: 04.06.13
|
Je to řešený na GSforu a vypadá to na druhý motor. Za chvíli jedu na Radarku za Tondou a když tak to tu pak najdu, nebo založím jiné vlákno, ať to tu neplevelim |
|
|
|
qwert |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 16:02
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
O ku... tak držím palce Arone.. |
|
|
|
lobo6 |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 19:41
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
No ta rozpuštěná spojka tomu asi taky moc nepomohla, ale to není nic co by neměl pobrat jakýkoli filtr oleje. Zásadní je jak Tyf tu moto využívá, točí to opravdu vydatně ale to není nic proti tomu mazat motor karamelem. Lepší je mít v motoru levný nový olej než drahý starý. |
|
|
|
Cidas |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 19:46
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
Tyfe zaznamenal si větší spotřebu oleje, když si překračoval jeho nájezd?
"Míra dálky je toulka..." |
|
|
|
Milanek |
Můj ubohý V-Strom a spotřeba oleje...
Přidané 10-04-2015 21:35
|
Člen
Příspěvek: 179
Založený: 18.04.14
|
tyfoza - podle mne to zas není tak nepochopitelny jak motor dostava naprdel logicky se to projevi a je to od kazdyho trosek - studeny starty, turovani, presvihlej olej i enduro dokupy :-) ja bych to nevidel tak tragicky - nakolik vyjdou novy valce ? 15? i kdyby 20 v tom najezdu je to snadno rozpustitelny a muzes to dalších 90tis tavit :-) - na co setrit motorku ? pro nového majitele ?? dulezity jeze sis ji tech 90 uzil a po oprave zas - setrilci a lestici do endura nepatri :-) |
|
|